APPROACHES AND METHODS OF ORGANIZATION OF SCIENTIFIC PEDAGOGICAL INVESTIGATION ON QUALITY OF ELECTRONIC RESOURCES ASSESSMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

electronic recourses of education
quality
assessment
scientific pedagogical experiment

How to Cite

[1]
G. P. Lavrentieva, “APPROACHES AND METHODS OF ORGANIZATION OF SCIENTIFIC PEDAGOGICAL INVESTIGATION ON QUALITY OF ELECTRONIC RESOURCES ASSESSMENT”, ITLT, vol. 10, no. 2, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v10i2.46.

Abstract

In this article the analysis of methodological approaches and theoretic bases of quality of electronic resources assessment in the sphere of education are proposed. Methods and approaches of scientific pedagogical investigation stages organization of electronic resources assessment as educational environment component are revealed.
PDF (Ukrainian)

References

Горвиц Ю. М. Новые информационные технологии в дошкольном образовании / Ю. М. Горвиц, Л. Д. Чайнова, Н. Н. Поддъяков., Е. В. Зворыгина. – М.: Линка-Пресс, 1998. – 328 с.

Качалов В. Проблеми якості освіти / В. Качалов, Т. Лукіна. – К., 2007.

Лукіна Т. О. Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні / Т. О. Лукіна. – К., 2004.

Панасюк В. Використання досвіду управління якості освіти / В. Панасюк // Підручник для директора. – 2007. – № 8. – С. 42–51.

Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологи в системе образования / Е. С. Полат , М. Ю. Бухаркина – М.: «Академия», 2007. – 368 с.

Савченко О. Теоретичні підходи до визначення якості шкільної освіти / О. Савченко // Шлях освіти. – 2006. – №4. – С. 3–6.

Управление качеством образования. Практико-ориентированная монография и методическое пособие / Под ред. М. М. Поташника. – М.: Педагогическое общество России, 2000. – 448 с.

Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы. – М: Педагогика, 1977. – 136 с.

Граничина О. А. Статистические методы психолого-педагогических исследований: Учебное пособие. – Санкт-Петербург: Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, 2002. – 48 с.

Глазунов А. Т. Педагогические исследования: содержание, организация, обработка результатов. – М.: Издательский центр АПО, 2003. – 41 с.

Гончаренко С. У. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі. – Київ: Вища школа, 2003. – 323 с.

Загвязинский В. И., Атаханов Р. Методология и методы психолого-педагогического исследования. – 2-е изд.– М.: Академия, 2005. – 208 с.

Лаврентьєва Г. П., Шишкіна М. П. Методичні рекомендації з організації та проведення науково-педагогічного експерименту. – Київ: ІІТЗН, 2007. – 72 с.

Морев И. А. Образовательные информационные технологии. Часть 2. Педагогические измерения: Учебное пособие. – Владивосток: Изд-во Дальневост. ун-та, 2004. – 174 с.

Ніколаї Г. Ю. Методологія та технологія науково-педагогічних досліджень. – Суми: СДПУ ім. А. С. Макаренка, 1999. – 106 с.

Research methods in psychology / J.J. Shaugnessy, E.B. Zechmeister, J.S. Zechmeister. – 5th ed. - Boston etc.: McGraw-Hill Higher Education, 2000. – 560 p.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.