ORGANIZATION OF SELF-DIRECTED LEARNING OF THE FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHERS POWERED BY INFORMATION TECHNOLOGIES

Authors

  • Oksana Ye. Markheva Kryvyi Rih State Pedagogical University, Kryvyi Rih

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v16i2.227

Keywords:

self-directed learning, learning process, information technologies

Abstract

The article is dedicated to the circumstances of usage of self-directed learning as individual learning item in process of subject training of the future foreign languages teachers. The methods of improvement of effectiveness of self-directed learning are determined. The proportion of class hours and self-directed learning in the cycle of vocational training of the future foreign languages teachers are represented; the results of experimental studies of attitude of students towards the self-directed learning are described as well as the planes of forming of students’ skills to its realization are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana Ye. Markheva, Kryvyi Rih State Pedagogical University, Kryvyi Rih

преподаватель кафедры немецкого языка и литературы по методике преподавания

References

Калінін В.О. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови засобами діалогу культур: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 [Електронний ресурс] / Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2005. — 20 с.: рис. — укp. ― Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ard/2005/05kvozdk.zip. – Заголовок з екрана.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Електронний ресурс] // Интернет-журнал "Эйдос". ― 23 апреля 2002. ― Режим доступу до журн.: http: //www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm – Заголовок з екрана.

Francoise Delamare le Deist, Jonathan Winterton. Что такое компетенции? (переклад Епутаєв Я.Ю.)/Human Resource Development International, Vol. 8, No. 1, 27 ― 46, March 2005. [Електронний ресурс]//Інтернет - журнал “HR-Portal”. ― 17 листопада 2008. ― Режим доступу: http//www.hr-portal.ru/node/14330. – Заголовок з екрана.

Анализ работы и моделирование компетенций: личный опыт / К интервью по компетенциям будь готов! Андрей Анучин, Денис Сухинин [Електронний ресурс] / Фармацевт Практик REVEW. ― 2009. ― Режим доступу: http:// www.hrd.com.ua/ – Заголовок з екрана.

Гордеев М., Московчук М., Соболев М. Некомпетентность в компетенциях. [Електронний ресурс] / Management.com.ua.: Інтернет-портал для управлінців. ― 14.12.2005. ― Режим доступу: http:// www.management.com.ua/hrm/hrm115.html. – Заголовок з екрана.

Developing Corporate Competence. William Tate, Gower, Aldershot, Hampshire, 1995. — ISBN 0 566 07670 5. — 286 p.

Положення “Про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах” від 02.06.93 [Електронний ресурс] – 15.01.2010. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0173-Ie6 – Заголовок з екрана.

Самостійна робота студентів [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Донецького національного університету – 8.02.2010. - Режим доступу: http://www.donnu.edu.ua/elf/edu/student/student.htm – Заголовок з екрана.

Волошко Л.Б. Технологія організації самостійної роботи студентів [Електронний ресурс] – 8.02.2010. – Режим доступу: http://sites.znu.edu.ua/navchalnyj_viddil/metod_robota/samost_jna_robota_.pdf – Заголовок з екрана.

Симоненко С.В. Організація самостійної роботи з іноземної мови з використанням комп’ютерних технологій [Електронний ресурс] – 8.02.2010. - Режим доступу: http://intkonf.org/simonenko-sv-organizatsiya-samostiynoyi-roboti-z-inozemnoyi-movi-z-vikoristannyam-kompyuternih-tehnologiy/– Заголовок з екрана.

Алексеєвський В.С. Мотивація і самомотивація до навчання [Електронний ресурс] – 12.09.2009. – Режим доступу: http://www.dreamcity.com.ua/doc/10/1/158/ – Заголовок з екрана.

How to Cite

[1]
O. Y. Markheva, “ORGANIZATION OF SELF-DIRECTED LEARNING OF THE FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHERS POWERED BY INFORMATION TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 16, no. 2, Aug. 2010.

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment