FEATURES OF ICT USE IN THE SUBJECT-ORIENTED PROJECT ACTIVITY
PDF (Ukrainian)

Keywords

еducational projects
educational process
comprehensive school
information and communication technologies in education

How to Cite

[1]
O. M. Sokolyuk, “FEATURES OF ICT USE IN THE SUBJECT-ORIENTED PROJECT ACTIVITY”, ITLT, vol. 26, no. 6, Jan. 2012, doi: 10.33407/itlt.v26i6.577.

Abstract

In education, the project training is in the focus of scientists, educators and teachers. Training project, in some cases, is a leading educational form.The main attention is concentrated on possibilities of educational projects realization with the use of information and communication technologies in the conditions of real educational process of comprehensive school. It is carried out the pedagogical analysis of productivity of the use of short-term information subject-oriented educational projects, which is based on experimental researches. A generalized structure of the process of pedagogical designing with the use of ICT is presented.
PDF (Ukrainian)

References

Бухтиярова И. Н. Метод проектов и индивидуальные программы в продуктивном обучении / И. Н. Бухтиярова // Школьные технологии. – 2001. – № 2. – С. 108–114.

Васильев В. Проектная исследовательская технология. Развитие мотивации / В. Васильев // Народное образование. – 2000. – № 9. – С. 177–180.

Веретенникова А. Е. Учебный проект: его возможности / А. Е. Веретенникова // Учитель. – 2000. – № 4. – С. 52–55.

Дашниц Н. Л. Организация проектной деятельности учащихся на основе средств ИКТ и оценка результатов проектирования [Текст]: (На основе анализа материалов зарубеж. образоват. серверов] / Н. Л. Дашниц // Институт информатизации образования РАО (Москва). Ученые записки. – М. : ИИО РАО, 2002. – Вып. 6: Информационные и коммуникационные технологии в общем, профессиональном и дополнительном образовании. – С. 45–62.

Дементієвська Н. П. Інтернет і телекомунікаційні проекти мережі шкіл України / Н. П. Дементієвська // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – № 6. – С. 31–35.

Копотій В. В. Використання методу навчальних проектів у класах природничо-математичного профілю / В. В. Копотій // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць / редкол. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова. – № 3 (10) – 2005. – C. 84–102.

Морзе Н. В. Телекомунікаційні проекти: стан та перспективи / Н. В. Морзе, Н. П. Дементієвська // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 1999. – № 4. – С. 21–24.

Поливанова К. Н. Проектная деятельность школьников : пособие для учителя / К. Н. Поливанова. – М. : Просвещение, 2008. – 192 с.

Савченко В. Ф. Застосування на уроках фізики методу проектів для формування в учнів професійно орієнтованих компетентностей [Текст] / В. Ф. Савченко, О. А. Горобець // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Чернігів, 2009. – Вип. 65. – С. 40–44.

Сергеев И. С. Как организовать проектную деятельность учащихся : практическое пособие для работников общеобразовательных учреждений. – 2-е изд., испр. и доп. / И. С. Сергеев. – М. : АРКТИ, 2005. – 110 с.

Сисоєва С. О. Особистісно орієнтовані педагогічні технології: метод проектів / С. О. Сисоєва // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип. 1(5). – С. 73–80.

Соколик О. М. Розвиток контрольно-оцінювальних умінь старшокласників у процесі навчання фізики в умовах комп‘ютерно орієнтованого середовища : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02, теорія та методика навчання (фізика) / О. М. Соколюк . – К., 2011. – 20 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.