ELECTRONIC TEXTBOOK AS AN EFFECTIVE TOOL FOR IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION

Yuliia M. Shepetko

Abstract

The urgency of the material stated in article, is caused by requirements for use of information and communication technologies for educational process, in particular the electronic textbook which can facilitate perception of the information, diversify work forms, interest by technical possibilities. The article aims to proof the necessity of  electronic textbooks use as effective tool for improving the quality of education. Use of the electronic textbook at training will effectively and positively affect process of preparation of students taking into account the means of organization of educational process, structure, methodological requirements. Application of the electronic textbook at training will promote the further development of informative motivation of students.


Keywords

electronic textbook; computer technologies; interactive method



References

Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: проблемы и перспективы / Б. С. Гершунский. — М.: Педагогика, 1987. — 264 с.

Вембер В. П. Роль та місце електронного підручника в навчально-методичному комплекті з навчального предмета для загальноосвітньої школи // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С. Д. — Т. VIII, Вип. 6. — К., 2009. — С. 43–51.

Виштак О. В. Критерии создания электронных учебных материалов // Педагогика. — 2003. — № 8. — С. 19–22.

Ястребов М. І., Полях О. О. Електронний підручник — компонент сучасного освітнього середовища // Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія — Радіотехніка. Радіоапаратобудування. — 2010. — Вип. 40. — С. 161–164.

Гальперин П. Я. Лекции по психологии: Учебное пособие для студентов вузов. — М: Книжный дом «Университет»: Высшая школа, 2002. — 400 с.





Copyright (c) 2011 Yuliia M. Shepetko


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.