CRITERIA OF LANGUAGE AND PROGRAMMING ENVIRONMENT SELECTION FOR USE IN THE CAPACITY OF EDUCATIONAL AIDS

Authors

  • Petro H. Shevchuk Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v17i3.251

Keywords:

educational media, programming environment, programming language

Abstract

The role of educational aids is to a large degree treated to be determinative in provision with its efficiency. The languages and programming environments are stated in the article as those that belong to educational aids. The criteria and backgrounds of their selection for educational purpose at the lessons of programming at comprehensive school are treated in the article. The examples of principle characteristics comparison of Pascal and C# are also cited. The article points at the necessity of further analysis of programming languages sampling for use as educational aids in teaching programming.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Petro H. Shevchuk, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

аспирант

References

Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2009/10 навчальному році // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2009. – №5. – С. 47–55.

Жалдак М. І. Комп’ютерно орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посібник для вчителів / Жалдак М. І., Лапінський В. В., Шут М. І. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – 182 с.

Жук Ю. О. Засоби навчання як параметр освітнього простору / Ю. О. Жук // Фізика та астрономія в школі. – 2003. – №2. – С. 13–18.

Жук Ю. О. Концепція створення засобів навчання нового покоління для середніх закладів освіти України / Савченко О. Я., Гуржій A. М., Доній B. М., Волинський В. П., Жук Ю. О., Самсонов В. В., Шут М. І. // Проблеми освіти : наук.-метод. зб. – Київ, 1997.– Вип. 10. – С. 207–218.

Жук Ю. О. Роль засобів навчання у формуванні навчального середовища / Ю. О. Жук // Нові технології навчання. – 1998. – № 22.– С. 106–112.

Завадський І. О. Навчальна програма з інформатики для 9-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту / І. О. Завадський, Ж. В. Потапова, Ю .О. Дорошенко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2008. – №2.

Завадський І. О. Навчальна програма з інформатики для 9-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень / І. О. Завадський, Ж. В. Потапова, Ю. О. Дорошенко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2008. – №2.

Лаврентьєва Г. П. Психолого-ергономічні вимоги до застосування електронних засобів навчання [Електронний ресурс] / Г. П. Лаврентьєва // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – Випуск 4.– Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Шишкіна М. П. Засоби навчання: проблеми термінології / М. П. Шишкіна // Проблеми освіти. – 1998. – №14. – С. 205–208.

C-подобный синтаксис [Електронний ресурс] // Материал из Википедии – свободной энциклопедии. – 2009. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/C-подобный_синтаксис – Назва з екрана.

Small Basic [Електронний ресурс] // Центр начинающего разработчика. – 2009. – Режим доступу: http://msdn.microsoft.com/ru-ru/devlabs/cc950524.aspx.

How to Cite

[1]
P. H. Shevchuk, “CRITERIA OF LANGUAGE AND PROGRAMMING ENVIRONMENT SELECTION FOR USE IN THE CAPACITY OF EDUCATIONAL AIDS”, ITLT, vol. 17, no. 3, Sep. 2010.

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems