ROLE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN DISTANCE LEARNING IMPLEMENTATION AT AMERICAN HIGH SCHOOLS
PDF (Ukrainian)

Keywords

distance learning
interactive mode of learning
secondary school

How to Cite

[1]
B. I. Shunevych, “ROLE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN DISTANCE LEARNING IMPLEMENTATION AT AMERICAN HIGH SCHOOLS”, ITLT, vol. 20, no. 6, Feb. 2011, doi: 10.33407/itlt.v20i6.374.

Abstract

Relevance of the material contained in the article is tasked by the necessity to implement new information technologies at national high schools with the assistance of higher school. The purpose of the article is to analyse the foreign experience of implementing new forms of learning by American high schools and, in particular, with the assistance of higher education institutions. This experience can be implemented at the Ukrainian schools. The article briefly describes four kinds of American programs for getting certificates and diplomas of secondary education in an interactive mode as well as it is provided the analysis of the University of Missouri High School activity, that successfully realizes training of young people in an interactive mode for entering this university.

PDF (Ukrainian)

References

Шуневич Б. Тенденції розвитку дистанційного навчання у зарубіжній вищій школі // Інформаційні технології і засоби навчання: Електронне наукове фахове видання. — Київ, 2008. — Вип. 3(7). — Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html. — Заголовок з екрана.

Коваль М. Шляхи популяризації комбінованого і дистанційного навчання у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності / М. Коваль, Б. Шуневич // Педагогіка і психологія професійної освіти. — 2007. — № 1. — С. 207–210.

«Інтернет — освіта — наука — 2008», ІОН–2008: Збірник матеріалів шостої міжнародної конференції, м. Вінниця, 7–11 жовт. 2008 р. [Текст] = Internet — Education — Science. IES-2008 / Вінницьк. нац. техн. ун-т. — Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008. — Текст кн. укр., англ., рос. мовами. Т. 1(9). — Вінниця, 2008. — 310 с.

Комп’ютерна підтримка навчальних дисциплін у середній і вищій школі: Матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Луганськ, 8–9 груд. 2005 р. — Луганськ: Альма-матер, 2005. — 157 с.

Моклюк М. О. Методика використання елементів дистанційних технологій у процесі навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладах: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / М. О. Моклюк; керівник роботи В. Ф. Заболотний; НПУ імені М. Драгоманова. — Київ, 2009. — 197 с.

Богачков Ю. М. Концепція проекту «Дистанційне навчання школярів» / Ю. М. Богачков, В. Ю. Биков, В. О. Красношапка, В. М. Кухаренко, Ю. Я. Пасіхов // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2009. — №5 (13). — Режим доступу до журналу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html. — Заголовок з екрана.

American Academy. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.theamericanacademy.com/SaaS. — Заголовок з екрана.

Indiana University High School. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://iuhighschool.iu.edu. — Заголовок з екрана.

University of Oklahoma High School. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://ouhigh.ou.edu/. — Заголовок з екрана.

Stanford University Education Program for Gifted Youth. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://distancelearn.about.com/od/highschoolprofiles/p/EPGYscho. — Заголовок з екрана.

Alpha Omega Academy. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.aoacademy.com/. — Заголовок з екрана.

Michigan Virtual School. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://www.mivhs.org/. — Заголовок з екрана.

University of Missouri High School. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://cdis.missouri.edu/high-school.aspx. — Заголовок з екрана.

Український інститут інформаційних технологій в освіті. — Режим доступу до Веб-сторінки: http://udec.ntu-kpi.kiev.ua. — Заголовок з екрана.

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут». — Режим доступу до Веб-сторінки: http://dl.kpi.kharkov.ua. — Заголовок з екрана.

Лінгвістичні проблеми та інноваційні підходи до викладання чужоземних мов у вищих навчальних закладах: Програма IV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 28–30 жовтня 2010 р. — Львів: ЛДУ БЖД. — 32 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.