INTERNATIONAL TENDENCIES OF INFOMATIZATION DEVELOPMENT AND IMPROVEMENT OF EDUCATION QUALITY
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies
quality of education
standardization of technologies

How to Cite

[1]
V. V. Lapinskyi, A. S. Mina, and K. I. Skrypka, “INTERNATIONAL TENDENCIES OF INFOMATIZATION DEVELOPMENT AND IMPROVEMENT OF EDUCATION QUALITY”, ITLT, vol. 19, no. 5, Feb. 2011, doi: 10.33407/itlt.v19i5.354.

Abstract

In the article actual tendencies of educational system informatization development in the world are analyzed. There are stated the basic advantages of information and communication technologies (ICT) use in the educational process. It is presented experience of the coordination of national standards with international ones in the different countries of the world which will give the chance to Ukraine to be guided for improvement of education quality, that means improvement of information technologies (IТ) quality. As Ukraine is a part of the European and international information and educational space, therefore in this branch there should be a development responding to the level of other countries.

PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В. Ю. Биков. — Київ: Атіка, 2009. — 684 с.

Інформаційний портал «Smart» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.smart-edu.com.

Информатизация образования – [Електрон. дані]. – Режим доступу: www.ciospbappo.narod.ru/predm/moscow.ppt.

Исследование ОЭСР — цифровые учебные ресурсы как системная инновация, отчет по Финляндии, 2009. — [Електрон. дані]. – Режим доступу: www.hse.ru/data/2010/05/28/1216998819/Barber%20present.ppt. – Дата доступу: трав. 2010. – Назва з екрана.

Исследование England Harnessing Technology Schools Survey, 2008, Becta. — [Електрон. дані]. – Режим доступу: schools.becta.org.uk/upload.../ht_schools_survey08_analysis.pdf – Дата доступу: вер. 2008. — Назва з екрана.

Курманалина Ш. Х. Информатизация системы образования Республики Казахстан — [Електрон. дані]. — Режим доступу: http://www.portalus.ru/modules/shkola/rus_show_archives.php.

Лапінський В. В. Навчальне середовище нового покоління та його складові / В. В. Лапінський // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова Серія №2. Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наукових праць / Редрада. — К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. — № 6 (13) — С. 26–32.

Образование в Китае — [Електрон. дані]. — Режим доступу: http://anti-nlp.livejournal.com/22328.html. — Дата доступу: черв.2007. — Назва з екрана.

Открытая лекцией на тему «Как хорошие образовательные системы могут стать еще лучше?» 22 мая 2010 года в ГУ-ВШЭ, лорда Майкла Барбера экс-советника премьер-министра Великобритании, ныне старший партнер консалтингового агентства «McKinsey & Company». – [Електрон. дані]. – Режим доступу: https://www.hse.ru/data/2010/05/26/1216917185/barber.pdf. – Дата доступу: трав. 2010. – Назва з екрана.

Позднеев Б. М. Разработка национальных и международных стандартов в области электронного обучения / Б. М. Позднеев // Информатизация образования и науки. — 2009. — №2. — С. 3–12.

Портал «InterWrite» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.interwrite.ru/.

Постановление от 23 Декабря 2005 г. N 803 «О Федеральной целевой программе развития образования на 2006–2010 годы» – [Електрон. дані]. – Режим доступу: http://www.mnogozakonov.ru/catalog/date/2005/12/23/58726/.

Флегонтов А. В. Информационные технологии в науке и образовании – [Електрон. дані]. – Режим доступу: http://www.ict.edu.ru/ft/004292/sec2.pdf – Дата доступу: квіт. 2005. – Назва з екрана.

The power of the internet for learning – [Електрон. дані]. – Режим доступу: http://www2.ed.gov/offices/AC/WBEC/FinalReport/WBECReport.pdf. – Дата доступу: груд. 2000. – Назва з екрана.

Virtual Education at the Tertiary Level: The Experience of Korea. Experience of Korea. – [Електрон. дані]. – Режим доступу: www.techknowlogia.org/TKL_Articles/PDF/385.pdf. – Дата доступу: бер. 2002. – Назва з екрана.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.