ЕФЕКТИВНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМНОГО ПРОДУКТУ «ШТУЧНИЙ КРОВООБІГ SORIN C5» В ОСВІТНИЙ ПРОЦЕС МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3174Ключові слова:
віртуальна лабораторна робота, експериментальні компетентності, гемодинаміка, гідродинаміка, апарат «Штучний кровообіг SORIN C5», студенти медичного університетуАнотація
Стаття присвячена дослідженню ефективності формування експериментальних компетентностей з гідродинаміки та гемодинаміки у студентів медичного університету в процесі використання програмного продукту «Штучний кровообіг SORIN C5» [1]. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури та власного педагогічного досвіду виокремлено професійні експериментальні компетентності студентів-медиків та визначено роль упровадження віртуальних лабораторних робіт для розвитку професійних експериментальних компетентностей студентів закладів вищої медичної освіти. Авторами розглянуто застосування інформаційних ресурсів в освітньому процесі на прикладі програмного продукту «Лабораторна робота «Вивчення основ гемодинаміки за допомогою апарату «Штучний кровообіг SORIN C5», яка є складовою частиною дисципліни «Медична та біологічна фізика». У роботі описано основні структурні елементи та реалізацію відповідних їм сценаріїв у віртуальній лабораторній роботі з гідродинаміки та гемодинаміки. У статті наводиться статистична перевірка ефективності формування експериментальних компетентностей у студентів з гідродинаміки та гемодинаміки на основі використання критерію Стьюдента. Авторами аналізуються результати проведеного експерименту та показано, що забезпечення наочності, використання вебресурсів з фізики та віртуальних лабораторних робіт сприяють формуванню логіко-гносеологічної структури навчального матеріалу і посиленню ролі фундаментальних узагальнюючих понять та теорій. Доведено, що різниця коефіцієнтів засвоєння знань в експериментальних і контрольних групах є суттєвою і залежить не від випадкових вибірок, а від різниці в організації структури й методики навчання медичної й біологічної фізики. Встановлено, що система віртуальних лабораторних робіт сприяє оволодінню студентами загальнонауковими способами дій, формує належну професійну, технічну та експериментальну компетентність.
Завантаження
Посилання
Copyright certificate № 81646 «Software product "Laboratory work "Study of the hemodynamics fundamentals using the apparatus "Heart-lung machine SORIN C5" . L. P. Sukhovirska, O. M. Lunhol, O. V. Zadorozhna. Registry date 09/21/2018 Declared 07/28/2018, № 82513 (in Ukrainian).
V. Sliusarenko, Methodology of formation of experimental competences of senior pupils from optics. Naukovi zapysky. Series: Pedahohichni nauky, № 8(1), pp. 131-134, 2015 (in Ukrainian).
Mitra S. Feizabadi, An Experience Teaching an Undergraduate Level Course in Biophysics. Bioscene: Journal of College Biology Teaching, V. 35(1), pp. 48-52, 2009 (in English).
Jay L. Nadeau, Introduction to Experimental Biophysics: Biological Methods for Physical Scientists (Foundations of Biochemistry and Biophysics). CRC Press, 2 edition, 2017 (in English).
N. Stuchynska and O. Hrybkov, Methodology of teaching electrography with the use of virtual training simulators. Naukovi zapysky. Series: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, № 2(7), рр. 245-249. [Online]. Available: http://phm.kspu.kr.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/viewFile/645/580 Accessed on: March. 23, 2019 (in Ukrainian).
O. V. Zadorozhna, "Methodological grounds for creating and applying pedagogical software in the process of teaching Physics to students of institutions of higher learning", diss. cand. ped. sciences, V. Vynnychenko KSPU, Kirovohrad, Ukraine, 2014 (in Ukrainian).
L. P. Sukhovirska, " Resource approach to teaching physics in general education institutions ", diss. cand. ped. sciences., V. Vynnychenko KSPU, Kropyvnytskyi, Ukraine, 2017 (in Ukrainian).
L. P. Sukhovirska, and O. M. Lunhol, Bases of hydrodynamics and hemodynamics: guidance for students (Ukrainian, Russian and English). Kropyvnytskyi, Ukraine: PP «Tsentr operatyvnoi polihrafii «Avanhard», 2018 (in Ukrainian, in Russian, in English).
E. O. Attinger, Hydrodynamics of Blood Flow. Advances in Hydroscience, V. 3, 1966, pp. 111-152 (in English).
SORIN C5. Ergonomic perfusion: Cardiac Surgery Solution . Sorin Group, 2013. [Online]. Available: http://eurosmed.ru/files/uploads/C5_ENG_V02.pdf. Accessed on: March 23, 2019 (in English).
Ye. Shvets, O. Nebesniuk, Z. Nikonova and A. Nikonova. Biophysics. Training manual. Zaporizhzhia, Ukraine: ZDIA, 2008 (in Ukrainian).
Patrick F. Dillon, Biophysics: a physiological approach. Cambridge, United Kingdom at the University Press, 2012 (in English).
L. P. Sukhovirska, Web-resources to the methods of training biophysics in medical institutions of higher education. Naukovi zapysky. Series: Pedahohichni nauky, V. 168, pp. 245–248, 2018. [Online]. Available: https://www.cuspu.edu.ua/images/nauk_zapiski/pedagogy/168.pdf Accessed on: March 23, 2019 (in English).
L. P. Sukhovirska, O. M. Lunhol, O. V. Zadorozhna, Systems of virtual laboratory works on biophysics as a means of implementing the principle of professional orientation of student training. Information Technologies and Learning Tools, V. 70, No 2, pp. 141 – 154, 2019. [Online]. Available: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2657 (in Ukrainian).
P. Volovyk, Probability Theory and Mathematical Statistics in Pedagogy. Kyiv, Ukraine: Radianska shkola, 1969 (in Ukrainian).
Yu. Pavlov, Statistical processing of the didactic experiment, measurement and assessment of knowledge. Moscow, Russia: Znanie, 1977 (in Russian).

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які подають матеріали до цього журналу, погоджуються з наступними положеннями:
- Автори отримують право на авторство своєї роботи одразу після її публікації та назавжди зберігають це право за собою без жодних обмежень.
- Дата початку дії авторського права на статтю відповідає даті публікації випуску, до якого вона включена.
Ліцензування контенту
- Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно читати, завантажувати, копіювати і роздруковувати представлені матеріали, здійснювати пошук контенту та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст і використовувати з будь-якою законною некомерційною метою (в тому числі з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
- Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.
Політика депонування
- Редакція журналу заохочує розміщення авторами рукопису статті в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності і динаміці цитування (див. задекларовану політику депонування даного журналу в директорії Sherpa/Romeo).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати її в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на первинну публікацію у цьому журналі.
- Дозволяється самоархівування постпринтів (версій рукописів, схвалених до друку в процесі рецензування) під час їх редакційного опрацювання або опублікованих видавцем PDF-версій.
- Самоархівування препринтів (версій рукописів до рецензування) не дозволяється.