ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО АНАТОМІЧНОГО СТОЛУ SECTRA В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v83i3.3798

Ключові слова:

експериментальні компетентності, інформаційно-комунікаційні технології, віртуальний анатомічний стіл, заклади вищої медичної освіти, модель м'язової системи

Анотація

Стаття присвячена дослідженню ефективності використання віртуального анатомічного столу в освітньому процесі закладів вищої освіти. Визначено теоретико-методичні засади використання анатомічного столу в професійній підготовці майбутніх медичних фахівців, описано практичні аспекти, і, як результат, розроблено комплекс робіт з використання анатомічного столу у викладанні теоретичних та клінічніх дисциплін у закладах вищої медичної освіти. Авторами розглянуто формування у студентів наступних компонент експериментальної компетентності шляхом використання віртуального анатомічного столу Sectra на заняттях: пізнавально-інтелектуальної, діагностичної, прогностичної, інформаційної та аналітичної. Розглянуто міжпредметні зв’язки між дисциплінами «Анатомія людини» й «Медична та біологічна фізика» з формуванням вищезазначених експериментальних компетентностей. Детально описано алгоритм роботи в програмі «Human Anatomy Atlas» на віртуальному анатомічному столі SECTRA Table F18 з моделлю м’язової системи. Авторами показано можливості віртуального анатомічного столу SECTRA з перегляду реалістичної анатомії людини, симуляції тіла людини в поєднанні з сенсорним керуванням у режимі 3D при перегляді, панорамуванні, обертанні, наближенні зображення, вимірюванні відстані в 3D об’ємі, довільній площині відсічення, через обрізання частини 3D об’єму тощо. Автори статті зазначають, що використання віртуального анатомічного столу необхідно проводити з урахуванням інформаційно-цифрової компетентності студентів та викладачів при роботі з сучасним віртуальним обладнанням в освітньому середовищі медичного навчального закладу. Розширені клінічні випадки з унікальними патологіями в бібліотеці Sectra Table сприяють формуванню у студентів-медиків фахових компетентностей. Автори роблять висновок, що використання медичних комп’ютерних програм дозволяє викладачу організувати інноваційні види навчальної діяльності та формувати у студентів компоненти експериментальної компетентності. Перспективи подальших досліджень полягають у проведенні педагогічного експерименту з ефективності використання розробленого комплексу лабораторних робіт та демонстрацій на базі анатомічного інтерактивного столу SECTRA Table F18.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Самі І.Х. Абуватфа, Донецький національний медичний університет

асистент кафедри клінічних дисциплін

Василь Олександрович Болілий, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та інформаційних технологій

Ольга Миколаївна Лунгол, Донецький національний медичний університет

кандидат педагогічних наук, старша викладачка кафедри медичної фізики та інформаційних технологій № 2

Людмила Павлівна Суховірська, Донецький національний медичний університет

кандидат педагогічних наук, в.о. завідувача кафедри медичної фізики та інформаційних технологій №2

Посилання

Medical Education Development Strategy. Approved by the Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine of February 27, 2019 No. 95-p / Governmental Portal. [Online]. Available: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-shvalennya-strategiyi-rozvitku-medichnoyi-osviti-v-ukrayini(in Ukrainian).

O. P. Mintser, V. A. Romanov, I. B. Galelyuka, & A. V. Antomonov, (2018). Information and microelectronic technologies for application in mobile medicine. Hopes and limitations. Medical Informatics and Engineering, (2), 13-27. doi: https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2018.2.9288(in Ukrainian).

T. E. Khrystova. Information space of health problem. Scientific and methodological bases of use of information technologies in the field of physical culture and sports. 2018. vol. 2. pp. 120-123(in Ukrainian).

T. A. Ponsky, S. S. Rothenberg. Modern, multi-media, advances in surgical information. Semin Pediatr Surg. 2015 Jun; 24(3): 124-9. doi: 10.1053/j.sempedsurg.2015.02.010 (in English)

J. Xu, K. Xue, K. Zhang. Current status and future trends of clinical diagnoses via image-based deep learning. Theranostics. 2019 Oct 12; 9(25): 7556-7565. doi: 10.7150/thno.38065 (in English)

C. U. Nwozichi, D. E. Marcial, A. A. Farotimi., Escabarte ABS, A. M. Madu. Integration of information and communication technology in nursing education in Southeast Asia: A systematic literature review. J Educ Health Promot. 2019 Jul 29;8:141. doi: 10.4103/jehp.jehp_240_18 (in English)

L. P. Sukhovirska, O. M. Lunhol, O. V. Zadorozhna, Systems of virtual laboratory works on biophysics as a means of implementing the principle of professional orientation of student training. Information Technologies and Learning Tools, vol. 70, no 2, pp. 141 – 154, 2019. [Online]. Available: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2657 (in Ukrainian).

H. Han, D. S. Resch, R. A. Kovach. Educational technology in medical education. Teach Learn Med. 2013; 25 Suppl 1:S39-43. doi: 10.1080/10401334.2013 (in English)

G. Macchiarelli, S. Bernardi,M. A. Continenza, J. Di Biasi, M. G. Palmerini, S. Bianchi. Student learning performance in human anatomy using a virtual dissection table. Italian journal of anatomy and embryology. vol.122, pp. 124-131, 2017(in English).

A. Todorov, D. Marinova, S. Trifonov, S. Doseva, S. Yochkova, R. Dotsova, I. Gerasimov, T. Rashev, E. Ivanov. The place of the virtual dissection table Sectra in anatomy lessons of medical students. Scientific Online Resource System (Scripta Scientifica Medica).[Online]. Available: http://journals.mu-varna.bg/index.php/ssm/article/view/4852(in English).

K. E. Darras, S. Nicolaou, P. L. Munk.A. Golden. Opportunity for Radiologists: Bringing Clinical Relevance to Undergraduate Anatomy Through Virtual Dissection. Canadian Association of Radiologists Journa.lV. 68, Issue 3, pp. 232–233, 2017 (in English).

K. E. Darras, R. Spouge, R. Hatala, S. Nicolaou, J. Hu, A. Worthington, C. Krebs, B. B. Forster Integrated virtual and cadaveric dissection laboratories enhance first year medical students’ anatomy experience: a pilot study. BMC Medical Education. V. 19, Article number: 366, 2019. (in English).

D. Paech, F. L. Giese, R. Unterhinninghofen, H.-P. Schlemmer, T. Kuner, S. Doll. Cadaver-specific CT scans visualized at the dissection table combined with virtual dissection tables improve learning performance in general gross anatomy. Eur Radiol (2017) 27: 2153. doi: https://doi.org/10.1007/s00330-016-4554-5(in English).

T. R. Genyk, N. I. Herasymiuk. The use of modern information and communication technologies in the quality of additional understanding at department of human anatomy. Shpytalna khirurhiia: Zhurnal imeni L. Ya. Kovalchuka. 2018. no. 4, pp. 117-118 (in Ukrainian).

M. O. Avramenko, O. O. Furyk, A. S. Pavlenko, Experience in implementation of problem-oriented training using virtual patients within the framework of the Tame: Medical Errors Training Project. Materials of the All-Ukrainian Scientific and Methodological Video Conference "Topical Issues in Distance Education and Telemedicine 2018". ZSMU, Zaporizhia, 2018. 82p. (in Ukrainian).

Topical Issues of Higher Medical Education in Ukraine (with Remote Connection of the VM (F) of the National Defense of Ukraine via Videoconferencing): Materials XV All-Ukrainian Research Practice Conf. with international participation (Ternopil, May 17-18, 2018) . Ternopil State Medical Universityy. Ternopil: TSMU, 2018. 540 p. (in Ukrainian).

O. M. Burmistrov, L. P. Sukhovirska and O. M. Lunhol. Fundamentals of biomechanics. Mechanical properties of biological tissues. Guidance for students.Kropyvnytskyi, Ukraine: PP «Tsentr operatyvnoi polihrafii «Avanhard», 2019. 72 p. (in Ukrainian).

Sectra Education Portal and Table. [Online]. Available: https://medical.sectra.com/ (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

25.06.2021

Як цитувати

[1]
Абуватфа S. I., Болілий V. O., Лунгол O. M., і Суховірська L. P., «ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО АНАТОМІЧНОГО СТОЛУ SECTRA В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ», ІТЗН, вип. 83, вип. 3, с. 49–59, Чер 2021.

Номер

Розділ

ІКТ і засоби навчання у професійній освіті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають