USE OF POWERPOINT POSSIBILITIES IN IMPLEMENTATION OF PROJECT METHOD INTO THE LEARNING PROCESS WHILE STUDYING CHEMISTRY IN PROFESSION-ORIENTED SCHOOL

  • Maria D. Tukalo Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv
Keywords: project method, computer-oriented training tools, multimedia presentations, information and communication technologies

Abstract

The article reveals the importance of the opportunities and prospects for the introduction of PowerPoint project method in chemistry lessons in profession-oriented school, which is a prerequisite in the search for innovative, effective and optimal computer-oriented teaching methods and forms for the establishment of conditions for the development of creative potential of students based on competences through the organization individual, creative and research activities in the educational system of modern technology. It enables to design the educational process, use of generalized methods of training for providing training and guaranteed results.

Author Biography

Maria D. Tukalo, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv
молодший науковий співробітник

References

Бычков А. В. Метод проектов в современной школе / А. В. Бычков. — М., 2000. — 126 с.

Буджак Т. Метод проектів як педагогічна технологія / Т. Буджак // Біологія і хімія в школі. — 2001. — №1. — С. 3–4.

Виноградова Н. Индивидуализация обучения в начальной и профильной школах. Парадоксы взаимодействия / Н. Виноградова // Профильная школа. — 2003. — № 2. — С. 13.

Гузеев В. В. Групповая деятельность учащихся в образовательном процессе / В. В. Гузеев // Химия в школе. — 2003. — №2. — С. 12–15.

Гузеев В. В. Организационные формы обучения и уроков / В. В. Гузеев // Химия в школе. — 2002. — №4. — С. 22–28.

Дендебер С. В., Ключникова О. В. Современные технологии в процессе преподавания химии / С. В. Дендебер, О. В. Ключникова. — М., 2007. — 186 с.

Зильберберг Н. Модели профильного обучения / Н. Зильберберг // Профильная школа. — 2003. — № 2. — С. 39.

Кленова Н. Как подготовить школу к профильному обучению / Н. Кленова // Народное образование. — 2003. — №7. — С. 106.

Корсакова О. К., Трубачова С. Е. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти / О. К. Корсакова, С. Е. Трубачова // Біологія і хімія в школі. — 2002. — №6.— С. 8–11.

Кукса Л. Використання методу проектів у вивченні хімії / Л. Кукса // Хімія. Шкільний світ. — 2009. — №24. — С. 2–4.

Петухова Б. Метод проектов как средство повышения мотивации учащихся к учёбе / Б. Петухова // Химия: Методика преподавания. — 2004. — №5. — С. 68–71.

Полат Е. С. Как рождается проект / Е. С. Полат. — М., 1995.

Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисеева М. В. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева. — М.: Академия, 2000. — 72 с.

Профільне навчання з хімії / Упоряд. Г. Мальченко. — К.: Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005 — 128 с.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии. Учебное пособие / Г. К. Селевко. — М.: Народное образование, 1998. — 256 с.

Хуторской А. Практикум по дидактике и современным методикам обучения / А. Хуторской. — Санкт-Петербург, 2004. — 538 с.

Чечель И. Д. Метод проекта или попытка избавить учителя от обязанностей всезнающего оракула / И. Д. Чечель // Директор школы. — 1998. — №3. — С. 12–14.

Чистякова С. Профильное обучение и новые условия подготовки / С. Чистякова // Школьные технологии. — 2002. — №1. — С. 101.

Section
Learning tools in modern pedagogical systems