INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TRAINING: CRITERIA FOR INTERNAL QUALITY ASSESSMENT

  • Oleg M. Spirin Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv
Keywords: information and communication technologies training, quality assessment, internal criteria and indicators of quality

Abstract

In the article the concept of information and communication technology training is specified. It is grounded an internal criteria of information and communication technologies training quality assessment based on experience of the organization, carrying out, analysis of experimental work results on quality assessment of designing, working out, efficiency of methodical system of informatics teachers base vocational training introduction in the conditions of credit-modular technology. Indicators and approaches of their assessment to define the criteria degree are resulted. Indicators of criteria "level differentiation", "individualization" and "intensification" of educational process for information and communication technologies training quality assessment are specified.

Author Biography

Oleg M. Spirin, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv
доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник

References

Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 5(13). – Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.

Енциклопедія освіти / [Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Образцов П. И. Психолого-педагогические аспекты разработки и применения в вузе информационных технологий обучения [Електронний ресурс] / П. И. Образцов. – Орел : ОрелГТУ, 2000. – 145 с. – Режим доступу: http://www.pavelobraztsov.narod.ru/text/9.htm

Спірін О. М. Теоретичні та методичні основи кредитно-модульної системи навчання майбутніх учителів інформатики : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.04 / Спірін Олег Михайлович; Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. – К., 2009. – 495 с.

Математический энциклопедический словарь / Под. ред. Ю. В. Прохорова. – М. : Советская энциклопедия, 1988. – С. 816.

Section
Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment