Abstract
The following article presents the approach of “transferring” of psy-techniques from the training format to the distance format. The techniques and project paradigm of development of the adults is used. The key motivation aspects influencing the efficiency of work with distance learning courses are highlighted. The “transferring” approach is examined on the example of a distance learning course “Success” and a corresponding training program for development of psychological competences of successfulness for the adults (the course author is Iunona Ilina).
References
Адлер А. Понять природу человека / А. Адлер. — СПб. : Гуманитарное агентство “Академический проект”, 1997. — 256 с.
Берн Э. Игры, в которые играют люди, и люди, которые играют в игры. / Эрик Берн; пер. с англ. А. А. Грусберга. – Екатеринбург : ЛИТУР, 2001. – 576 с.
Ільіна Ю. М. СМД-тренінг по трансформації ментальних (розумових) моделей дорослих : метод. посіб. для проведення тренінгу «Управління змінами» / Ю. М. Ільіна. – К. : ЦТІ, 2007. – 80 с.
Ільіна Ю. М. Успішні люди змінюються самі / Ю. М. Ільіна // День. – 2010. – № 103. – С. 6.
Ільіна Ю. М. Методика дослідження життєвого сценарію «Успіх» / Ю.М. Ільіна // «Актуальні проблеми психології» Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – Т. 3. – К., 2010 (в друці).
Ільіна Ю. М. Інформатизація освіти: дистанційне розвиваюче середовище. Суб’єкт – суб’єктна взаємодія / Ю. М. Ільіна // ІХ Міжнар. наук. конф. «Традиція і культура. Феномен діалогу: традиція і сучасність» (19–20 листопада 2010 р.) : тези доп. – К. : [б. в.], 2010. – Ч. 4. – С. 33–34.
Лебон Г. Психология народов и масс / Г. Лебон. — М. : Академический проект, 2011. — 238 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.