ANALYSIS OF THE RESULTS OF FUNCTIONING OF THE INTEGRATIVE PROFESSIONAL TRAINING SYSTEM FOR FUTURE ECONOMISTS
PDF (Ukrainian)

Keywords

higher education
professional training
integration
system of integrative professional training of future economists
information technologies

How to Cite

[1]
Y. A. Ivanchenko, “ANALYSIS OF THE RESULTS OF FUNCTIONING OF THE INTEGRATIVE PROFESSIONAL TRAINING SYSTEM FOR FUTURE ECONOMISTS”, ITLT, vol. 11, no. 3, Aug. 2010, doi: 10.33407/itlt.v11i3.54.

Abstract

The article presents comparative analysis of results, got during research-experimental work on introduction of the system of integrative professional training of future economists in higher educational establishments, preparing personals for the sphere of economy and finances.
PDF (Ukrainian)

References

Булавенко О. А. Проектирование содержания и технологии непрерывного экономического образования в профессиональных учебных заведениях: Автореф. дисс. на соискание научн. степени д-ра пед. наук: спец. 13.00.08 „Теория и методика профессионального образования” / О. А. Булавенко ― Брянск, 2007. ― 42 с.

Гончарова О. М. Теоретико-методичні основи особистісно-орієнтованої системи формування інформатичних компетентностей студентів економічних спеціальностей : Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.02 „Теорія і методика навчання (інформатика) / О.М. Гончарова. — Київ, 2007. — 40 с.

Дибкова Л. М. Індивідуальний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх економістів : Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійної освіти” / Л. М. Дибкова. — Київ, 2006. — 20 с.

Іванченко Є. А. Методика оцінювання компетентності економіста в системі інтегративної професійної підготовки майбутніх економістів: [Навчально-методичний посібник для студентів та викладачів вищих навчальних закладів] / Є. А. Іванченко. ― Одеса: Поліграф, 2008. ― 130 с.

Кареліна О. В. Формування умінь з інформаційних технологій у процесі дистанційного навчання студентів вищих економічних навчальних закладів: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійнї освіти” / О. В. Кареліна. — Тернопіль, 2005. — 20 с.

Кустовський С. М. Дидактичні умови організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх економістів у вищих навчальних закладах: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійнї освіти” / С. М. Кустовський. — Вінниця, 2005. — 20 с.

Москалева О. И. Информационно-технологическая компетентность как компонент профессиональной подготовки будущего экономиста / О. И. Москалева. ― Режим доступу: http://ito.edu.ru/2008/MariyEl/II/II-0-19.html.

Нічуговська Л. І. Науково-методичні основи математичної освіти студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. Наук. спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійної освіти” / Л. І. Нічуговська. — К., 2005. — 36 с.

Пархоменко В. Л., Денисов Д. Р. Информационные технологии в профессиональной подготовке современного экономиста / В. Л. Пархоменко, Д. Р. Денисов. ― Режим доступу: http://www.ito.su/1998/2/parchomenko.html.

Подсолонко В. А., Подсолонко Е. А., Михайлов Е. А. Обеспечение непрерывной профессиональной подготовки экономистов и менеджеров / В. А. Подсолонко, Е. А. Подсолонко, Е. А. Михайлов. ― Режим доступу:

http://vestnik.ssu.samara.ru/gum/2008web51/pedi/2008510303.pdf.

Семенчук Ю. О. Формування англомовної лексичної компетенції у студентів економічних спеціальностей засобами інтерактивного навчання: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 „Теорія і методика навчання: германські мови” / Ю. О. Семенчук. — Київ, 2007. — 27 с.

Стасюк В. Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі „школа — вищий заклад освіти”: Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійної освіти” / В. Д. Стасюк. — Одеса, 2003. — 20 с.

Шипулина Л. А. Формирование профессионализма будущих экономистов средствами новых информационных технологий: Автореф. дисс. на соискание научн. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 „Теория и методика профессионального обучения” / Л. А. Шипулина. ― Ставрополь, 2004. ― 21 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.