ACTUAL ASPECTS OF RESEARCHES OF LEARNING TOOLS QUALITY DEFINITION PROBLEMS OF SECONDARY SCHOOL IN UKRAINE

Authors

  • Maryna V. Pirko Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v19i5.357

Keywords:

global international educational environment, State Educational Standard, unified information space of education system, information society, information products, information systems, information technology, quality of education, technical progress

Abstract

In the article actual aspects of researches of problems concerning achievement of a high level of education quality, actual aspects of researches of problems concerning definition of programming learning tools quality at secondary school in the conditions of creation of unified educational space of educational system in Ukraine are considered and described. Stages of directions of researches in the conditions of global international educational environment formation are described. The attention is paid to the necessity of carrying out of competent and carefully studied technological policy during the period when level of education availability is growing as well as a quality education problem is getting a social character.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maryna V. Pirko, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

молодший науковий співробітник

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В. Ю. Биков //Київ: Атіка, 2009. — 684 с.

Вікіпедія — вільна енциклопедія. — [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Information_securitycomponents_JMK.png.

Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки» від 9 січня 2007 року № 537-V. — http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.

Кремень В. Г. Суспільство знань і якісна освіта / В. Г. Кремень // Освіта. — 2007. — № 13–14, 21–27 березня.

Освіта в інформаційному поступі суспільства / Доповідь на підсумковій колегії Міністерства освіти і науки України 17 серпня 2006 року // Освіта України. — 2006. — 14 серпня (№ 60–61). — С. 1–21.

Титарев Л. Г., Хорошилов А. В. Информационные образовательные технологии и качество образования. Материалы Всероссийской конференции «Роль информационных технологий при обучении на программе МВА» / Л. Г. Титарев, А. В. Хорошилов. 30–31 января 2003 г. // Москва: МЭСИ, 2003. — С. 241–260.

How to Cite

Pirko, M. V. (2011). ACTUAL ASPECTS OF RESEARCHES OF LEARNING TOOLS QUALITY DEFINITION PROBLEMS OF SECONDARY SCHOOL IN UKRAINE. Information Technologies and Learning Tools, 19(5). https://doi.org/10.33407/itlt.v19i5.357

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment