USE OF ELECTRONIC EDUCATIONAL AND METHODOLOGICAL SOFTWARE PACKAGES FOR IMPROVING THE PREPARATION OF FUTURE BACHELORS OF PHILOLOGY
PDF (Ukrainian)

Keywords

electronic educational and methodical software package
graduation examinations
preparation of future bachelors of philology
border guard officers

How to Cite

[1]
I. H. Bloshchynskyi, Halus O. М., I. M. Pochekalin, and D. V. Taushan, “USE OF ELECTRONIC EDUCATIONAL AND METHODOLOGICAL SOFTWARE PACKAGES FOR IMPROVING THE PREPARATION OF FUTURE BACHELORS OF PHILOLOGY”, ITLT, vol. 66, no. 4, pp. 105–121, Sep. 2018, doi: 10.33407/itlt.v66i4.2327.

Abstract

The article describes the use of electronic educational and methodological software packages (EEMSP) for improving the preparation of the cadets of Bogdan Khmelnytskyi National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine, specializing in "Philology" (humanities branch) for the first (Bachelor’s) level of higher education for final examinations. The content, tasks and peculiarities of using EEMSPs on such subjects as "General tactics", "History of wars, conflicts and protection of state borders", "Tactics of border guarding", "Border control, "Political and economic systems", "Radiation, chemical, biological protection of units", "Foreign language for special purposes"," Information technologies in translation", "Military translation"," Theory and practice of special translation" have been characterized in detail. Particular attention is paid to the structure and development of electronic teaching and methodological support for such complex disciplines as "Operational-service application and management of the actions of state border guard units" (OSAMASBGU) and "Major foreign language" for final evaluation of the cadets of the foreign languages and humanities faculty, which allowed to provide systematic presentation of educational material, effective use of knowledge bases, possibility of making fast information search, conscious involvement of students in self-education. Dynamic analysis of the results of graduation examinations of future border guard officers has shown that due to the use of the EEMSPs on the above-mentioned disciplines in the educational process of the border institution of higher learning, both the quality of knowledge and average score of students increased significantly. Thus, the quality of knowledge of future border guard officers taking state examination on "OSAMASBGU" has increased by 12.25%, and on "Major foreign language" - by 15.13% for the period of four years, respectively. The average score also became higher: according to the results of the examination on "OSAMASBGU" - by 0.23 for the cadets who used EEMSPs during preparation for the final examinations, and for the subject of "Major foreign language" - by 0.18, respectively.
PDF (Ukrainian)

References

В. Биков, О. Спірін, О. Пінчук. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України), 2017, с. 191-198.

К. Колос, Л. Лупаренко. "Педагогічний експеримент із розвитку комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти". Інформаційні технології і засоби навчання, 2016, Том 55, с. 105-124.

Л. Манюк. "Використання електронних соціальних мереж у процесі підготовки майбутніх лікарів до професійної діяльності та фахової комунікації", Інформаційні технології і засоби навчання, 2016, Том 53, с. 88-97.

V. Kryshchuk. "Professional Training of Future Teachers of Ukrainian Language and Literature": Competence-Based Approach. Science and Education, 2017, 8, pp. 97-103.

I. Bloshchynskyi. "Enhancement of cadets’ practical training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi", Science and Education, 2017, 4, pp.5-10.

О. Трембовецький, С. Каштелян, І. Блощинський, Е. Матусяк, В. Назаренко, В. Сторожук, О. Ставицький, О. Гнидюк, Л. Серватюк, І. Кривий, Р. Лаврішин. Охорона державного кордону прикордонним підрозділом, Хмельницький, Вид-во НАДПСУ, 2014, 276 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки України, лист № 1/11-18678 від 03.12.2013 р.).

С. Сінкевич, І. Блощинський, Л. Олійник, О. Сціборовський, В. Бігус, О. Кустинський. Тактика, Хмельницький, Вид-во НАДПСУ, 2015, 448 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки України, лист № 1/11-1120 від 05.02.2013 р.).

