Abstract
110 educational projects represented by innovative teachers during Microsoft Worldwide Innovative Education Forum 2010 Cape Town (South Africa) are analysed in the article. Web services and resources used for educational projects realization are described. The main functions of those means in the process of ITC-enriched project-based learning are formulated. The typology of web services and resources utilized by the teachers for organizing the learning process is worked out. The priorities for implementing web informational-communicational technologies within the educational sphere are identified.
References
Innovative Education Forum 2010 – Cape Town, South Africa. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.partnersinlearningnetwork.com/communities/9f403d7810d04fbf8c9da888725dd7c4/Pages/default.aspx. – Заголовок з екрана.
Биков В. Ю. Класифікація засобів навчання / В. Ю. Биков, Ю. О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання: збірник наукових праць; [за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука], Інститут засобів навчання АПН України. – К. : Атіка, 2005. – С. 48–53.
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти [Монографія] / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.
Биков В. Ю. Освітні системи із забезпечення рівного доступу до якісної освіти впродовж життя / В. Ю. Биков, І. М. Ромашко // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] – 2008. - № 48. – Режим доступу : http: //www.ime.edu-ua.net/em8/emg.html – Заголовок з екрана.
Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / В. Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання: збірник наукових праць; [за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука], Інститут засобів навчання АПН України. – К. : Атіка, 2005. – С. 5–14.
Модернізація освіти: пошуки, проблеми, перспективи: матеріали між нар. наук.-прак. конф. (Переяслав-Хмельницький, 22–25 травня 2006 року). – Київ - Переяслав-Хмельницький : [б. в.], 2006. – 250 c.
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Навч. посіб.: У 4 ч. / за ред. акад. М. І. Жалдака. – К. : Навчальна книга, 2003. – Частина І: Загальна методика навчання інформатики. –– 254 с.
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Навч. посіб.: У 4 ч. / за ред. акад. М. І. Жалдака. – К. : Навчальна книга, 2003– Частина ІІ: Методика навчання інформаційних технологій. – 287 с.
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Навч. посіб.: У 4 ч. / за ред. акад. М. І. Жалдака. – К. : Навчальна книга, 2003. – Частина ІІІ: Методика навчання основних послуг глобальної мережі Інтернет. – 196 с.
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Навч. посіб.: У 4 ч. / за ред. акад. М. І. Жалдака. – К. : Навчальна книга, 2004. – Частина ІV: Методика навчання основ алгоритмізації та програмування. – 368 с.
Морзе Н. В. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе, О. Г. Глазунова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – №2(6). – Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em6/content/08mnvshi.htm.
Морзе Н. В. Підготовка педагогічних кадрів до використання комп’ютерних телекомунікацій / Н. В. Морзе // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. Вип. 6. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2003. – С. 12–25.
Морзе Н. В. Як навчати вчителів, щоб комп’ютерні технології перестали бути дивом на уроці? // Післядипломна освіта в Україні. – 2005. – № 2. – С. 73.
Полат Е. С. Теория и практика дистанционного обучения : учеб. пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений / М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева; ред. Е. С. Полат. — М. : Издательский центр «Академия», 2004. — 416 с.
Преподавание в сети Интернет: учеб. пособ. / отв. ред. В. И. Солдаткин. – М. : Высшая школа, 2003. – 792 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.