PROBLEMS OF DEVELOPMENT OF PUPILS CONTROL-ESTIMATED SKILLS DURING THE TRAINING TO PHYSICS IN THE CONDITIONS OF COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

control-estimated skills
cognitive activity
computer oriented educational environment
the automated educational research
computer oriented systems of measurement

How to Cite

[1]
O. M. Sokolyuk, “PROBLEMS OF DEVELOPMENT OF PUPILS CONTROL-ESTIMATED SKILLS DURING THE TRAINING TO PHYSICS IN THE CONDITIONS OF COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT”, ITLT, vol. 3, no. 2, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v3i2.257.

Abstract

In the article the questions connected with the problems of development of pupils control-estimated skills during training to physics in conditions of computer oriented educational environment are considered, the substantiation of techniques which allow to form the pupils control-estimated skills during their cognitive activity which proceeds at the performance of physical educational laboratory experiment is presented.
PDF (Ukrainian)

References

Анциферов Л.И. ЭВМ в обучении физике. – Курск: КГПИ, 1991. – 181 с.

Апатова Н. В. Информационные технологии в школьном образовании. – М.: ИОШ РАО, 1999. – 228 с.

Беспалько В.П.. Образование и обучение с участием компьютеров педагогика третьего тысячелетия. –М.: Изд-во Московского психолого-социального института. – 2002. – 352 с.

Венда В.Ф. Инженерная психология и синтез систем отображения информации. – М.: Машиностроение, 1975. – 395 с.

Гончарук С.К., Жук Ю.А., Тимофеев Г.Ю. Концептуальная модель интеллектуального взаимодействия в обучающих системах / Вестник КПИ. – Сер. Автоматика и электроприборостроение. –№ 30. – 1993. – С. 132–138.

Жалдак М. И. GRANІ – математика для всех (компьютеры + программы). – 1995. – № 5(20). – С. 72–76.

Жук Ю.О. Використання засобiв нових iнформацiйних технологiй у навчальнiй дослiдницькiй дiяльностi // Фізика та астрономія в школі. – 1997. – № 3. – С. 4–7.

Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій для графічного репрезентування фізичних процесів при викладанні фізики у середній школі // Нові технології навчання: Наук.-метод. зб. – Київ, 1997. – Вип. 21. – С. 133–136.

Жук Ю.О. Дослідження впливу інформаційних і комунікаційних технологій на формування особистісних якостей учнів загальноосвітніх навчальних закладів // Вересень. – 2003. – №1(23). – С. 18–22.

Жук Ю.О. Інформаційні технології у вивченні фізики / Технології неперервної освіти: проблеми, досвід, перспективи розвитку / Зб. статей. – Миколаїв, 2002. – С. 28–31.

Жук Ю.О. Організація навчальної діяльності у комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. – К.: Атіка, 2005. – С. 195–205.

Жук Ю.О. Організація навчальної дослідницької діяльності у процесі викладання фізики в середній школі з використанням комп’ютерно-орієнтованих систем навчання / Наукові записки. Збірник наукових статей Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2001. – С.118–125.

Жук Ю.О. Особливості використання графічних представлень фізичних процесів засобами нових інформаційних технологій // Фізика та астрономія в школі. – 1997. – № 4. – С.

Жук Ю.О. Психолого-педагогічні проблеми організації навчальної діяльності у комп’ю­терно-орієнтованому навчальному середовищі / Інформаційно-комунікаційні технології у середній і вищий школі // Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. / Київ – Ізмаїл, 2004. – С.57–59.

Жук Ю.О., Соколюк О.М. Характерні ознаки структури комп’ю­терно-орієнтованого навчального се­ре­довища / Інформаційні технології і засоби навчання: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К.: Атіка, 2005. – С. 100–109.

Жук Ю.О. Фізичний експеримент на екрані комп’ютера / Вісник Чернігівського педагогічного університету. – Вип.3 – Серія: Педагогічні науки. – Чернігів, 2000. – С. 217–219.

Жук Ю.О. Характерні особливості поведінки у комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі / Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць / Редкол. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Випуск 4. – 2001. – С. 144–147.

Краснопольский В.Е. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комп'ютерної техніки: Автореф. дис.... канд.. пед. наук: 13.00.01 / Луганський держ. пед. ун-т імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2000. – 20 с.

Крилов А.А. Человек в автоматизированных системах управления. Л.: Изд-во ЛГУ, 1972. – 192 с.

Машбиц Е.И. Методические рекомендации по проектированию обучающих программ. – Киев, 1986. – 109 с.

Рева Ю.П. Дидактичні умови ефективного використання комп'ютерів в самостійній роботі школярів: Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Харьковський держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – Х., 1994. – 17с.

Сумський В.І. ЕОМ при вивченні фізики. – К: ІЗМН, 1997. – 184 с.

Теплицький І.О. Розвиток творчих здібностей школярів засобами комп'ютерного моделювання: Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. – К., 2001. – 20 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.