CRITERIA OF LANGUAGE AND PROGRAMMING ENVIRONMENT SELECTION FOR USE IN THE CAPACITY OF EDUCATIONAL AIDS
PDF (Ukrainian)

Keywords

educational media
programming environment
programming language

How to Cite

[1]
P. H. Shevchuk, “CRITERIA OF LANGUAGE AND PROGRAMMING ENVIRONMENT SELECTION FOR USE IN THE CAPACITY OF EDUCATIONAL AIDS”, ITLT, vol. 17, no. 3, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v17i3.251.

Abstract

The role of educational aids is to a large degree treated to be determinative in provision with its efficiency. The languages and programming environments are stated in the article as those that belong to educational aids. The criteria and backgrounds of their selection for educational purpose at the lessons of programming at comprehensive school are treated in the article. The examples of principle characteristics comparison of Pascal and C# are also cited. The article points at the necessity of further analysis of programming languages sampling for use as educational aids in teaching programming.
PDF (Ukrainian)

References

Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2009/10 навчальному році // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2009. – №5. – С. 47–55.

Жалдак М. І. Комп’ютерно орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посібник для вчителів / Жалдак М. І., Лапінський В. В., Шут М. І. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – 182 с.

Жук Ю. О. Засоби навчання як параметр освітнього простору / Ю. О. Жук // Фізика та астрономія в школі. – 2003. – №2. – С. 13–18.

Жук Ю. О. Концепція створення засобів навчання нового покоління для середніх закладів освіти України / Савченко О. Я., Гуржій A. М., Доній B. М., Волинський В. П., Жук Ю. О., Самсонов В. В., Шут М. І. // Проблеми освіти : наук.-метод. зб. – Київ, 1997.– Вип. 10. – С. 207–218.

Жук Ю. О. Роль засобів навчання у формуванні навчального середовища / Ю. О. Жук // Нові технології навчання. – 1998. – № 22.– С. 106–112.

Завадський І. О. Навчальна програма з інформатики для 9-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту / І. О. Завадський, Ж. В. Потапова, Ю .О. Дорошенко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2008. – №2.

Завадський І. О. Навчальна програма з інформатики для 9-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень / І. О. Завадський, Ж. В. Потапова, Ю. О. Дорошенко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2008. – №2.

Лаврентьєва Г. П. Психолого-ергономічні вимоги до застосування електронних засобів навчання [Електронний ресурс] / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – Випуск 4.– Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Шишкіна М. П. Засоби навчання: проблеми термінології / М. П. Шишкіна // Проблеми освіти. – 1998. – №14. – С. 205–208.

C-подобный синтаксис [Електронний ресурс] // Материал из Википедии – свободной энциклопедии. – 2009. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/C-подобный_синтаксис – Назва з екрана.

Small Basic [Електронний ресурс] // Центр начинающего разработчика. – 2009. – Режим доступу: http://msdn.microsoft.com/ru-ru/devlabs/cc950524.aspx.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.