ON-LINE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR SECONDARY SCHOOL TEACHERS

Keywords: distance learning components, model of distance education, training forms, information and communication technologies, On-line training, training environment

Abstract

In the article new approaches to formation of information-communication  educational environment for teachers are considered. Concept of On-line  interactive educational environment is analyzed, there are determined its characteristics,  stages of formation of On-line interactive educational environment are developed, it is proved its place in the system of distance learning as well as problems of its introduction into secondary education system are generalized. Considered training environment is directed on realization of aims and tasks in general educational establishments. Models of the organization of  educational process are generalized by means of On-line training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svitlana G. Lytvynova, Department of Education of Obolon district, Kyiv

начальник методичного центру інформаційних технологій в освіті

References

Васильченко Л. В. Дистанційне навчання [Текст]: науково-методичне забезпечення; інформаційний простір навчального закладу / Л. В. Васильченко, В. Л. Шевченко. — Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 2008 с.

Жук Ю. О. Проблеми формування інформаційного середовища навчального закладу [Текст]/ Ю. О. Жук, О. І. Вольневич; за редакцією В. Ю. Бикова // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Збірка наукових праць Інститут засобів навчання АПН України. — К.: Атіка, 2004. — С. 147–159.

Жук Ю. О. Характерні ознаки структури комп’ютерно орієнтованого навчального середовища [Текст]/ Ю. О. Жук, О. М. Соколюк; за ред. В. Ю. Бикова // Інформаційні технології і засоби навчання: Збірник наукових праць Інституту засобів навчання АПН України. —К.: Атіка, 2005. — С. 100–108.

Полат Е. С. Теория и практика дистанционного обучения [Текст]: учеб. пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений / М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева; ред. Е. С. Полат. — М.: Издательский центр «Академия», 2004. — 416 с.

Section
Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment