ORGANIZATION AND PEDAGOGICAL BASES FOR THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC LEARNING METHODOLOGICAL COMPLEXES FOR PUPILS

Authors

  • Nataliia I. Klokar Kyiv Regional In – Service Teacher Training Institute, Bila Tserkva

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v20i6.379

Keywords:

e-learning methodol. complex, information and educational resource, common and specific principles for the development of ELMC, components of the content constituent of ELMC, information and technical requirements for the development and using of ELMC

Abstract

The didactic bases for the development of electronic learning methodological complexes for pupils are described. The components, specific characteristics, types, common and specific principles for the development of electronic learning methodological complexes are determined. Completed management cycle of the development of electronic learning methodological complexes for pupils is described. The components of the content constituent, information and technical requirements for the development and using of ELMC are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nataliia I. Klokar, Kyiv Regional In – Service Teacher Training Institute, Bila Tserkva

кандидат педагогічних наук, доцент, ректор

References

Гафурова А., Иванов В., Хацринова О. Структурирование содержания элек­тронного учебника // Высшее образование в России. – 2007. – № 8. – С. 125–127.

Гриценко В. І., Кудрявцева С. П., Колос В. В., Веренич О. В. Дистанційне навчання: теорія та практика: Колективна монографія. – К.: Наукова думка, 2004. – 376 с.

Ермаков Д. С. Электронные курсы для профильного обучения // Педагогика. – 2005. – №2. – С. 36–41.

Журавльов А. В., Журавльова И. И. Педагогічно-орієнтований WEB-дизайн для створення електронних навчальних посібників дистанційного навчання [Електронний ресурс] / А. В. Журавльов, И. И. Журавльова // Сборник научных статей конференции «Современные информационные технологии в области культуры и искусства» (22–24.06.2008). – Режим доступу: http://dlab.kiev.ua/konf/10-programma-konferencii-sovremennye-informacionnye.

Журавлёва И. И. Модель организации дистанционного обучения: опыт и перспективы [Електронний ресурс] / И. И. Журавльова // Сборник научных статей конференции «Современные информационные технологии в области культуры и искусства» (22–24.06.2008). – Режим доступу: http://dlab.kiev.ua/konf/10-programma-konferencii-sovremennye-informacionnye.

Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Зб. наук. праць / За ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К.: Атіка, 2004. – 240 с.

Інформаційне забезпечення навчального процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. – К.: Атіка, 2005. – 252 с.

Інформаційні технології і засоби навчання: Зб. наук. праць / За ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К.: Атіка, 2005. – 272 с.

Клокар Н. І. Положення про електронні навчально-методичні комплекси для обдарованих учнів Київської обласної очно-заочної школи «Інтелектуал». – Біла Церква: КОІПОПК, 2011. – 24 с.

Клокар Н. І. Концепція створення електронних навчально-методичних ком­плексів для обдарованих учнів. – Біла Церква: КОІПОПК, 2011. – 18 с.

Красовський О. С. Дидактичні основи формування змісту електронних підручників // Педагогіка і психологія. – 2008. – № 2(59). – С. 134–142.

Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г., Молодих Г. С., Твордохлєбова Н. Є. Дистанційний навчальний процес: Навчальний посібник / За ред. В. Ю. Бикова та В. М. Кухаренка. – К.: Міленіум, 2005. – 292 с.

How to Cite

Klokar, N. I. (2011). ORGANIZATION AND PEDAGOGICAL BASES FOR THE DEVELOPMENT OF ELECTRONIC LEARNING METHODOLOGICAL COMPLEXES FOR PUPILS. Information Technologies and Learning Tools, 20(6). https://doi.org/10.33407/itlt.v20i6.379

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment