PROJECT MANAGEMENT OF THE PHILOSOPHY DOCTOR PREPARATION BY MEANS OF MICROSOFT OFFICE PROJECT

Keywords: an educational and scientific project, preparation of the philosophy doctor, management, Microsoft Office Project

Abstract

The article analyses domestic and foreign literary sources devoted to certain aspects of educational and scientific projects. The author develops the methodology for project designing and its automation algorithm by means of the Microsoft Office Project program with a step-by-step description of actions from loading the program to the formation of the basic plan. The preparation of the philosophy doctor as an educational and scientific project is substantiated, in particular, its characteristic features (purpose, available hierarchical goals, coordinated implementation of interrelated actions, timeframe, the budget, uniqueness) are pointed out. It is referred to certain types of projects according to different classification features (scale / size, duration / terms of implementation, industry affiliation, functional direction, nature of the parties involved, degree of complexity, composition and structure of the involved organizations, requirements to the quality of the project, the degree of binding, the degree of communication, the number of participants). The characteristics of the project (goal, vision and strategy, business benefits, organizational changes, time and costs) are listed, the processes related to the project, which implement various management functions (initiation, planning, implementation, monitoring and management, completion) are specified. The project on the preparation of the philosophy doctor of the 073 Management specialty on the example of Lesya Ukrainka Eastern European National University by means of the Microsoft Office Project is developed. The list of project works is formed. The developed project is proven to be universal because that it can be used in the postgraduate and doctoral studies department of any higher educational institution in Ukraine. The developed project on the philosophy doctor preparation can also serve as the basis for other educational and scientific projects.

Author Biography

Olesia L. Totska, Lesya Ukrainka Eastern European National University

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Management

References

Л. Є. Довгань, Г. А. Мохонько, та І. П. Малик, Управління проектами: навч. посіб. до вивчення дисципліни для магістрів галузі знань 07 “Управління та адміністрування” спеціальності 073 “Менеджмент” спеціалізації: “Менеджмент і бізнес-адміністрування”, “Менеджмент міжнародних проектів”, “Менеджмент інновацій”, “Логістика”. Київ, Україна: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017.

Статистичний збірник «Вища освіта в Україні у 2017 році». [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.ukrstat.gov.ua/. Дата звернення: Берез. 14, 2019.

Ю. М. Кузмінська, “Особливості управління командою освітніх проектів”, Восточно-Европейский журнал передовых технологий. Інтегроване стратегічне управління, управління проектами і програмами розвитку підприємств і територій, т. 1, № 11(55), с. 62–64, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3608/3381. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

О. І. Полотай, “Модель знань – основа ефективного управління інноваційними освітніми проектами”, Восточно-Европейский журнал передовых технологий. Інтегроване стратегічне управління, управління проектами і програмами розвитку підприємств і територій, т. 1, № 10(61), с. 55–58, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6770/5974. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

Д. І. Бедрій, “Експертний метод оцінки ризиків наукових проектів”, Восточно-Европейский журнал передовых технологий. Інтегроване стратегічне управління, управління проектами і програмами розвитку підприємств і територій, т. 1, № 10(61), с. 66–68, 2013. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6747/5978. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

Д. І. Бедрій, та І. В. Польшаков, “Бюджетування наукових проектів з урахуванням ризиків”, Восточно-Европейский журнал передовых технологий. Інтегроване стратегічне управління, управління проектами і програмами розвитку підприємств і територій, т. 1, № 12(55), с. 47–49, 2012. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3626/3399. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

S. Holovko, “Doctoral Studies in the Homeland Higher Education: Experience and Prospects of the European Dimension”, Proceedings of the National Aviation University, no. 3(72), pp. 142–150, 2017. doi: 10.18372/2306-1472.72.12036.

A. Al-Riyami, “How to prepare a Research Proposal”, Oman Medical Journal, no. 23(2), pp. 66–69. 2008. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3282423/. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

J. V. Barnett, R. A. Harris, and M. J. Mulvany, “A Сomparison of Best Practices for Doctoral Training in Europe and North America”, FEBS Open Bio, no. 7(10), pp. 1444–1452, 2017. doi: 10.1002/2211-5463.12305.

R. Dimitrova, “Ingredients of Good PhD Supervision – Evidence from a Student Survey at Stockholm University”, Utbildning & Lärande, vol. 10, no. 1, pp. 40–52, 2016. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.his.se/PageFiles/40804/2-Dimitrova-IngredientsOfGoodPhdSupervision.pdf. Дата звернення: Січ. 09, 2019.

J. Loomis, B. Willard, and J. Cohen, “Difficult Professional Choices: Deciding Between the PhD and the DNP in Nursing”, OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing, vol. 12, no. 1, 2006. doi: 10.3912/OJIN.Vol12No1PPT02.

J. Marino, M. I. Stefan, and S. Blackford, “Ten Simple Rules for Finishing Your PhD”, PLoS Computational Biology, no. 10(12), 2014. doi: 10.1371/journal.pcbi.1003954.

C. Park, “New Variant PhD: The Changing Nature of the Doctorate in the UK”, Journal of Higher Education Policy and Management, vol. 27, no. 2, pp. 189–207, 2005. doi: 10.1080/13600800500120068.

Л. А. Пономаренко, Комп’ютерні технології управління інноваційними проектами: підручник. Київ, Україна: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2001.

(2016, Берез. 23). Постанова КМУ № 261, Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах). [Електронний ресурс]. Доступно: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-п. Дата звернення: Січ. 12, 2019.

(2016, Груд. 28). Постанова КМУ № 1050, Деякі питання стипендіального забезпечення. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249638784. Дата звернення: Січ. 12, 2019.

Навчальний план. [Електронний ресурс]. Доступно: http://ra.eenu.edu.ua/viddil-aspirantury-i-doktorantury/aspirantura/rozklad-zanyat/. Дата звернення: Січ. 12, 2019.

Положення про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у СНУ імені Лесі Українки. [Електронний ресурс]. Доступно: https://ra.eenu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/10/Polozhennya-pro-pidgotovku-zdobuvachiv-vyshhoyi-osvity-stupenya-doktora-filosofiyi.pdf. Дата звернення: Січ. 12, 2019.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

L. Ye. Dovhan, H. A. Mokhonko, and I. P. Malyk, Project Management: a manual for studying the discipline for masters of the field of knowledge 07 “Management and Administration” specialty 073 “Management” specialization: “Management and business administration”, “Management of international projects”, “Management of innovations”, “Logistics”. Kyiv, Ukraine: Ihor Sikorsky KPI, 2017 (in Ukrainian).

Statistical collection “Higher education in Ukraine in 2017”. [Online]. Available: http://www.ukrstat.gov.ua/. Accessed on: Mar. 14, 2019 (in Ukrainian).

Yu. M. Kuzminska, “Features of management team of educational projects”, Vostochno-Evropejskij zhurnal peredovyh tehnologij. Intehrovane stratehichne upravlinnia, upravlinnia proektamy i prohramamy rozvytku pidpryiemstv i terytorii, vol. 1, no. 11(55), pp. 62–64, 2012. [Online]. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3608/3381. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in Ukrainian).

O. I. Polotai, “Knowledge model – the basis of effective management of innovative educational projects”, Vostochno-Evropejskij zhurnal peredovyh tehnologij. Intehrovane stratehichne upravlinnia, upravlinnia proektamy i prohramamy rozvytku pidpryiemstv i terytorii, vol. 1, no. 10(61), pp. 55–58, 2013. [Online]. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6770/5974. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in Ukrainian).

D. I. Bedrii, “Expert method of risk assessment of scientific projects”, Vostochno-Evropejskij zhurnal peredovyh tehnologij. Intehrovane stratehichne upravlinnia, upravlinnia proektamy i prohramamy rozvytku pidpryiemstv i terytorii, vol. 1, no. 10(61), pp. 66–68, 2013. [Online]. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6747/5978. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in Ukrainian).

D. I. Bedrii, and I. V. Polshakov, “Budgeting of scientific projects taking into account risks”, Vostochno-Evropejskij zhurnal peredovyh tehnologij. Intehrovane stratehichne upravlinnia, upravlinnia proektamy i prohramamy rozvytku pidpryiemstv i terytorii, vol. 1, no. 12(55), pp. 47–49, 2012. [Online]. Available: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3626/3399. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in Ukrainian).

S. Holovko, “Doctoral Studies in the Homeland Higher Education: Experience and Prospects of the European Dimension”, Proceedings of the National Aviation University, no. 3(72), pp. 142–150, 2017. Doi: 10.18372/2306-1472.72.12036. Accessed on: Jan. 11, 2019 (in English).

A. Al-Riyami, “How to prepare a Research Proposal”, Oman Medical Journal, no. 23(2), pp. 66–69. 2008. [Online]. Available: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3282423/. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in English).

J. V. Barnett, R. A. Harris, and M. J. Mulvany, “A Сomparison of Best Practices for Doctoral Training in Europe and North America”, FEBS Open Bio, no. 7(10), pp. 1444–1452, 2017. Doi: 10.1002/2211-5463.12305. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in English).

R. Dimitrova, “Ingredients of Good PhD Supervision – Evidence from a Student Survey at Stockholm University”, Utbildning & Lärande, vol. 10, no. 1, pp. 40–52, 2016. [Online]. Available: https://www.his.se/PageFiles/40804/2-Dimitrova-IngredientsOfGoodPhdSupervision.pdf. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in English).

J. Loomis, B. Willard, and J. Cohen, “Difficult Professional Choices: Deciding Between the PhD and the DNP in Nursing”, OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing, vol. 12, no. 1, 2006. DOI: 10.3912/OJIN.Vol12No1PPT02. Accessed on: Jan. 11, 2019 (in English).

J. Marino, M. I. Stefan, and S. Blackford, “Ten Simple Rules for Finishing Your PhD”, PLoS Computational Biology, no. 10(12), 2014. DOI: 10.1371/journal.pcbi.1003954. Accessed on: Jan. 09, 2019 (in English).

C. Park, “New Variant PhD: The Changing Nature of the Doctorate in the UK”, Journal of Higher Education Policy and Management, vol. 27, no. 2, pp. 189–207, 2005. DOI: 10.1080/13600800500120068. Accessed on: Jan. 11, 2019 (in English).

L. A. Ponomarenko, Computer technologies of management of innovative projects: a textbook. Kyiv, Ukraine: Kyiv National University of Trade and Economics, 2001 (in Ukrainian).

The Cabinet of Ministers of Ukraine Resolution No. 261, On approval of the procedure of preparing graduates of higher education for philosophy doctor and doctor of science in higher educational institutions (scientific institutions), 23 March 2016. [Online]. Available: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-п. Accessed on: Jan. 12, 2019 (in Ukrainian).

The Cabinet of Ministers of Ukraine Resolution No. 1050, Some issues of scholarship support, 28 December, 2016. [Online]. Available: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249638784. Accessed on: Jan. 12, 2019 (in Ukrainian).

Curriculum. [Online]. Available: http://ra.eenu.edu.ua/viddil-aspirantury-i-doktorantury/aspirantura/rozklad-zanyat/. Accessed on: Jan. 12, 2019 (in Ukrainian).

Regulation on the training of higher education graduates in the degree of doctor of philosophy at Lesia Ukrainka Eastern European National University. [Online]. Available: https://ra.eenu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/10/Polozhennya-pro-pidgotovku-zdobuvachiv-vyshhoyi-osvity-stupenya-doktora-filosofiyi.pdf. Accessed on: Jan. 12, 2019 (in Ukrainian).

Published
2020-09-11
Section
ICT and learning tools in the higher education establishments