THEORETICAL-METHODOLOGICAL PROBLEMS OF CREATION OF INFORMATION EDUCATIONAL ENVIROMENT OF UKRAINE

Authors

  • Yuriy O. Zhuk Institute of Pedagogy of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v3i2.253

Keywords:

education, information and communication technologies, information and communication environment, system analysis

Abstract

In the paper on the bases of system-structural approach the theoretical and methodological problems of information educational space formation in Ukraine and the peculiarities of its influence on decomposition of education system are considered, the approaches of the studies of information and communication environment influence on the formation of the system of aims, the ways of activity and personal qualities of information resource user are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yuriy O. Zhuk, Institute of Pedagogy of NAPS of Ukraine, Kyiv

кандидат педагогических наук, доцент, заведующий отделом

References

Андриенко Н.В., Андриенко Г.Л. Образное представление отношений в инженерии знаний // Труды конф. КИИ–94. Рыбинск, 15–21 сент. 1994. – С. 19–23.

Биков В.Ю., Жук Ю.О. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти // Зб. наук. пр. – Вип. 1(5), 2003. – С.64–76.

Гладун В.П. Процессы формирования новых знаний. София, 1994. – 200 с.

Гончарук С.К., Жук Ю.О., Тимофеев Г.Ю. Концептуальная модель интеллектуального взаимодействия в обучающих системах / Вісник Київського політехнічного інституту. Серія “Автоматика й электроприладобудування”. – К.: Либідь, – 1993. – №30. – С.

Жук Ю.О. Навчальне середовище предметів при­родничо-математичного циклу: проблеми системного аналізу / Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – К.: Науковий світ, 2004. – С. 88–94.

Жук Ю.О. Системні особливості навчально-виховного процесу в умовах широкого використання інформаційних технологій навчання / Наукові записки. – Випуск 46. – 2002. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка. – С. 19–21.

Жук Ю.О. Системні особливості освітнього середовища як об'єкта інформатизації/ Післядипломна освіта в Україні. – 2003. – № 2. – С.35–38.

Жук Ю.О., Шишкіна М.П. Застосування методів структурно-номінативної реконструкції знання до проблеми оцінки підручників / Збірник наукових праць “Проблеми сучасного підручника”. – К., 1999. – С. 36–38.

Когнитивная наука и интеллектуальная технология. Реферативный сб. - М.: АН СССР, ИНИОН, 1991. – 130 с.

Штерн И.Б. Канонические знания в модели исследователя: энциклопедия как информационная и как креативная среда./ Сб. научн. трудов "Вопросы когнитивно-информационной поддержки постановки и решения новых научных проблем". – К.: ИК НАН Украины, 1995. – С.17–31.

Marc De Mey. The Cognitive Paradigm /Publ. by D. Reidel Publ. Company. – Dordrecht /Boston/ Lancaster., 1982. – 304 p.

http://www.childpsy.ru/areferats/%CF%EE%E7%ED%E8%ED%E0_%CD_%C0_2_2004.htm

How to Cite

[1]
Y. O. Zhuk, “THEORETICAL-METHODOLOGICAL PROBLEMS OF CREATION OF INFORMATION EDUCATIONAL ENVIROMENT OF UKRAINE”, ITLT, vol. 3, no. 2, Sep. 2010.

Issue

Section

Theoretical and methodological backgrounds of innovation educational environment development: world's trends