ANALYSES OF FORMS OF STUDIES OF TEACHERS ON DIFFERENT SUBJECTS ON INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v2i1.278

Keywords:

forms of studies, teachers on different subjects, information communication technologies

Abstract

The work is devoted to the studies of teachers on different subjects on information communication technologies. The level of studies and the mode of study of ICT of the teachers in an advanced training course and in an intercourse period has been analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svitlana G. Lytvynova, Department of Education of Obolon district, Kyiv

начальник методического центра информационных технологий в образовании

References

Звягина А.С. Методические средства подготовки будущих учителей информатики для осуществления профильного обучения: Дис… канд. пед. наук: 13.00.02. – М., 2005.

Інформаційно-аналітичні матеріали до парламентських слухань з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні // Кабінет Міністрів України, Міністерство транспорту та зв’язку України. – К., 2005. – 70 с.

Литвинова С.Г. Організація навчання вчителів інформаційно-комунікаційним технологіям. Инновационные технологии в образовании. // Материалы ІІІ Международной научно-практической конференции. – Симферополь, 2006. – С. 38–44.

Прокопенко І.Ф. Інформаційне суспільство і освіта // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – №1. – С. 17.

Пшукова М.М. Методические аспекты совершенствования подготовки учителей школ в области информационной компетентности в системе повышения квалификации: На примере подготовки учителей информатики: Дис… канд. пед. наук: 13.00.02. – М., 2003.

Published

2010-09-17

How to Cite

[1]
S. G. Lytvynova, “ANALYSES OF FORMS OF STUDIES OF TEACHERS ON DIFFERENT SUBJECTS ON INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGIES”, ITLT, vol. 2, no. 1, Sep. 2010.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources