GAMIFIFICATION OF PUBLICATION ACTIVITIES OF YOUNG RESEARCHERS USING THE NEO LMS DISTANCE LEARNING PLATFORM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.4978

Keywords:

publishing activities, Distance Learning, electronic learning courses, gamification of the educational process

Abstract

The article presents the interim results of the project "Scientific and methodological support for creating an electronic open access journal for publishing the results of scientific activities of students of the Small Academy of Sciences of Ukraine" for the joint program of the Ministry of Education and Science of Ukraine and the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine for 2021-2023. The expediency of training young researchers for publishing activities in professional journals is substantiated. A generalized brief analysis of the latest research on specialized education, publishing activities of researchers, theoretical and practical aspects of the use of open electronic journal systems. Detailed stages of implementation of the project "Scientific and methodological support for the creation of an electronic journal of open access to publish the results of scientific activities of students of the Small Academy of Sciences of Ukraine." The selected publication model of the electronic open journal is described and its uniqueness in comparison with traditional scientific electronic publications is determined, which is based on the use of the principle of gamification, which involves students in the double-blind review procedure. The problem of preparation of young researchers for the activity of reviewers is determined and the solution of this problem is presented - their preparation on the created platform of distance learning NEO LMS. The generalized structure of the created e-learning courses and the content of their modules for preparing future researchers for publishing: for future authors of scientific publications, for future reviewers of scientific publications and for future editors of electronic open journal. Detailed structure and content of the e-learning courses for future authors of scientific publications. Methodical recommendations for the creation of e-learning courses on the NEO LMS platform are provided and scenarios for the use of gamification are described. The following gamification scenarios are described: automation of badges, certificates, team and individual games. The scenario of gamification application on the example of team project activity is specified. The advantages of using gamification tools on the NEO LMS platform are highlighted, which can qualitatively prepare young researchers for high-quality publishing activities, development of their scientific style of speech, formation of argumentation and interpretation skills. Discussion issues of the research are identified and possible prospects for further scientific research are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Artur B. Kocharyan, Institute of Gifted Child of NAES of Ukraine

PhD of Pedagogical Sciences, Senior Researcher

Oksana A. Kovalova, Institute of Gifted Child of NAES of Ukraine

PhD of Psychological Sciences, Head of the Child Giftedness Development Design Department

References

М. Попов, І. Комаровський, В. Яценко, В. Комаровський, “Застосування сервісів наукометричних баз для самопозиціонування науковця”, Актуальні проблеми державного управління, 2(83), с.39-45, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/237225.

О. Спірін, Л. Лупаренко, “Досвід використання програмної платформи OPEN JOURNAL SYSTEMS для інформаційно-комунікаційної підтримки науково-освітньої діяльності”, Інформаційні технології і засоби навчання, №5(61), с.196–218, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/708594/2/1910-7974-1-CE.pdf

С. Іванова, В. Дем’яненко, А. Дудко, А. Кільченко, Ю. Лабжинський, Л. Лупаренко, Т. Новицька, С. Новицький, О. Спірін, В. Ткаченко, М. Шиненко, Н. Яськова, А. Яцишин, “Відкриті електронні науково-освітні системи у науково-дослідній діяльності: методичний посібник”. Педагогічна думка, Київ, 208 с., 2020.

С. Довгий, М. Гальченко, “Про співпрацю Інституту обдарованої дитини НАПН України і Малої академії наук України щодо запровадження спеціалізованої освіти наукового спрямування. Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 19 березня 2020 р.”, Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1), 2020. doi: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-2-4

Про затвердження стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування: Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 жовтня 2019 р. № 1303. [Електронний ресурс]. Доступно: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-specializovanoyi-osviti-naukovogo-spryamuvannya Дата звернення: Трав., 5, 2022.

І. Сліпухіна, Н. Поліхун, І. Чернецький, “Спеціалізована освіта наукового спрямування в Україні: особливості реалізації”, Освіта та розвиток обдарованої особистості, 1 (80), с. 91-97, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/728734/

М. Попов, І. Комаровський, В. Яценко, В. Комаровський, “Застосування сервісів наукометричних баз для самопозиціювання науковця”, Теорія та історія державного управління, 2 (81), c. 39-45, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/237225.

Design and Implementation of Open Journal System (OJS) for Rajagiri Journals: A Review. [Електронний ресурс]. Доступно: https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/2699/ Дата звернення: Трав., 5, 2022.

M. Mumen, F. Oganda, N. Lutfiani, I. Handayani, “Implementation of OJS Based iJC Media E-Journal System at University of Pramita Indonesia”, APTISI Transactions on Management (ATM), 4(2), p.168–177, 2020. doi: https://doi.org/10.33050/atm.v4i2.1338

M. Thai, N. Sheeran, D. Cummings, “We’re all in this together: The impact of Facebook groups on social connectedness and other outcomes in higher education”, The Internet and Higher Education, n. 40, p. 44–49, 2019. doi:10.1016/j.iheduc.2018.10.001

I. Awidi, M. Paynter, T.Vujosevic, “Facebook group in the learning design of a higher education course: An analysis of factors influencing positive learning experience for students”, Computers & Education, n.129, p. 106–121, 2019.

V. Weigert. “Towards Full-Text Based Research Metrics: Exploring Semantometrics”. [Електронний ресурс]. Доступно: https://cutt.ly/RtZu32l Дата звернення: Трав., 5, 2022.

H. Mardin, L. Nane, “Improving reference management skills through mendeley training and APA style citation techniques and submitting articles to OJS-based journals”, Fisheries and Society, 1(6), p.157–162, 2021. doi: https://doi.org/10.35635/fs.v1i6.7

В. Биков, О. Спірін, Л. Лупаренко, “Відкриті web-орієнтовані системи моніторингу впровадження результатів науково-педагогічних досліджень”, Теорія і практика управління соціальними системами, 1, с. 3–25, 2014. [Електронний ресурс]. Доступно: http://tipus.khpi.edu.ua/article/view/42540

О. Спірін, С. Іванова, А. Яцишин, М. Шиненко, А. Кільченко, Ю. Лабжинський, В. Ткаченко, “Інформаційно-аналітична підтримка педагогічних досліджень на основі електронних систем відкритого доступу: посібник”. Ін-т інформ. технол. і засобів навч. НАПН України, 2017. [Електронний ресурс]. Доступно: https://core.ac.uk/download/pdf/159118873.pdf

C. Іванова, В. Дем’яненко, А. Дудко, А. Кільченко, Ю. Лабжинський, Л. Лупаренко, Т. Новицька, С. Новицький, О. Спірін, В. Ткаченко, М. Шиненко, Н. Яськова, “Відкриті електронні науково-освітні системи у науково-дослідній діяльності: методичний посібник”. Педагогічна думка, Київ, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/722957/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20I%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20(1).pdf

Г. Кузьменко, І. Братусь, “Психолого-педагогічні аспекти впровадження у практику роботи з обдарованою учнівською молоддю електронного наукового журналу на платформі Open Journal Systems”, Освіта та розвиток обдарованої особистості, (2), с. 35-41, 2021.

Г. Кузьменко, І. Братусь, “Особливості формування наукового апарату в інтелектуально обдарованої учнівської молоді за допомогою OJS платформи на принципах теорії людських ресурсів”, Молодий вчений 6(82), с. 334-339, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31634/

І. Войтович, Т. Прокопчук, “Open journal systems як засіб для підтримки сайтів електронних журналів з перспективою індексації в наукометричних базах”, Актуальні проблеми неперервної освіти в інформаційному суспільстві, Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, с. 155-157, 2020.

С. Довгий, М. Гальченко, “Про співпрацю інституту обдарованої дитини НАПН України і малої академії наук України щодо запровадження спеціалізованої освіти наукового спрямування: Наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 19 березня 2020 р.”, Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2(1), 1-5, 2020. doi: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-2-4

С. Довгий, М. Гальченко, “Основи запровадження спеціалізованої освіти наукового спрямування. Міжнародна науково-практична конференція (ХХVІІІ Каришинські читання)”. [Електронний ресурс]. Доступно: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17576/1/3.pdf Дата звернення: Трав., 5, 2022.

О. Ковальова, “Теоретичні основи визначення інноваційних практик наукової освіти Малої Академії Наук України”, Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії : зб. матер. ІІІ Всеукр. відкр. наук.-практ. онлайн-форуму, Київ, 15–16 черв. 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/728590/1/Innovatsiini_transformatsii_v_suchasnii_osviti.pdf#page=252 Дата звернення: Трав., 5, 2022.

О. Ковальова, М. Міленіна, Г. Кузьменко, О. Бабійчук, О. Дубініна, Т. Бурлаєнко, О. Казакова, “Збірник інноваційних практик наукової освіти учнів Малої академії наук України. Інститут обдарованої дитини НАПН України”, 2021, 122 с. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/727852/1/Zbirnyk%20innov%20praktik_Kovaleva_%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE.pdf

П. Шевчук, “Організація дослідницької роботи учнів засобами хмарних сервісів Оffice 365”, Інформаційні технології і засоби навчання, 69(1), c. 54–63, 2019. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2468

Закон України «Про освіту». [Електронний ресурс]. Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19?find=1&text=%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F#w2_1 Дата звернення: Трав., 5, 2022.

Open Journal Systems. [Електронний ресурс]. Доступно: https://pkp.sfu.ca/ojs/ Дата звернення: Трав., 5, 2022.

В. Биков, О. Спірін, А. Білощицький, О. Кучанський, О. Діхтяренко, О. Новицький, “Відкриті цифрові системи в оцінюванні результатів науково-педагогічних досліджень”, Інформаційні технології і засоби навчання, 75, с. 294-315, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/719488/1/OPEN%20DIGITAL%20SYST%20Spirin%20fin.pdf

А. Клочко, А. Прокопенко. “Використання інструментів гейміфікації в освітньому процесі”. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/729033/1/%D0%98%D1%8E%D0%BD%D1%8C_2021.pdf Дата звернення: Трав., 5, 2022.

Tae Wan Kim, Kevin Werbach, “Excerpt from Ethics of Gamification”. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.1201/9781003278290/ethics-data-analytics-kirsten-martin?refId=c7616c1a-f0ea-49d5-a265-4620a76fe639&context=ubx Дата звернення: Трав., 5, 2022.

І. Драч, С. Литвинова, О. Скорнянова, “Формування конкурентоспроможності майбутніх іт-фахівців в умовах інформаційно-освітнього середовища технічних коледжів”. [Електронний ресурс]. Доступно: https://lib.iitta.gov.ua/728524/1/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%A2%D0%AF%20-%D0%94%D1%80%D0%B0%D1%87-%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-2021.pdf Дата звернення: Трав., 5, 2022.

Програма спільної діяльності Міністерства освіти і науки України та Національної Академії Педагогічних Наук України на 2021 – 2023 роки. [Електронний ресурс]. Доступно: http://naps.gov.ua/ua/activities/research/mon23/ Дата звернення: Трав., 5, 2022.

В. Биков, В. Кухаренко, Н. Сиротенко, О. Рибалко, Ю. Богачкова, “Технологія створення дистанційного курсу: Навчальний посібник”. ХНПУ імені Г. С. Сковороди; «Мітра», 2019, 81 с.

Н. Морзе, А. Кочарян, “Модель стандарту ІКТ-компетентності викладачів університету в контексті підвищення якості освіти”, Інформаційні технології і засоби навчання, 43(5), с.27-39, 2014. doi: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_43_5_5

V. Velychko, S. Omelchenko, I. Khyzhniak, E. Fedorenko, “Developing and using open electronic educational resources in educational activities”, Journal of Physics: Conference Series, №1 (1840), 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1840/1/012063/meta

D. de la Pena, D. Lizcano, I. Martínez-Alvarez I, “Learning through play: Gamification model in university-level distance learning”, Entertainment Computing, 39, 2021. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1875952121000276

J. Petchamе, I. Iriondo, D. Riu, T. Masi, A. Almajano, D. Fonseca, “Self & Peer to Peer Assessment: Evaluating Oral Presentations in a Final Year Engineering Subject”, Eighth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality, 2020. [Електронний ресурс]. Доступно: https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3434780.3436552?casa_token=6N5ofu09pFoAAAAA%3A91iiYTyemE52XZLCvHKHu-i4KQl6QA2T_NmiAZPgyT4txlTnzdY6OJjrMMONzM7mFgU3lsMthQ

J. Wilson, “Investigating the Relationship Between the Accelerated Reader 360® Program and Third-Grade Reading Proficiency and Reading Growth (Doctoral dissertation, Union University)”. [Електронний ресурс]. Доступно: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1475939X.2021.1939770 Дата звернення: Трав., 5, 2022.


REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

M. Popov, I. Komarovski, V. Yacenko, V. Komarovski, “Application of scientometric database services for self-positioning of a scientist” Current issues of public administration, 2(83), pp.39-45, 2021. [Online]. Available: http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/237225 (in Ukrainian)

O. Spirin, L. Luparenko, “Experience in using the OPEN JOURNAL SYSTEMS software platform for information and communication support of scientific and educational activities”, Information Technologies and Learning Tools, no. 5(61), pp.196–218, 2017. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/708594/2/1910-7974-1-CE.pdf (in Ukrainian)

S. Ivanova, V. Demianenko, A. Dudko, A. Kilchenko, Yu. Labzhinski, L. Luparenko, T. Novicka, S. Novickiy, O. Spirin, V. Tkachenko, M. Shinenko, N. Yzskova, A. Yatsyshyn, “Open electronic scientific and educational systems in research activities: a guide”. Kyiv: Pedagogical thought, 2020, 208 p. (in Ukrainian)

S. Dovhyi, M. Halchenko, “On cooperation between the Institute of Gifted Children of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine and the Small Academy of Sciences of Ukraine on the introduction of specialized scientific education. Scientific report at the meeting of the Presidium of the NAPS of Ukraine on March 19, 2020. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 2(1). doi: https://10.37472/2707-305X-2020-2-1-2-4. (in Ukrainian)

About the statement of the standard of specialized education of a scientific direction: the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from October 16. 2019 no. 1303. [Online]. Available: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-specializovanoyi-osviti-naukovogo-spryamuvannya Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

I. Slipukhina, N. Polikhun, I. Chernetskyi, “Specialized education in the field of science in Ukraine: features of implementation. Education and development of gifted personality, 1 (80), pp.91-97, 2021. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/728734/ (in Ukrainian)

M. Popov, I. Komarovski, B. Yacenko, B. Komarovski, “Application of scientometric database services for self-positioning of a scientist”, Theory and history of public administration, 2. (81). pp. 39-45, 2021. [Online]. Available: http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/237225. (in Ukrainian)

V. Vijayan, “Design and Implementation of Open Journal System (OJS) for Rajagiri Journals: A Review”. [Online]. Available: https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/2699/ Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

M. Mumen, F. Oganda, N. Lutfiani, I. Handayani, “Implementation of OJS Based iJC Media E-Journal System at University of Pramita Indonesia”, APTISI Transactions on Management (ATM), 4(2), pp.168–177, 2020. doi: https://doi.org/10.33050/atm.v4i2.1338 (in English)

M. Thai, N. Sheeran, D. Cummings (2019), “We’re all in this together: The impact of Facebook groups on social connectedness and other outcomes in higher education”, The Internet and Higher Education, no. 40, pp. 44–49, 2019. doi:10.1016/j.iheduc.2018.10.001. (in English)

I. Awidi, M. Paynter, T.Vujosevic, “Facebook group in the learning design of a higher education course: An analysis of factors influencing positive learning experience for students”, Computers & Education, no.129, pp. 106–121, 2019 (in English)

V. Weigert. “Towards Full-Text Based Research Metrics: Exploring Semantometrics”, Library & Scholarly Futures. [Online]. Available: https://cutt.ly/RtZu32l Accessed on: 05.05.2022 (in English)

H. Mardin, L. Nane, “Improving reference management skills through mendeley training and APA style citation techniques and submitting articles to OJS-based journals”. Fisheries and Society, 1(6), pp.157–162, 2021. doi: https://doi.org/10.35635/fs.v1i6.7. (in English)

V. Bykov, O. Spirin, L. Luparenko, “Open web-oriented systems for monitoring the implementation of the results of scientific and pedagogical research”, Theory and practice of social systems management, no. 1, pp. 3–25, 2014 (in Ukrainian)

O. Spirin, S. Ivanova, A. Yatsyshyn, M. Shynenko, A. Kilchenko, Yu. Labzhynskyi, V. Tkachenko, “Information and analytical support of pedagogical research based on electronic open access systems. Proceedings”, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine, Kyiv, 2017. [Online]. Available: https://core.ac.uk/download/pdf/159118873.pdf (in Ukrainian)

S. Ivanova, V. Demianenko, A. Dudko, A. Kilchenko, Yu. Labzhynskyi, L. Luparenko, T. Novytska, S. Novytskyi, O. Spirin, V. Tkachenko, M. Shynenko, N. Yaskova, “Open electronic scientific and educational systems in research activities: a guide”. Pedagogical thoughtб Kyiv, 2020. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/722957/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20I%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20(1).pdf

H. Kuzmenko, I. Bratus, “Psychological and pedagogical aspects of implementing an electronic scientific journal in the practice of working with gifted students on the Open Journal Systems platform”, Education and development of gifted personality, (2), pp.35-41, 2021. (in Ukrainian)

H. Kuzmenko, I. Bratus, “Features of the formation of the scientific apparatus in intellectually gifted students with the help of OJS platform on the principles of human resources theory”, Young scientist, 6(82), pp. 334-339, 2020. [Online]. Available: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31634/ (in Ukrainian)

I. Voitovych, T. Prokopchuk, “Open journal systems as a tool to support e-journal sites with the prospect of indexing in scientometric databases”. Actual problems of continuous education in the information society, Kyiv: MPU Publishing House. Dragomanova, pp. 155-157, 2020. (in Ukrainian)

S. Dovgiy, M. Galchenko, “On the cooperation of the Institute of Gifted Children of the National Academy of Sciences of Ukraine and the Small Academy of Sciences of Ukraine regarding the introduction of specialized education in a scientific direction: Scientific report at the meeting of the Presidium of the National Academy of Sciences of Ukraine on March 19, 2020р.”, Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 2(1), pp.1-5, 2020. doi: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-1-2-4. (in Ukrainian)

S. Dovgiy, M. Galchenko, “Basics of introduction of specialized education of scientific direction. International scientific and practical conference (ХХVІІІ Karyshynski chytannia)”. [Online]. Available: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17576/1/3.pdf Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

O. Kovalova, “Theoretical foundations of the definition of innovative practices of scientific education of the Small Academy of Sciences of Ukraine”, Innovatsiini transformatsii v suchasnii osviti: vyklyky, realii, stratehii : zb. mater. III Vseukr. vidkr. nauk.-prakt. onlain-forumu, Kyiv, 15–16 cherv. 2021. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/728590/1/Innovatsiini_transformatsii_v_suchasnii_osviti.pdf#page=252 (in Ukrainian)

O. Kovalova, M. Milenina, H. Kuzmenko, O. Babiychuk, O. Dubinina, T. Burlaenko, O. Kazakova, “ Collection of innovative practices of scientific education of students of the Minor Academy of Sciences of Ukraine. Institute of the Gifted Child of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine ”, Instytut obdarovanoi dytyny NAES Ukrainy, Kyiv, 2021, 122 p. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/727852/1/Zbirnyk%20innov%20praktik_Kovaleva_%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE.pdf (in Ukrainian)

P. Shevchuk, “Organization of students' research work using Office 365 cloud services”. Information Technologies and Learning Tools, 69(1), 54–63, 2019. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2468 (in Ukrainian)

Law of Ukraine "On Education". [Online]. Available: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19?find=1&text=%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F#w2_1 Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

Open Journal Systems. [Online]. Available: https://pkp.sfu.ca/ojs/ Accessed on: 05.05.2022 (in English)

V. Bykov, O. Spirin, A. Biloshchytskyi, O. Kuchanskyi, O. Dikhtiarenko, O. Novytskyi, “Open digital systems in evaluating the results of scientific and pedagogical research”, Information Technologies and Learning Tools, 75, pp.294-315, 2020. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/719488/1/OPEN%20DIGITAL%20SYST%20Spirin%20fin.pdf (in Ukrainian)

A. Klochko, A. Prokopenko, “The use of gamification tools in the educational process”. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/729033/1/%D0%98%D1%8E%D0%BD%D1%8C_2021.pdf Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

T. Kim, K. Werbach, “Excerpt from Ethics of Gamification”. [Online]. Available: https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.1201/9781003278290/ethics-data-analytics-kirsten-martin?refId=c7616c1a-f0ea-49d5-a265-4620a76fe639&context=ubx Accessed on: 05.05.2022 (in English)

I. Drach, S. Lytvynova, O. Skornianova, “Formation of competitiveness of future IT specialists in the information and educational environment of technical colleges”. [Online]. Available: https://lib.iitta.gov.ua/728524/1/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%A2%D0%AF%20-%D0%94%D1%80%D0%B0%D1%87-%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-2021.pdf Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

Program of joint activities of the Ministry of Education and Science of Ukraine and the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine for 2021 - 2023. [Online]. Available: http://naps.gov.ua/ua/activities/research/mon23/ Accessed on: 05.05.2022 (in Ukrainian)

V. Bykov, V. Kukharenko, N. Syrotenko, O. Rybalko, Yu. Bohachkova, “Technology of creating a distance course: a textbook”, KhNPU imeni H. S. Skovorody, «Mitra». [Online]. Available: http://dl.kharkiv.edu/file.php/1/Kuxarenko_PDF.pdf (in Ukrainian)

N. Morze, A. Kocharyan, “Model of ICT competence standard of university teachers in the context of improving the quality of education”, Information Technologies and Teaching Aids, 43(5), pp.27-39, 2014. (in Ukrainian)

V. Velychko, S. Omelchenko, I. Khyzhniak, E. Fedorenko, “Developing and using open electronic educational resources in educational activities”, Journal of Physics: Conference Series, №1 (1840), 2021. [Online]. Available: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1840/1/012063/meta (in Ukrainian)

D. de la Pena, D. Lizcano, I. Martínez-Alvarez, “Learning through play: Gamification model in university-level distance learning”, Entertainment Computing, 39.p, 2021. [Online]. Available: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1875952121000276 (in English)

J. Petchamе, I. Iriondo, D. Riu, T. Masi, A. Almajano, D. Fonseca, “Self & Peer to Peer Assessment: Evaluating Oral Presentations in a Final Year Engineering Subject”, Eighth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality, 2020. [Online]. Available: https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3434780.3436552?casa_token=6N5ofu09pFoAAAAA%3A91iiYTyemE52XZLCvHKHu-i4KQl6QA2T_NmiAZPgyT4txlTnzdY6OJjrMMONzM7mFgU3lsMthQ (in English)

J. Wilson, “Investigating the Relationship Between the Accelerated Reader 360® Program and Third-Grade Reading Proficiency and Reading Growth (Doctoral dissertation, Union University)”. [Online]. Available: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1475939X.2021.1939770 Accessed on: 05.05.2022 (in English)

Published

2022-10-31

How to Cite

Kocharyan А. Б., & Kovalova О. А. (2022). GAMIFIFICATION OF PUBLICATION ACTIVITIES OF YOUNG RESEARCHERS USING THE NEO LMS DISTANCE LEARNING PLATFORM. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 1–20. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.4978

Issue

Section

ICT and learning tools in secondary education

Most read articles by the same author(s)