INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE SYSTEM OF ORGANIZATION OF MONITORING OF QUALITY OF MATHEMATICS FUTURE TEACHERS PREPARATION

Authors

  • Oksana S. Turzhanska Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynsky, Vinnytsia

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v20i6.392

Keywords:

monitoring, information technologies, software, quality of preparation

Abstract

The relevance of the material stated in the article, is caused by the needs of professional education in realization of monitoring researches, because they are one of ways of expansion of access to European education and mobility of students. The effective functioning of monitoring in education requires the decisions of several tasks, among which  accumulation and conservation of information resources, and decision-making about quality of education. Monitoring software development in the process of professional preparation of future teachers of mathematics, considered in the article, consists of creation of database and realization of experimental model of monitoring in the system MATLAB. The created monitoring software assists its effective functioning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana S. Turzhanska, Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynsky, Vinnytsia

аспірант кафедри теорії і методики технологічної та професійної освіти

References

Андрущенко В. П. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу/В. П. Андрущенко//Вища освіта України. – 2004. – №1. – С. 5–9.

Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології як чинник використання інтерактивних технологій навчання в освітньому середовищі/Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія //Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції: зб. матер. міжн. наук.-практ. конфер. – 22–24 квітня, 2009 р. Київ-Житомир/За ред. В. Кременя, Т. Левовицького, С. Сисоєвої. – К.: КІМ, 2009.– С. 217–225.

Карпова Т. А. Базы данных: модели, разработка, реализация/Т. А. Карпова. – СПб.: Питер, 2001. – 304 с.

Лукіна Т. І. Моніторинг якості освіти: теорія і практика /Т. І. Лукіна. – К.: Вид. дім «Шкільний світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с.

Ляшенко О. І. Організаційно-методичні засади моніторингу якості освіти /О. І. Ляшенко//Педагогіка і психологія. – 2007. – №2. – С. 34–40.

Малыхин М. П. Базы данных: основы проектирования, использование /М. П. Малыхин.-2-е изд. перераб. и доп. – СПб.: БХВ-Петербург, 2007. – 528 с.

Понятійний словник /Науково-технічна лабораторія новітніх інформаційних технологій. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.setlab.net.

Шишов С. Е. Мониторинг качества образования в школе /С. Е. Шишов, В. А. Кальней. – М.: Педагогическое общество России, 1999. – 320 с.

Штовба С. Д. Проектирование нечетких систем средствами MATLAB /С. Д. Штовба. – М.: Горячая линия – Телеком, 2007. – 288 с., ил.

How to Cite

Turzhanska, O. S. (2011). INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE SYSTEM OF ORGANIZATION OF MONITORING OF QUALITY OF MATHEMATICS FUTURE TEACHERS PREPARATION. Information Technologies and Learning Tools, 20(6). https://doi.org/10.33407/itlt.v20i6.392

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems