ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT
PDF (Ukrainian)

Keywords

preprofilization training
computer technology
organization of training activities
training course
innovations
optional course
life skills

How to Cite

[1]
N. P. Dementievska, “ORGANIZATION OF STUDENT LEARNING ACTIVITIES FOR PREPROFILIZATION OPTIONAL COURSE IN THE COMPUTER ORIENTED ENVIRONMENT”, ITLT, vol. 26, no. 6, Jan. 2012, doi: 10.33407/itlt.v26i6.579.

Abstract

Education of Ukraine moved to specialized professional education in 2010. In order to choose the profile of education and future career, students are trained by special preprofilization training. The general trend in the world and European experience of high profilizated schools is focused on the broad differentiation, variability, versatility, integration, and general pre-vocational education. This article describes the experience of implementing an optional course for preprofilization. Computer technology in the program used as a means of developing and building life skills. Presented the aims and objectives of the course and results of introducing some optional courses in educational institutions of Ukraine. The features of organization of educational activities for students preparing preprofilization in computer-oriented environment.
PDF (Ukrainian)

References

Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі : наказ від 11.09.2009 р. №854 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України: офіц. вид. МОН України. – 2009. – № 28/29. –С. 57–64.

Про схвалення Галузевої програми впровадження профільного навчання на 2008–2010 роки : рішення колегії від 24.04.2008 № 4/11-2 // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2008. – № 16/17. – С. 3–16.

Про схвалення галузевої Програми впровадження профільного навчання на 2008–2010 роки : рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 24.04.2008 р. Пр. № 4/11-2 // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2008. – № 6. – С. 18.

Концепція профільного навчання в старшій школі. // Інформаційний збірник МОН України. – № 24, грудень 2003 р. – К. : Пед. преса, 2003. – С. 3–15.

Липова Л. Профільне навчання: проблеми, перспективи, досвід:[в Україні ]/ Л. Липова, В. Малишев, Т. Паламарчук // Освіта і управління. – 2007. – Т. 10. – № 1. –С. 49–56.

Дементієвська Н. П. Пояснювальна записка до програми елективного курсу з допрофільної підготовки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://docs.google.com/View?id=dd4mjbr6_5t7p6r378.

Комп’ютерні технології та майбутня професія, адаптація та локалізація для України / за заг. ред. Дементієвської Н. П., Морзе Н. В., Нанаєвої Т. В. – К., 2009.

Методичні рекомендації для викладачів, адаптація та локалізація для України. / за заг. ред. Дементієвської Н. П., Морзе Н. В., Нанаєвої Т. В. – К., 2009.

Інструктивно-методичні рекомендації МОНСМ України з інформатики // Інформаційний збірник МОНСМ України : офіц. вид. МОНСМ України. – 2011. – № 22–24.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.