REQUIREMENTS ON THE DESIGN OF THE AUTOMATED SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS

Authors

  • Oleksandr H. Kolhatin Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v19i5.352

Keywords:

requirements, pedagogical diagnostics, computer, design

Abstract

Problem of the design of the pedagogical diagnostics system, which provides the educational system with a feedback, become actual, when information technologies are used in educational process. Notwithstanding high development of mathematical procedures and means of pedagogical measurements, there is no technology of design of the pedagogical diagnostics system. It is necessary realise this design as technology. This paper purpose is substantiation of the principles and requirements on the design of the automated system of the pedagogical diagnostics that realises on the base of educational principles, psychology and pedagogical literature analysis, and author’s experience. Future prospect of research is connected with systematisation of advanced requirements, design of technologies, methods and techniques that satisfy these requirements.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oleksandr H. Kolhatin, Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda, Kharkiv

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики

References

Яковлева Н. О. Проектирование как педагогический феномен / Н. О. Яковлева // Педагогика. — 2002. — № 6. — С. 8–10.

Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання: навчальний посібник / В. І. Лозова, Г. В. Троцко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Харків : ОВС, 2002. — 400 с.

Гризун Л. Е. Дидактичні основи проектування модульної структури навчальної дисципліни на засадах інтеграції наукових знань : монографія / Л. Е. Гризун ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х. :ХНПУ, 2008. — 300 c.

Педагогика и психология высшей школы : учебное пособие / Отв. редактор М. В. Буланова-Топоркова. — Ростов н/Д: Феникс, 2002. — 544 с.

Медреш Є. В. Тестологія і діалогіка: особливості гуманітарного мислення і застосування тестів в гуманітарній освіті / Є. В. Медреш // Вимірювання навчальних досягнень школярів і студентів: гуманістичні, методологічні, технологічні аспекти: тези доповідей Міжнародної науково-методичної конференції, 20–21 листопада 2003 р., Харків, Україна. — Харків: ОВС, 2003. — С. 61–63.

Білоусова Л. І. Тестологічний аналіз у системі «Експерт» / Л. І. Білоусова, О. Г. Колгатін, Л. С. Колгатіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2003. — № 7. — С. 41–43.

Білоусова Л. І. Методика обробки та інтерпретації результатів педагогічної діагностики / Л. І. Білоусова, О. Г. Колгатін // Комп’ютер у школі та сім’ї. — 2003. — № 8. — С. 28–31.

How to Cite

Kolhatin, O. H. (2011). REQUIREMENTS ON THE DESIGN OF THE AUTOMATED SYSTEM OF PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS. Information Technologies and Learning Tools, 19(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v19i5.352

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment