FACTORS AND CONDITIONS OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE ECONOMISTS BY MEANS OF NETWORK TECHNOLOGIES
PDF (Ukrainian)

Keywords

professional competence
information learning environment
constructivism
social constructionist
specified taxonomy Bloom's (Anderson's)

How to Cite

[1]
Boliubash N. М., “FACTORS AND CONDITIONS OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE ECONOMISTS BY MEANS OF NETWORK TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 17, no. 3, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v17i3.246.

Abstract

In the article factors and conditions of formation of professional competence of future economists revealed by the author are considered in case of introduction of network technologies on the basis of information Moodle environment into the system of traditional vocational training. The author has given the characteristic of the designated conditions, made their theoretical substantiation, has opened the importance of their use in vocational training of the future experts and has carried out the scientific substantiation of diagnostics of levels of formation of professional competence. The relevance of the research is caused by needs of society in introduction of the newest information technology into the vocational education.
PDF (Ukrainian)

References

Информационные технологии в науке и образовании: материалы Международной научно-практической Интернет-конференции, ІІІ Всеросийского семинара «Применение Moodle в сетевом обучении» (1-3 апреля 2009 р.) [Текст] / под ред. А. Е. Попов и др. – Шахты: ГОУ ВПО «ЮРГУЭС», -2009. - 263 с.

Андреев А. В. Новые педагогические технологии: система дистанционного обучения Moodle [Текст] / А. В. Андреев, С. В. Андреева, Т. А. Бокарева, И. Б. Доценко // Открытое и дистанционное образование. – 2006. - № 3 (23). С. 5-7.

Болюбаш Н.М. Використання сучасних інформаційних технологій у професійній підготовці економістів [Електронний ресурс] // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. - №5 (13). Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em13/emg.html (12.02.2010).

Роберт И. В. Информационные технологии в науке и образовании [Текст] / И. В. Роберт, П. И. Самойленко. - М. 1998. - 178 с.

Богомолов, В.А. Обзор бесплатных систем управления обучением [Електронний ресурс] / В.А. Богомолов // Образовательные технологии и общество. - 2007. - Т. 10, № 3. - С. 439-460. – режим доступу: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v10_i3/html/9_bogomolov.htm (07.11.2009).

Дьюи Д. Демократия и образование [Текст] / Д. Дьюи; [пер. с англ. Ю. И. Турчаниновой. Э. Н. Гусинского, Н. Н. Михайлова]. - М.: Педагогика-Пресс, 2000. - 384 с.

Papert S. In Constructionist Learning [Текст] / S. Papert // A 5th Anniversary Collection of Papers, Reflecting Report Research, Projects in Progress, and Essays by the Epistomeology. – Cambridge: Learning group MIT Media Laboratory. - 1990. pp. 3.

Миненков Г. Я. Трансформация университета и учебный процесс: Методическое пособие для преподавателей [Текст] / Г. Я. Миненков. - Минск: ЕГУ, 2004. - 164 с.

Бергер П. Социальное конструирование реальности. Трактат по социологии знания [Текст] / П. Бергер, Т. Лукиан. - М.: Медиум, 1995. - 323 с.

Джерджен К. Д. Социальное конструирование и педагогическая практика [Текст] / К. Д. Джерджен; [пер. с англ. А. М. Корбута] // Образовательные практики: амплификация маргинальности: Сборник / под ред. А. А. Забирко. – Мн.: Технопринт, 2000. – 184 с.

Юдин В. Педагогические основы e-Learning [Текст] / В. Юдин // Высшее образование в России. – 2008. - № 8. - С.65-69.

Cole, J. Using Moodle [Текст] / J. Cole, H. Foster. - Sebastopol: O'Reilly, 2007. - 266 p.

Мясникова Т. С. Система дистанционного обучения Moodle [Текст] / Т. С. Мясникова, С. А. Мясников. - Харьков: Издательство Шейной Е.В., 2008. – 232 с.

Андреев А. В. Система дистанционного обучения MOODLE [Текст] / А. В. Андреев, С. В. Андреева, И. Б. Доценко. // Материалы научно-методической конференции «Современные информационные технологии в образовании: Южный Федеральный округ» (19-22 апреля 2006 г.) - Ростов-на-Дону, 2006. – с. 28-30.

Rice W. H. Moodle: E-Learning Course Development [Текст] / W. H. Rice. - Packt Publishing: Birmingham, 2006. – 256 p.

Вербицкий A. A. Проблема трансформации моти­вов в контекстном обучении [Текст] / A. A. Вербицкий, H. A. Бакаева // Вопросы психологии. – 1997. - № 3. - С. 12-15.

Шевандрин Н. И. Психодиагностика и коррекция развития личности [Текст] / Н. И. Шевандрин. - [2-е изд.] – М.: ВЛАДОС, 2001. – 512 с.

Шамова Т. И. Активизация учения школьников [Текст] / Т. И. Шамова. – М.: Педагогика, 1982. – 386 с.

Болюбаш Н. М. Шляхи активізації пізнавальної діяльності студентів в умовах дистанційної форми навчання [Текст] / Н. М. Болюбаш // Наукові праці: Науково-методичний журнал. Т. 71. Випуск 58. Педагогічні науки. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2006. – С. 65-70.

Cruz, E. Bloom's revised taxonomy [Електронний ресурс] / E. Cruz // Encyclopedia of Educational Technology. – 2003. - режим доступу: http://coe.sdsu.edu/eet/articles/bloomrev/index.htm (10.11.2009).

Instructional Design - The Taxonomy Table: OSU extended campus: Course development [Електронний ресурс] // Oregon State University. – 2004. - режим доступу: http://oregonstate.edu/instruct/coursedev/models/id/taxonomy (11.11.2009).

Marzano R. J. A new taxonomy of educational objectives [Текст] / R. J. Marzano. - [3nd ed.]. – Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, – 2001. - pp. 181-189.

Anderson, L. W. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives [Текст] / L. W. Anderson, D. R. Krathwohl. - New York: Addison Wesley Longman, 2001. - 302 p.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.