FACTORS OF ELECTRONIC LEARNING ACCESS IN MODERN SCHOOL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v24i4.502

Keywords:

access, accessibility, e-learning

Abstract

In this article the main features that characterize the current state of access and accessibility of information and communication technologies for students and teachers are presented. The notions of access and accessibility of e-learning are described. The main factors that determine the accessibility of e-learning are revealed: a logistics; quality and range of electronic resources for educational purpose, the level of information and communication competencies of students and teachers. The main directions of improvement of access to information and communication technologies in modern education of Ukraine are pointed out.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariya P. Shyshkina, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

PhD, head of the Department of informatization of educational establishments

References

Дем’яненко В. М. Шляхи забезпечення якості програмних засобів навчального призначення в сучасній школі / В. М. Дем’яненко, М. П. Шишкіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – № 5. – С. 50–53.

Доповідь про стан та перспективи розвитку інформатизації та інформаційного суспільства в Україні за 2010 рік (Проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dknii.gov.ua/index.php/uk/2010-09-14-09-33-59/2010-09-14-09-36-42.

Загальна середня та дошкільна освіта: Інформаційні матеріали до підсумкової колегії: «Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти у 2009/2010 навчальному році та завдання на 2010/2011 навчальний рік» [Електронний ресурс] / за заг. ред Д. В. Табачника. – Київ, 2010. – Режим доступу : http://umni4ka.at.ua/dokument/pidsumki2009-2010.zip.

Зукоскі К., Курченко Я., Лангворті М. Інновації в навчанні. Опитування: Україна. Звіт щодо дослідження. – травень, 2010.

Кремінь В. Г. Освіта в структурі цивілізаційних змін: актуальні проблеми // Управління освітою. – 2001. – № 2(254). – С. 3–5.

Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік. Інформаційно-аналітичні матеріали до підсумкової колегії Міністерства освіти і науки України 26 серпня 2009 року / за ред. І. О. Вакарчука [Електронний ресурс]. – Київ, 2009. – 160 с. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/newstmp/2009_1/19_08/inf.doc).

Проект "Рівний доступ до якісної освіти в Україні" [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/main.php?query=newstmp/2009_1/06_02/5.

E-learning // Education encyclopedia [Електронний ресурс]. – 2006–2011. – Режим доступу : http://www.anriintern.com/news-categories/education-encyclopedia.

Matheson C. Access and Accessibility in E-Learning / C.Matheson, D.Matheson // Applied E-Learning and E-Teaching in Higher Education / Ed.: Donnelly R., McSweeney F. – New York: Hershey, 2009. – Р. 130–151.

Published

2011-10-03

How to Cite

Shyshkina, M. P. (2011). FACTORS OF ELECTRONIC LEARNING ACCESS IN MODERN SCHOOL. Information Technologies and Learning Tools, 24(4). https://doi.org/10.33407/itlt.v24i4.502

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>