FACTORS OF ELECTRONIC LEARNING ACCESS IN MODERN SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

access
accessibility
e-learning

How to Cite

[1]
M. P. Shyshkina, “FACTORS OF ELECTRONIC LEARNING ACCESS IN MODERN SCHOOL”, ITLT, vol. 24, no. 4, Oct. 2011, doi: 10.33407/itlt.v24i4.502.

Abstract

In this article the main features that characterize the current state of access and accessibility of information and communication technologies for students and teachers are presented. The notions of access and accessibility of e-learning are described. The main factors that determine the accessibility of e-learning are revealed: a logistics; quality and range of electronic resources for educational purpose, the level of information and communication competencies of students and teachers. The main directions of improvement of access to information and communication technologies in modern education of Ukraine are pointed out.

PDF (Ukrainian)

References

Дем’яненко В. М. Шляхи забезпечення якості програмних засобів навчального призначення в сучасній школі / В. М. Дем’яненко, М. П. Шишкіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – № 5. – С. 50–53.

Доповідь про стан та перспективи розвитку інформатизації та інформаційного суспільства в Україні за 2010 рік (Проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dknii.gov.ua/index.php/uk/2010-09-14-09-33-59/2010-09-14-09-36-42.

Загальна середня та дошкільна освіта: Інформаційні матеріали до підсумкової колегії: «Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти у 2009/2010 навчальному році та завдання на 2010/2011 навчальний рік» [Електронний ресурс] / за заг. ред Д. В. Табачника. – Київ, 2010. – Режим доступу : http://umni4ka.at.ua/dokument/pidsumki2009-2010.zip.

Зукоскі К., Курченко Я., Лангворті М. Інновації в навчанні. Опитування: Україна. Звіт щодо дослідження. – травень, 2010.

Кремінь В. Г. Освіта в структурі цивілізаційних змін: актуальні проблеми // Управління освітою. – 2001. – № 2(254). – С. 3–5.

Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік. Інформаційно-аналітичні матеріали до підсумкової колегії Міністерства освіти і науки України 26 серпня 2009 року / за ред. І. О. Вакарчука [Електронний ресурс]. – Київ, 2009. – 160 с. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/newstmp/2009_1/19_08/inf.doc).

Проект "Рівний доступ до якісної освіти в Україні" [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/main.php?query=newstmp/2009_1/06_02/5.

E-learning // Education encyclopedia [Електронний ресурс]. – 2006–2011. – Режим доступу : http://www.anriintern.com/news-categories/education-encyclopedia.

Matheson C. Access and Accessibility in E-Learning / C.Matheson, D.Matheson // Applied E-Learning and E-Teaching in Higher Education / Ed.: Donnelly R., McSweeney F. – New York: Hershey, 2009. – Р. 130–151.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.