ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v26i6.579

Keywords:

preprofilization training, computer technology, organization of training activities, training course, innovations, optional course, life skills

Abstract

Education of Ukraine moved to specialized professional education in 2010. In order to choose the profile of education and future career, students are trained by special preprofilization training. The general trend in the world and European experience of high profilizated schools is focused on the broad differentiation, variability, versatility, integration, and general pre-vocational education. This article describes the experience of implementing an optional course for preprofilization. Computer technology in the program used as a means of developing and building life skills. Presented the aims and objectives of the course and results of introducing some optional courses in educational institutions of Ukraine. The features of organization of educational activities for students preparing preprofilization in computer-oriented environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nina P. Dementievska, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

researcher of the Department of laboratory complexes of learning tools

References

Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі : наказ від 11.09.2009 р. №854 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України: офіц. вид. МОН України. – 2009. – № 28/29. –С. 57–64.

Про схвалення Галузевої програми впровадження профільного навчання на 2008–2010 роки : рішення колегії від 24.04.2008 № 4/11-2 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2008. – № 16/17. – С. 3–16.

Про схвалення галузевої Програми впровадження профільного навчання на 2008–2010 роки : рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 24.04.2008 р. Пр. № 4/11-2 // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2008. – № 6. – С. 18.

Концепція профільного навчання в старшій школі. // Інформаційний збірник МОН України. – № 24, грудень 2003 р. – К. : Пед. преса, 2003. – С. 3–15.

Липова Л. Профільне навчання: проблеми, перспективи, досвід:[в Україні ]/ Л. Липова, В. Малишев, Т. Паламарчук // Освіта і управління. – 2007. – Т. 10. – № 1. –С. 49–56.

Дементієвська Н. П. Пояснювальна записка до програми елективного курсу з допрофільної підготовки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://docs.google.com/View?id=dd4mjbr6_5t7p6r378.

Комп’ютерні технології та майбутня професія, адаптація та локалізація для України / за заг. ред. Дементієвської Н. П., Морзе Н. В., Нанаєвої Т. В. – К., 2009.

Методичні рекомендації для викладачів, адаптація та локалізація для України. / за заг. ред. Дементієвської Н. П., Морзе Н. В., Нанаєвої Т. В. – К., 2009.

Інструктивно-методичні рекомендації МОНСМ України з інформатики // Інформаційний збірник МОНСМ України : офіц. вид. МОНСМ України. – 2011. – № 22–24.

Published

2012-01-11

How to Cite

[1]
N. P. Dementievska, “ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT”, ITLT, vol. 26, no. 6, Jan. 2012.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and informative educational resources of single educational informative space