Abstract
The article is devoted to the development of the comprehensive system and application of information and communication technologies during laboratory examination from the course: «Methodical and biological physics». Didactical principles on the basis of model experiments which presented in a form of demonstration and simulate programs as well as basic stage of the virtual interactive practical work «Methodical and biological physics» are proved. Groups of physics models separated according to the control and the subgroups according to the character of the computer course model are defined. Propounded virtual laboratory work: «Definition of blood viscosity» is proposed.
References
Бочков В. Е. Учебно-методический комплекс как основа и элемент обеспечения качества дистанционного образования / Бочков В. Е., Краснова Г. А., Мартынова Т. Н. //Материалы Междунар. НТК “Системные проблемы качества, математического моделирования и информационных технологий”. – Часть 7. – М. – Сочи, 2003. – C. 42–51.
Гаврилюк I. П. Методи обчислень : підручник : у 2-х ч. / I. П. Гаврилюк, В. Л. Макаров. – К. : Вища школа, 1995. – Ч. 1. – 367 с.
Дубнищева Т. Я. От образного к рациональному (из опыта использования интерактивных моделей в учебном процессе) / Дубнищева Т. Я., Пигарев А. Ю. // Междунар. конгресс конф. “ИТО–2003”. – М. : Просвещение, 2003. – С. 37–39.
Жук Ю. О. Комп'ютерно орiєнтованi засоби навчання у професiйнiй освiтi : зб. наук. праць. – Донецьк : Либiдь, 2001.
Материалы для подготовки проведения итоговой аттестации выпускников средних общеобразовательных учреждений по физике / В. А. Коровин, Г. Н. Степанова. – М. : Дрофа, 2001. – 96 с.
Основи нових інформаційних технологій навчання : посіб. для вчителів / [Машбиць Ю. І., Гокунь О. О., Жалдак М. І., Комісаров О. Ю., Морзе Н. В.] / Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України; Інститут змісту і методів навчання. – К. : ІЗМН, 1997. – 260 с.
Прояненкова Л. А. Физика. ЕГЭ : метод. пособ. для подготовки / Л. А. Прояненкова, Н. И. Одинцова. – М. : Издательство «Экзамен», 2006 . – 350 с.
Шишкіна М. П. Модельний підхід у побудові комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища // Матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф. “Інформатизація освіти та дистанційна форма навчання: сучасний стан та перспективи розвитку” (Суми, січень–жовтень 2004 р.). – Суми : [б. в.], 2004. – С. 17–21.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.