FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES

Authors

  • Olga M. Naumenko Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v26i6.570

Keywords:

educational environment, learning tools, educational equipment

Abstract

One of possible variants of organization of pedagogical researches is considered in higher educational establishments of І–ІІ levels of accreditation by the pilot investigation of separate constituents of educational environment. An investigation was conducted by the expert estimation of learning tools that most often used in an educational process while  studying the sciefically-natural cycle subjects, mathematics, informatics and other special disciplines. At examination of learning tools it was estimated the level of their efficiency as well as their influence on quality of studies forming the bases of professional competence. The generalized estimations of teachers of college are given as tables and diagrams for possibility of comparative analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga M. Naumenko, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

junior researcher of the Department of laboratory complexes of facilities of studies

References

Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року № 905 «Про затвердження Комплексної програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін» [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://www.kmu.gov.ua/kmu/control/uk/cardnpd.

Гончаренко С. У. Методологічні характеристики педагогічних досліджень / С. У. Гончаренко // Вісник АПН України. – 1993. – № 1. – С. 11–23.

Лаврентьєва, Г.П., Шишкіна, М.П. Методичні рекомендації з організації та проведення науково-педагогічного експерименту. / Г.П. Лаврентьєва, М.П. Шишкіна – Київ.: ІІТЗН, 2007. – 72 с.

Науменко О. М. Готовність викладача коледжу до застосування комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. [Електронний ресурс] / Київ, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту АПН України. − 2009. − № 4 (12). − Режим доступу : www.ime.edu-ua.net/em12/emg.html.

Науменко О. М. Методика організації наукових досліджень в умовах запровадження комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс] / Київ, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту АПН України. − 2010. − № 6 (20). − Режим доступу : httl://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы. / М. И. Грабарь, К. А.Краснянская. – М : Педагогика, 1977. – 136 с.

Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования. [Изд. 2-е.] / В.И. Зазвягинский, Р. Атаханов. – М. : Академия, 2005. – 208 с.

Скаткин М. Н. Методология и методика педагогических исследований / М. Н. Скаткин. – М. : Педагогика, 1986. – 150 с.

Published

2012-01-10

How to Cite

Naumenko, O. M. (2012). FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES. Information Technologies and Learning Tools, 26(6). https://doi.org/10.33407/itlt.v26i6.570

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>