AUTOMATION OF DOCUMENTS PROCESSING IN THE INFORMATION SYSTEM OF RESEARCH PLANNING IN NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE
PDF (Ukrainian)

Keywords

electronic document management system
content types
document libraries
express blocks

How to Cite

[1]
S. M. Tukalo, “AUTOMATION OF DOCUMENTS PROCESSING IN THE INFORMATION SYSTEM OF RESEARCH PLANNING IN NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE”, ITLT, vol. 19, no. 5, Feb. 2011, doi: 10.33407/itlt.v19i5.366.

Abstract

The material presented in the article is relevant because of the need of modern information technologies introduction in the document flow in the process of researches planning in NAPS of Ukraine to increase their effectiveness, coordination and organization. The article suggests a method of forming and processing of documents in an integrated environment of Windows SharePoint Services — Microsoft Word, through which the Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine is designing an information system «Research planning in NAPS Ukraine based on the Internet» 0109U002139.

PDF (Ukrainian)

References

Автоматизована система «Школа». Методичні рекомендації по використанню програмного забезпечення, м. Київ. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.NDIPIT.net. — Заголовок з екрана.

Виговська Ольга. Сучасні інформаційні технології. Програма Intel «Навчання для майбутнього». // Директор школи, ліцею, гімназії. — 2006. — № 5. — С. 79–80.

Задорожна Н. Т., Лавріщева К. М. Менеджмент документообігу в інформаційних системах освіти. Навчально-методичний посібник. — К.: Педагогічна думка, 2007. — 228 с.

Іценко В. В. Нові інформаційні технології в управлінні закладами освіти // Інформатика. — 2005. — №5. — С. 14–17.

Компанія «Дієз-продукт» виробник програмних засобів для національної системи освіти та сучасних рішень для управління освітою. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.diez-product.com.ua/ — Заголовок з екрана.

Ольга Лондер, Билл Инглиш, Тодд Бликер, Пенелопа Ковентри. Microsoft Windows SharePoint Services 3.0. Русская версия (+ CD-ROM). — М.: ЭКОМ Паблишерз, 2007. — 576 с.

Ольга Лондер, Тодд Бликер, Пенелопа Ковентри. Службы Microsoft Windows SharePoint Services Практ. Пособ .Серия «Шаг за шагом» — М.: СП ЭКОМ, 2005. — 384 с.

Тандура Г. Підвищення ефективності управлінської діяльності шляхом її автоматизації. // Управління школою. — 2007. — № 29. – С. 25–31.

Windows SharePoint Services SDK Documentation. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://msdn.microsoft.com/ru-ru/library/bb264594.aspx. — Заголовок з екрана.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.