INFORMATIZATION OF EDUCATION AND PROBLEMS OF IMPLANTATION OF PEDAGOGICAL SOFTWARE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
PDF (Ukrainian)

Keywords

informatization of education
information technologies
pedagogical software

How to Cite

[1]
V. P. Vember, “INFORMATIZATION OF EDUCATION AND PROBLEMS OF IMPLANTATION OF PEDAGOGICAL SOFTWARE IN THE EDUCATIONAL PROCESS”, ITLT, vol. 3, no. 2, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v3i2.262.

Abstract

In the article the level of informatization of education in Ukraine, teachers equipment with domestic pedagogical software are analyzed, the problems concerning the implantation of electronic resources into the educational process which arise to teachers are determined. There are examples of the ways of overcoming the indicated problems in different countries.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В.Ю., Чепурна Н.М., Саух В.М. Інформатизація регіональної системи освіти: загальний опис і основні компоненти реалізації. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №3. – 2006. – С.3–6.

Гуржій А.М., Биков В.Ю., Гапон В.В., Плескач М.Я. Інформатизації і комп’ютеризації загальноосвітніх навчальних закладів України – 20 років. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №5. – 2005. – C.3–11.

Жалдак М.І., Морзе Н.В., Рамський Ю.С. Двадцять років становлення і розвитку методичної системи навчання інформатики в школі та педагогічному університеті. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №5. – 2005. – С.12–19.

Концепція національної програми інформатизації // Голос України. – 1998. – 7 квіт. – С.10.

Ніколаєнко C. В освіті – інформаційна революція // Дзеркало тижня, 14–16 січня 2006 р.

Осин А.В. Мультимедиа в образовании: контекст информатизации. – М.: Агентство „Издательский сервис”, 2004. – 320 с.

Проектування експертної навчальної системи: Пошук оптимальної реалізації психологічних механізмів навчання / За ред. Ю.І. Машбиця. – К.: Інститут психології ім. Г.С.Костюка, 2003. – 80 с.

Савченко О.Я. Методологічні підходи до визначення якості шкільної освіти // Матеріали методологічного семінару „Проблеми якості освіти: теоретичний і практичний аспекти”. – К., 2006.

Уваров А.Ю. Об условиях успешного использования цифровых образовательных ресурсов в учебном процессе. – http://tm.ifmo.ru/tm2004/src/439c.pdf

Фрумин И.Д., Васильев К.Б. Современные тенденции в политике информатизации образования // Вопросы образования. – №3. – 2005. – С. 70–83.

Intel Навчання для майбутнього. – К.: Видавнича група BHV, 2004. – 416 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.