Abstract
The article is dedicated to the circumstances of usage of self-directed learning as individual learning item in process of subject training of the future foreign languages teachers. The methods of improvement of effectiveness of self-directed learning are determined. The proportion of class hours and self-directed learning in the cycle of vocational training of the future foreign languages teachers are represented; the results of experimental studies of attitude of students towards the self-directed learning are described as well as the planes of forming of students’ skills to its realization are determined.References
Калінін В.О. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови засобами діалогу культур: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 [Електронний ресурс] / Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2005. — 20 с.: рис. — укp. ― Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ard/2005/05kvozdk.zip. – Заголовок з екрана.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Електронний ресурс] // Интернет-журнал "Эйдос". ― 23 апреля 2002. ― Режим доступу до журн.: http: //www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm – Заголовок з екрана.
Francoise Delamare le Deist, Jonathan Winterton. Что такое компетенции? (переклад Епутаєв Я.Ю.)/Human Resource Development International, Vol. 8, No. 1, 27 ― 46, March 2005. [Електронний ресурс]//Інтернет - журнал “HR-Portal”. ― 17 листопада 2008. ― Режим доступу: http//www.hr-portal.ru/node/14330. – Заголовок з екрана.
Анализ работы и моделирование компетенций: личный опыт / К интервью по компетенциям будь готов! Андрей Анучин, Денис Сухинин [Електронний ресурс] / Фармацевт Практик REVEW. ― 2009. ― Режим доступу: http:// www.hrd.com.ua/ – Заголовок з екрана.
Гордеев М., Московчук М., Соболев М. Некомпетентность в компетенциях. [Електронний ресурс] / Management.com.ua.: Інтернет-портал для управлінців. ― 14.12.2005. ― Режим доступу: http:// www.management.com.ua/hrm/hrm115.html. – Заголовок з екрана.
Developing Corporate Competence. William Tate, Gower, Aldershot, Hampshire, 1995. — ISBN 0 566 07670 5. — 286 p.
Положення “Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах” від 02.06.93 [Електронний ресурс] – 15.01.2010. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0173-Ie6 – Заголовок з екрана.
Самостійна робота студентів [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Донецького національного університету – 8.02.2010. - Режим доступу: http://www.donnu.edu.ua/elf/edu/student/student.htm – Заголовок з екрана.
Волошко Л.Б. Технологія організації самостійної роботи студентів [Електронний ресурс] – 8.02.2010. – Режим доступу: http://sites.znu.edu.ua/navchalnyj_viddil/metod_robota/samost_jna_robota_.pdf – Заголовок з екрана.
Симоненко С.В. Організація самостійної роботи з іноземної мови з використанням комп’ютерних технологій [Електронний ресурс] – 8.02.2010. - Режим доступу: http://intkonf.org/simonenko-sv-organizatsiya-samostiynoyi-roboti-z-inozemnoyi-movi-z-vikoristannyam-kompyuternih-tehnologiy/– Заголовок з екрана.
Алексеєвський В.С. Мотивація і самомотивація до навчання [Електронний ресурс] – 12.09.2009. – Режим доступу: http://www.dreamcity.com.ua/doc/10/1/158/ – Заголовок з екрана.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.