А. Мальцев., В. Назаренко, І. Блощинський, Е. Матусяк, І. Балицький, О. Войцехівський, С. Гетманюк, Ю. Сичевський, О. Біньковський, А. Дзяворук, М. Токарчук. Служба прикордонних нарядів у пунктах пропуску через державний кордон України, Хмельницький вид-во НАДПСУ,2017, 224 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки, молоді та спорту України ; лист № 1/11-13390 від 20.08.2014 р.).

Т. Бунєєв, І. Блощинський, С. Сінкевич. Історія війн та збройних конфліктів, Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2016., 344 с.

М. Кабачинський, Т. Бунеєв, І. Блощинський, С. Сінкевич. Політичні аспекти формування та охорони державного кордону, Хмельницький, Вид-во НАДПСУ, 2015, 400 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки України, лист № 1/11-1724 від 05.02.2014 р.).

І. Бродська, О. Янковець, І. Блощинський, Л. Рабійчук. Англійська мова за професійним спрямуванням, Хмельницький, вид-во НАДПСУ, 2017, 336 с.

А. Янковець, І. Блощинський. Інформаційні технології у перекладацькій діяльності, Хмельницький,: Вид-во НАДПСУ, 2016, 238 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки України, лист № 1/11-7129 від 17.04.2013 р.).

І. Яремчук, Ю. Бец, І. Блощинський, Л. Рабійчук, С. Сінкевич. Спеціальний переклад (англійська мова), Хмельницький, Вид-во НАДПСУ, 2012, 316 с. (Рекомендовано Міністерством освіти та науки, молоді та спорту України, лист № 1/11-4026 від 26.03.2012 р.).

І. Блощинський, І. Яремчук. Військовий переклад (англійська мова), Хмельницький, Вид-во НАДПСУ, 2016, 440 с. (Затверджено Міністерством освіти та науки України, лист № 1/11 – 12644 від 06.08.2013 р.).


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

V. Bykov, O. Spirin, and O. Pinchuk, Problems and tasks of the modern stage of education informatization. Scientific support for the development of education in Ukraine: relevant problems of theory and practice (to the 25th anniversary of the National Academy of Sciences of Ukraine), pp. 191-198. 2017. (in Ukrainian)

K. Kolos, and L. Luparenko, Pedagogical experiment of development of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education. Information Technologies and Learning Tools, vol. 55, pp.105-124, 2016. (in Ukrainian)

L. Maniuk, Social media in the process of professional and communicative skills training of future physicians. Information Technologies and Learning Tools, vol.53, pp. 88-97, 2016. (in Ukrainian)

V. Kryshchuk, Professional Training of Future Teachers of Ukrainian Language and Literature: Competence-Based Approach. Science and Education, vol. 8, pp. 97-103, 2017. (in English)

I. Bloshchynskyi, Enhancement of cadets’ practical training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskyi. Science and Education, vol. 4, pp. 5-10. 2017. (in English)

O. Trembovetsky, et al., Protection of the state border by a border unit: training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2014. (in Ukrainian)

S. Sinkevich, I. Bloshchynskyi, L. Oliynyk, O. Stsiborovsky, V. Bihus, and O. Kustynskyi, Tactics: training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2015. (in Ukrainian)

A. Maltsev, et al., Service of border details at the border crossing points of Ukraine: training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2017. (in Ukrainian)

T. Buneev, I. Bloshchynskyi, and S. Sinkevich, The history of wars and armed conflicts: textbook. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2016. (in Ukrainian)

M. Kabachynskyi, T. Buneev, I. Bloshchynskyi, and S. Sinkevich, Political Aspects of the State Border Formation and Protection: training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2015. (in Ukrainian)

I. Brodska, O. Yankovets, I. Bloshchynskyi and L. Rabiichuk, English for professional purposes : textbook. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2017. (in English / Ukrainian)

A. Yankovets, and I. Bloshchynsky, Information technology in translation: training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2016. (in Ukrainian)

I. Yaremchuk, Yu. Bets, I. Bloshchynskyi, L. Rabiichuk, and S. Sinkevich, Special Translation (English): training manual. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2012. (in English / Ukrainian)

I. Bloshchynskyi, and A. Yaremchuk, Military translation (English): textbook. Khmelnytskyi: NASBGSU Publishing house, 2016. (in English / Ukrainian)

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.