GUIDELINES FOR THE SELECTION AND USE OF EDUCATIONAL SOFTWARE IN SECONDARY SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

secondary education
educational e-resources
guidelines
requirements

How to Cite

[1]
G. P. Lavrentieva, “GUIDELINES FOR THE SELECTION AND USE OF EDUCATIONAL SOFTWARE IN SECONDARY SCHOOL”, ITLT, vol. 24, no. 4, Oct. 2011, doi: 10.33407/itlt.v24i4.547.

Abstract

The article highlights the reasons for lack of effective use of educational software, and set out guidelines on how to solve these problems. We consider the complex of psychological and pedagogical, healthcare requirements for the selection and use of ICT in the educational process. Several areas of the most appropriate implementation of informatization in the learning process when the specific needs and objectives of student learning are met are outlined. Methodological advices to use information and communication technologies depending on the stages of the lesson are provided. It is argued that the effectiveness of ICT to improve the quality of education is possible under appropriate conditions.
PDF (Ukrainian)

References

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.

Гайсина Т. И. Методы использования информационных технологий и компьютерных продуктов в учебном процессе начальной школы / Т. И. Гайсина [Електронний ресурс] // Фестиваль педагогических идей «Открытый урок», 2006 / 2007 учебный год. – Режим доступу : http://festival.1september.ru/articles/412162/.

Дем’яненко В. М. Шляхи забезпечення якості програмних засобів навчального призначення в сучасній школі / В. М. Дем’яненко, М. П. Шишкіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – № 5. – С. 50–53.

Жалдак М. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : навч.-метод. посіб. / М. Жалдак, В. Лапінський, М. Шут // Інформатика. – 2006. – № 3–4. – 96 с.

Основи нових інформаційних технологій навчання / за ред. Ю. І. Машбиця. – К. : ІЗМН, 1997. – 264 с.

Застосування телекомунікаційних засобів у навчальному процесі: психолого-педагогічні аспекти (навчально-методичний посібник) / за ред. М. Л. Смульсон. – К. : Педагогічна думка, 2008. – Режим доступу : http://psyscience.com.ua/Recommendation/.

Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты) / И. В. Роберт. – М. : ИИО РАО, 2008. – 274 с.

Сидорова Н. М. Использование ЦОРов, как активной формы работы на уроках информатики // ГОУ "Чувашский республиканский институт образования", Методическая копилка http://gov.cap.ru/hierarhy.asp?page=./94353/109022/761554/761571/761694.

Фамілярська Л. Л. Сучасні комп'ютерні технології в професійній діяльності педагога // Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Україна. – Режим доступу : www.confcontact.com/20110531/pe5famil.htm.

Шишкіна М. П. Критерії класифікації типів діяльності із комп’ютерно орієнтованими засобами навчання / М. П. Шишкіна // Iнформаційні технології і засоби навчання. – Вип 4, 2008. – Режим доступу : http:// www.ime.eduua.net/em8/emg.html.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.