FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES
PDF (Ukrainian)

Keywords

educational environment
learning tools
educational equipment

How to Cite

[1]
O. M. Naumenko, “FEATURES OF ORGANIZATION OF PEDAGOGICAL RESEARCHES IN COLLEGES”, ITLT, vol. 26, no. 6, Jan. 2012, doi: 10.33407/itlt.v26i6.570.

Abstract

One of possible variants of organization of pedagogical researches is considered in higher educational establishments of І–ІІ levels of accreditation by the pilot investigation of separate constituents of educational environment. An investigation was conducted by the expert estimation of learning tools that most often used in an educational process while  studying the sciefically-natural cycle subjects, mathematics, informatics and other special disciplines. At examination of learning tools it was estimated the level of their efficiency as well as their influence on quality of studies forming the bases of professional competence. The generalized estimations of teachers of college are given as tables and diagrams for possibility of comparative analysis.

PDF (Ukrainian)

References

Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року № 905 «Про затвердження Комплексної програми забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін» [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://www.kmu.gov.ua/kmu/control/uk/cardnpd.

Гончаренко С. У. Методологічні характеристики педагогічних досліджень / С. У. Гончаренко // Вісник АПН України. – 1993. – № 1. – С. 11–23.

Лаврентьєва, Г.П., Шишкіна, М.П. Методичні рекомендації з організації та проведення науково-педагогічного експерименту. / Г.П. Лаврентьєва, М.П. Шишкіна – Київ.: ІІТЗН, 2007. – 72 с.

Науменко О. М. Готовність викладача коледжу до застосування комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання. [Електронний ресурс] / Київ, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту АПН України. − 2009. − № 4 (12). − Режим доступу : www.ime.edu-ua.net/em12/emg.html.

Науменко О. М. Методика організації наукових досліджень в умовах запровадження комп’ютерно орієнтованих засобів навчання. / О. М. Науменко // Інформаційні технології і засоби навчання [Електронний ресурс] / Київ, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту АПН України. − 2010. − № 6 (20). − Режим доступу : httl://www.ime.edu-ua.net/em17/emg.html.

Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы. / М. И. Грабарь, К. А.Краснянская. – М : Педагогика, 1977. – 136 с.

Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования. [Изд. 2-е.] / В.И. Зазвягинский, Р. Атаханов. – М. : Академия, 2005. – 208 с.

Скаткин М. Н. Методология и методика педагогических исследований / М. Н. Скаткин. – М. : Педагогика, 1986. – 150 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.