THE INFLUENCE OF COMPUTER GAMES ON FORMING OF ELEMENTS OF LOGICAL THOUGHT FOR CHILDREN OF SENIOR PRESCHOOL AGE
PDF (Ukrainian)

Keywords

computer games
elements of logical thought
multimedia educational complexes

How to Cite

[1]
S. M. Ivanova, “THE INFLUENCE OF COMPUTER GAMES ON FORMING OF ELEMENTS OF LOGICAL THOUGHT FOR CHILDREN OF SENIOR PRESCHOOL AGE”, ITLT, vol. 2, no. 1, Sep. 2010, doi: 10.33407/itlt.v2i1.279.

Abstract

This article is about problems of influence of computer games on formation of logic elements of thinking on children of the senior preschool age. The analysis of some multimedia educational complexes for preschool children are given.
PDF (Ukrainian)

References

Бондаровская В.М. Вопросы эргономики в процессе взаимодействия ребенка с компьютером / Проблемы компьютеризации дошкольного воспитания: Материалы научно-технического семинара. Серия 9. „Экономика и системы управления”. Выпуск 2 (229). – М.: ЦНИИ „Электроника”, 1989. – С. 31 – 33.

Выготский Л. С. Игра и ее роль в психическом развитии ребенка / Хрестоматии по детской психологии: от младенца до подростка. Учебное пособие / Ред.- сост. к. психол. н. Г. В. Бурменская / Изд. 2-е, расш. – М.: Московский психолого-социальный институт, 2005. – С.283–299.

Горвиц Ю. М. Зачем нужны компьютеры в дошкольных учреждениях? // Информатика и образование. – 1994. – №3. – С. 63–-73.

Гуревич Р.С. Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах: Монографія / За ред. С.У. Гончаренка. – К.: Вища школа, 1998. – 229 с.

Зварыгина Е. В. Педагогические подходы к компьютерным играм для дошкольников // Информатика и образование. – 1990. – №6. – С. 94–104.

Кириченко Н. Комп’ютер активізує творчість // Дошкільне виховання. – 1998. – № 4. – С. 8–9.

Кореганова О. І. Комп’ютер у дошкільному закладі // Комп’ютер у школі та сім’ї – 2000. – № 3. – С. 40.

Марголис Л., Иванов А. Шестилетки: к творчеству через компьютер. // Информатика и образование. – 1991. – № 3 – С. 85–90.

Новосёлова С. Л. Проблема информатизации дошкольного образования // Информатика и образование. – 1990. – № 2. – С. 93–96.

Новосёлова С. Л., Реуцкая Г. А., Горвиц Ю. М. Приглашаем к сотрудничеству // Информатика и образование. – 1990 – № 2. – С. 92–93.

Новосёлова С. Л., Петку Г. П. Компьютерный мир дошкольника. М.: 1997. – С. 32. – 128 с.

Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Авт. кол.; За ред. Ю. І. Машбиця / Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К.: ІЗМН, 1997. – С.144-191.

Чайнова Л. Д. Компьютерные игры в дошкольном образовании // Техническая эстетика. – 1992. – № 1. – С.19–21.

Hoffman, Joseph & Lyons, David (1997). Evaluating instructional software. Learning and Leading with Technology, 25(2), pp. 52-56.

Gayeski, Diane (Ed.) (1993). Multimedia for Learning: Development, application and evaluation. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Pub.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.