АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
PDF (Ukrainian)

Keywords

професійний розвиток
майбутні вчителі фізичної культури
інформаційно-освітнє середовище

How to Cite

[1]
Yuriy V., “АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ”, ITLT, vol. 21, no. 1, Mar. 2011, doi: 10.33407/itlt.v21i1.333.

Abstract

У статті розглядаються аспекти професійного розвитку майбутнього вчителя фізичної культури в інформаційно-освітньому середовищі вищого навчального закладу. Розкривається важливість впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій в сферу вищої освіти; подаються компоненти інформаційно-освітнього середовища; розкривається поняття „професійний розвиток” та „інформаційно-освітнє середовище”. Вказується, що інформаційна підтримка функціонування різних напрямів діяльності навчальних закладів є важливим розділом інформатизації освіти; а також те, що впровадження інформаційних освітніх систем у вищі навчальні заклади України та узгодження їх з вимогами кредитно-модульної системи організації навчального процесу вимагає підвищення якості функціонування навчальних закладів України.
PDF (Ukrainian)

References

Абросимов А. Г. Развитие информационно-образовательной среды высшего учебного заведения на основе информационных и телекоммуникационных технологий. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.childpsy.ru/upload/dissertations/.– Заголовок з екрана

Андреев А. А. Проблемы педагогики в современных информационно- образовательных средах. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ito.su/2002/I/1/I-1-251.html. – Заголовок з екрана

Білощицький А. О. Методи та моделі комплексного інформаційно-освітнього середовища в умовах розвитку вищого навчального закладу / Білощицький Андрій Олександрович: Дис... канд. наук: 05.13.06 – 2007. – 243 с.

Виды сред в образовании. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://courses.urc.ac.ru/eng/u7-9.html. – Заголовок з екрана

Глоссарий. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.edu.kspu.ru/file.php/1/hrestomatia/glossary.htm. – Заголовок з екрана

Ляшенко С. В. Студія «Перспектива: модель інформаційно-освітнього середовища на базі Інтернет-орієнтованих технологічних рішень. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www-library.univer.kharkov.ua/ukr/node6.htm. . – Заголовок з екрана

Коссов Б. Б. Закономерности развития личности. – [Електронний ресурс]– Режим доступу: http://psyjournals.ru/psyedu/2001/n1/Kossov.shtml. – Заголовок з екрана

Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях // Вопросы психологии. – 1997. – № 4. – С. 45–48.

Профессиональное развитие. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://psi.webzone.ru/st/315300.htm. – Заголовок з екрана

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.