INTERNATIONAL TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT EXPERIENCE FOR UKRAINIAN INNOVATIVE PROGRAMS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v24i4.545

Keywords:

teachers’ professional development, technology, innovative programs, international experience, professional communities

Abstract

Teacher professional development can be more efficient with the help of computer technology, such as creating online communities of educators with ongoing support of various online learning tools and usage of multimedia learning objects and interactive Web 2.0 tools. Since 2009 the Skills for Success program is implementing in Ukraine. The program was created in collaboration with the educational-governmental organizations of different countries and adapted to the Ukraine state educational standards. Technology used in the program as a means of developing and building of the 21st century skills. ICT competencies of teachers are increased through the online communities of teachers and through various of distance learning courses.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nina P. Dementievska, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

researcher, Department of Laboratory Facilities of Learning Tools

References

Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі: наказ від11.09.2009 р. № 854 //Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України: офіц. вид. МОН України. – 2009. – № 28/29. – С. 57–64.

Про схвалення галузевої Програми впровадження профільного навчання на 2008–2010 роки : рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 24.04.2008 р. Пр. № 4/11-2 // Відкритий урок: розробк, технології, досвід. – 2008. – № 6. – С. 18.

Методичний посібник для викладачів : навч.-метод. посібник / заг. ред. Дементієвська Н. П., Морзе Н. В., Нанаєва Т. В.]. — К. : ВАИТЭ, 2011. — 92 с.

Комп’ютерні технології для місцевої спільноти : навч. посібник / заг. ред. Дементієвська Н. П., Морзе Н. В., Нанаєва Т. В.]. — К. : ВАИТЭ, 2011. — 124 с.

Комп’ютерні технології та майбутня професія : навч. посібник / заг. ред. Дементієвська Н. П., Морзе Н. В., Нанаєва Т. В.— К. : ВАИТЭ, 2011. — 120 с.

Дементієвська Н. П. Програма «Intel Шлях до успіху» / Н. П. Дементієвська // Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2010. – № 6. – С. 35–37.

Darling-Hammond, L., Wei, R.C., Andree, A., Richardson, N., & Orphanos, S. (2009). Professional learning in the learning profession: A status report on teacher development. Accessed September 24, 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.srnleads.org/resourses/report.pdf ]

Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). (2009). Creating effective teaching and learning environments: First results from TALIS. Accessed on September 23, 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.oecd.org/edu/talis/firstresults].

Hanushek, E. A., & Woessmann, L. (2009). Do better schools lead to more growth? Cognitive skills, economic outcomes, and causation. NBER Working Paper 14633. Accessed on September 23, 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.nber.org/papers/w14633].

Yoon, K. S., Duncan, T., Lee, S. W. Y., Scarloss, B., & Shapley, K. L. (2007). Reviewing the evidence on how teacher professional development affects student achievement (Issues & Answers Report, REL 2007–No. 033). U. S. Department of Education, Institute of Education Sciences, National Center for Education Evaluation and Regional Assistance, Regional Educational Laboratory Southwest.

Marzano, R. J. (2000). A new era of school reform: Going where the research takes us. Aurora, CO: Mid-continent Research for Education and Learning. Accessed on September 24, 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.mcrel.org]

Published

2011-10-03

How to Cite

[1]
N. P. Dementievska, “INTERNATIONAL TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT EXPERIENCE FOR UKRAINIAN INNOVATIVE PROGRAMS”, ITLT, vol. 24, no. 4, Oct. 2011.

Issue

Section

Theoretical and methodological backgrounds of innovation educational environment development: world's trends