UNIVERSITY-WIDE PROJECT "E-PEDAGOGY”: THIRD STAGE

Authors

  • Victor P. Andruschenko National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Anatoliy P. Kudin National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Oleg S. Padalka National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Georgiy V. Zhabyeyev National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv
  • Irina V. Vakulenko National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v21i1.414

Keywords:

project, e-learning tutorials, information and communication technologies, Internet, network, multimedia, distance learning

Abstract

In order to create a modern information-educational environment of NPU named after Mykhailo Drahomanov the Concept of university-wide project "E-pedagogy” was developed. The stages and objectives of the project are described in details. Plans of future phases of the project are given.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Victor P. Andruschenko, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

Doctor of philosophic sciences, professor, Academician of NAPS of Ukraine, Corresponding member of NAS of Ukraine, Rector

Anatoliy P. Kudin, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

Doctor of physico-mathematical sciences, professor, Pro-rector on distance education and innovation learning technologiesvice-rector

Oleg S. Padalka, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

Doctor of pedagogical sciences, professor, Corresponding member of NAPS of Ukraine, Pro-rector on organization of educational work and economics

Georgiy V. Zhabyeyev, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

PhD, associate professor of the Department of information and communication technologies and electronic learning tools, Institute of Distance Learning

Irina V. Vakulenko, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv

lecturer of the Department of information and communication technologies and electronic learning tools, Institute of Distance Learning

References

Солдаткин В. И. Создание информационно-образовательной среды открытого образования Российской Федерации // Новые информационные технологии в социально-гуманитарных науках и образовании: современное состояние, проблемы, перспективы развития / Под общ. ред. А. Н. Кулика. — М.: Логос. — 2003. — С. 161– 179.

Кудін А. П., Вакуленко І. В. Теоретичні засади підготовки викладача дистанційного навчання// Науковий часопис. НПУ імені М. П. Драгоманова, серія №5, Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск №18: Збірник наукових праць – К.: Вид. НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – С. 125–131.

Андрущенко В. П., Кудін А. П. Електронна педагогіка – впроваджуємо черговий новаторський проект // Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик «Освіта». – 2009. – №46–47 (5377–5378). – С. 4–5.

Кудін А. П., Маркітан В. Впровадження Інтернет-орієнтованих систем електронного навчання у НПУ імені М. П. Драгоманова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №5, Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 21, Збірник наукових праць / За ред. Дмитренка П. В.. – К.: Вид. НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 100–109.

Инновационный подход к организации сетевого дистанционного обучения в вузе: принципы, состояние и первый опыт [Електронний ресурс] / С. Л. Лобачев. К вопросу создания системы сетевого ДО в ВУЗе: проблемы и пути решения // Телематика-2007: XIV Всеросс. научн.-методич. конф. — СПб., 2007. — Режим доступу до журн.: http://tm.ifmo.ru/tm2007/db/doc/get_thes.php?id=97. — Заголовок з екрана.

Патент №33619 Україна, Н 04 В «Комплекс засобів для забезпечення інтерактивного навчального процесу» / Андрущенко В. П., Кудін А. П., Жабєєв Г. В., Падалка О. С.; заявник Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова; заявл. 12.12.2007; опубл. 25.06.2008, Бюл. №23.

Published

2011-03-15

How to Cite

Andruschenko, V. P., Kudin, A. P., Padalka, O. S., Zhabyeyev, G. V., & Vakulenko, I. V. (2011). UNIVERSITY-WIDE PROJECT "E-PEDAGOGY”: THIRD STAGE. Information Technologies and Learning Tools, 21(1). https://doi.org/10.33407/itlt.v21i1.414

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources

Most read articles by the same author(s)