ICT ROLE IN EDUCATIONAL SYSTEMS OF FOREIGN COUNTRIES

  • Iryna D. Malytska Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv
Keywords: information and communication technologies, secondary school, educational net

Abstract

The role of information and communication technologies in educational systems of foreign countries and the level of their integration into the secondary school educational process is considered.

Author Biography

Iryna D. Malytska, Institute of Information Technologies and Learning Tools of APS of Ukraine, Kyiv
старший научный сотрудник Информационно-аналитического отдела педагогических инноваций

References

Портал Європейського Союзу, Підготовка цифрового майбутнього Європи. План дій до 2010 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/strategy/index_en.htm.

Портал Європейського Союзу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/digital_divide/index_en.htm.

Портал Європейського Союзу, Broadband Gap [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/digital_divide/index_en.htm.

ICT@Europe.edu: Information and Communication Technology in European Education Systems. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eacea.ec.europa.eu/portal/page/portal/Eurydice/showPresentation?pubid=020EN.

Key data on information and communication technology in schools in Europe - 2004 Edition [Електронний ресурс]: Портал мережі EURYDICE. – Режим доступу: http://www.eurydice.org/portal/page/portal/Eurydice/showPresentation?pubid=048EN.

Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/docs/studies/final_report_3.pdf

Интернет в гуманитарном образовании: Учеб. Пособие для студ. высш. учеб. заведений Под ред. Е. С.Полат. - М.: Гкманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – 272 с. – С. 6.

Интернет в гуманитарном образовании: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений Под ред. Е. С. Полат. – М.: Гкманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – 272 с.

Вікіпедія. Вільна енциклопедія. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki.

Papert, S., Resnick, M. (1995). Technological Fluency and the Representation of Knowledge. Proposal to the National Science Foundation. MIT Media Laboratory. Cambridge, MA.[Електронний ресурс] / S. Papert, M.. Resnick. – Режим доступу:

http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html.

Вікіпедія. Вільна енциклопедія. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Web_2.0.

Harnessing Technology: Next Generation Learning 2008–14. A summary. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://publications.becta.org.uk.

Глобальна шкільна мережа Global School Network. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.globalschoolnet.org/index.html. – Заголовок з екрану.

Іспанська освітня мережа EducaRed. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.educared.net/. – Заголовок з екрану.

Глобальна освітня мережа HappyChild. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.happychild.org/. – Заголовок з екрану.

Мережа вчителів (Teachers network - Великобританія). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.teachernet.gov.uk/.

Мережа вчителів (Teachers network - Америка) . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teachers.net/.

Сеть творческих учителей (Россия) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.it-n.ru/about.aspx?cat_no=232.

Published
2010-08-03
Section
Theoretical and methodological backgrounds of innovation educational environment development: world's trends