OBJECTIVE AND TASKS OF INFORMATICS TEACHERS PROFESSIONAL TRAINING UNDER CREDIT-MODULAR SYSTEM
PDF (Ukrainian)

Keywords

informatics teacher
objective of professional training
credit-modular system

How to Cite

[1]
O. M. Spirin, “OBJECTIVE AND TASKS OF INFORMATICS TEACHERS PROFESSIONAL TRAINING UNDER CREDIT-MODULAR SYSTEM”, ITLT, vol. 3, no. 2, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v3i2.261.

Abstract

The article features the general tasks of personality training, upbringing and development, determined by the transfer to the new information society. The author specifies the objective of informatics teachers professional training under the credit-modular system. The author analyzes major tasks and preconditions for the students' constructing individual trajectories of basic professional training on the basis of education credits and modular training technologies.
PDF (Ukrainian)

References

Артюшина М. Групова навчальна діяльність студентів у підвищенні рівня професійної підготовки фахівців // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Науково-методичний журнал. – 2001. – Вип. 3. – С. 96–104.

Грубінко В. В. Формування інноваційного освітнього середовища у ВНЗ в контексті вимог Болонського процесу // Освіта як фактор забезпечення стабільності сучасного суспільства: Матеріали міжнародної науково-теоретичної конференції (м. Тернопіль, 26 березня 2004 р.). – Тернопіль: Вид-во ТДПУ, 2004. – С. 6–17.

Пискунова Е. В. (n.d./2007). Изменения в профессиональной деятельности учителя как ориентир изменений в педагогическом образовании [PDF document]. URL http://ideashistory.org.ru/pdfs/ 31piskunova.pdf (10 березня 2007).

Рекомендації щодо впровадження кредитно-модульної системи у вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівня акредитації / Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2005 року № 774 "Про впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу".

Саух П. Ю. Експлікативні зміни сучасної освіти в контексті трансформацій науки постіндустріального суспільства // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – № 20. – С. 3–8.

Сериков В. В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем. – М.: Издательская корпорация "Логос", 1999. – 272 с.

Спірін О. М. Основні характеристики декларативної моделі кредитно-мо­дуль­ної технології навчання вчителя інформатики // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2006. – № 27. – С. 12–16.

Спірін О. М. Характерні вимоги до цілей та змісту кредитної освітньої технології // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – № 24. – С. 25–129.

Стратегия для России: образование. Материал для обсуждения [WORD document]. URL http://www.admin.novsu.ac.ru/uni/uni.nsf/all/doci (1 лютого 2005).

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.