GLOBAL EDUCATIONAL NETWORKS AND THEIR COMMUNICATIVE POTENTIAL (FOREIGN EXPERIENCE)
PDF (Ukrainian)

Keywords

information and communication technologies
global educational networks
virtual educational communities
common education space

How to Cite

[1]
I. D. Malytska, “GLOBAL EDUCATIONAL NETWORKS AND THEIR COMMUNICATIVE POTENTIAL (FOREIGN EXPERIENCE)”, ITLT, vol. 23, no. 3, Jul. 2011, doi: 10.33407/itlt.v23i3.482.

Abstract

In the article the main tendencies of global educational nets development such as: GINIE, GLORIAD, Global Knowledge Partnership (GKP), Хplora are analized; it is  determined their approaching to the creation of virtual educational communities  which leads to formation of common education space. There are considered such nets as: Globalschoolnet, Educared, HappyСhild, Teachers Network, which are the base for creation and successful work for educational virtual communities. The main forms of educational nets resources using in secondary school educational process of foreign countries are determined.

PDF (Ukrainian)

References

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1722-р, Концепція Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процесс загальноосвітніх закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року. - Сайт Міністерства освіти і науки України. - [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/

GINIE (Global Information Networks in Education) –Глобальні інформаційні мережі в освіті). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://portal.unesco.org/education/en/ . – Заголовок з екрану.

Глобальне партнерстов в ім’я знання GKP (Global Knowledge Partnership). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.globalknowledge.org/. – Заголовок з екрану.

Глобальна мережа GLORIAD. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gloriad.org/gloriad/index.html. – Заголовок з екрану

Глобальна освітня мережа Xplora. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.xplora.org/ww/en/pub/xplora/. – Заголовок з екрану.

Global Development learning Network (Глобальна мережа з розвитку навчання) . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://web.worldbank.org/. – Заголовок з екрану

Глобальна шкільна мережа Global School Network. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.globalschoolnet.org/index.html. – Заголовок з екрану.

Іспанська освітня мережа EducaRed. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.educared.net/. – Заголовок з екрану

Глобальна освітня мережа HappyChild. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.happychild.org/. – Заголовок з екрану.

Мережа вчителів (Teachers network – Великобританія) . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.theteachernet.co.uk/. - Заголовок з екрану

Мережа вчителів (Teachers network – США). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teachersnetwork.org/funders/. – Заголовок з екрану

Сеть творческих учителей (Росія). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.it-n.ru/ . - Заголовок з екрану

Открытый класс. Сетевые образовательные сообщества. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.openclass.ru/ – Заголовок з екрану.

Мережа Партнерство в навчанні. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua.partnersinlearningnetwork.com/Pages/default.aspx. – Заголовок з екрану

Міжнародна освітня та ресурсна мережа «IEARN». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.iearn.org.ua/index.html. – Заголовок з екрану.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.