Abstract
Out of class is an important foundation for the professional skills of future doctors, as a more complete independence, deep learning and creative expertise. The article investigates the development and implementation of theoretical premises and methodological principles of network forms of organization of independent work of students in medical chemistry. For this purpose, the informational infrastructure of the University, the structure of educational and informational environment, the level of basic grounding of students and the level of conformation of their informational capacity, resource provision are investigated and the availability of electronic information resources in medical chemistry is analyzed.
References
Брекотин Э. И. Совершенствование самостоятельной работы студентов − важный фактор повышения качества подготовки специалистов / Э. И. Брекотин // Научная организация и контроль самостоятельной работы студентов как средство повышения их академической активности. – Барнаул, 1987. – С. 25–29.
Булах І. Моніторинг якості освіти медичного спрямування / в кн. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / за ред. О. І. Локшиної. – К. : К.І.С., 2004. – 128 с.
Калібабчук В. О. Медична хімія : підр. для вузів / Калібабчук В. О., Грищенко Л. І., Галинська В. І. [та ін.] / під ред. Калібабчук В. О. К. : Інтермед, 2006. − 460 с.
Козаков В. А. Вища освіта в Україні та у світі: проблема цілей і їх реалізація / В. А. Козаков // Сучасні системи вищої освіти: порівняння для України. – K. : НаУКМА, 1997. – C. 60–82.
Колісник Я. Л. Організація самостійної роботи студентів в умовах кредитно-модульного навчання / Я. Л. Колісник, Б. З. Цибуляк // Вісник Львів, ун-ту. Серія педагогічна. – 2009. – Вип. 25, Ч. 2. – C. 332–341.
Ляшенко О. І. Стучинська Н.В. Оцінювання успішності студентів. Перший досвід: досягнення та помилки / Ляшенко О. І., Стучинська Н. В. // Педагогіка і психологія. – 2006. – № 4(53). – С. 29–42.
Тестові питання для підготовки до практичних занять з дисципліни „Медична хімія”. Модуль 1. Кислотно-основні рівноваги та комплесоутворення в біологічних рідинах. Змістовий модуль 2. / Зайцева Г. М., Мірошниченко А. Г., Філіппова Л. В. [та ін.] // Видавничо-поліграфічний центр «ПРИНТ-центр», 2007. – 72 с.
Тестові питання для підготовки до практичних занять з дисципліни „Медична хімія”. Модуль 2. Рівноваги в біологічних системах на межі поділу фаз. Змістовий модуль 3. Термодинамічні та кінетичні закономірності перебігу процесів та електрохімічні явища в біологічних системах / Калібабчук В. О., Костирко О. О., Філіппова Л. В., Ємельянов В. Б. [та ін.]. – К. : НМУ, 2008. – 44 с.
Тестові питання для підготовки до практичних занять з дисципліни „Медична хімія”. Модуль 2. Рівноваги в біологічних системах на межі поділу фаз. Змістовий модуль 4. Фізико-хімія поверхневих явищ. Ліофобні та ліофільні дисперсні системи / Калібабчук В. О., Костирко О. О., Філіппова Л. В., Ємельянов В. Б. [та ін.]. – К. : НМУ, 2008. – 52 с.
Типова програма навчальної дисципліни “Медична хімія” для студентів вищих медичних навчальних закладів освіти ІІІ–ІV рівнів акредитації. для студентів медичних факультетів за спеціальностями 7.110101 „Лікувальна справа”, 7.110104 „Педіатрія”, 7.110105 „Медико-профілактична справа” / під. заг. ред. В. О. Калібабчук. – К. : НМУ, 2005. – 25 с.
Сусь Б. А. Проблеми дидактики фізики у вищій школі : наук.-метод. видання / Сусь Б. А., Шут М. І. – 2-ге вид. випр. і доп. – К. : ВЦ “Просвіта”, 2003. – 155 с.
Шимко І. Проблеми організації самостійної роботи у вищій школі / І. Шимко // Рідна школа. – 2005. – № 8. – 34–35 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.