FEATURES OF STUDENTS’ PROJECT-RESEARCH ACTIVITY IN CHEMISTRY LESSON OF PROFILE SCHOOL
PDF (Ukrainian)

Keywords

design expertise
project method
computer equipment
computer technology

How to Cite

[1]
M. D. Tukalo, “FEATURES OF STUDENTS’ PROJECT-RESEARCH ACTIVITY IN CHEMISTRY LESSON OF PROFILE SCHOOL”, ITLT, vol. 26, no. 6, Jan. 2012, doi: 10.33407/itlt.v26i6.582.

Abstract

The article presents a characterization of projects method; includes the main approaches and methods of study the project methodology as one of the best examples of the formation and development of life competencies of students in the study of chemistry in profile school; presents the key motivational characteristics to enhance the subjects of learning interest in  their cognitive and practical activity, the formation of their independence, creative self-development of students using computer based applications in the system of modern learning environment to output to a new technological level of the whole educational system.
PDF (Ukrainian)

References

Браташ Н. Метод проектів у програмі сприяння науковій творчості учнів / Н. Браташ // Завуч. — 2004. — № 34 (220). — С. 2–5.

Буджак Т. Метод проектів як педагогічна технологія / Т. Буджак // Біологія і хімія в школі. — 2001. — № 1. — С. 3–4.

Бычков А. В. Метод проектов в современной школе / А. В. Бычков – М., 2000. – 126 с.

Виноградова Н. Индивидуализация обучения в начальной и профильной школах. Парадоксы взаимодействия / Н. Виноградова // Профильная школа. — 2003. — № 2 — С. 13.

Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский – М. : Педагогика, 1991. – 480 с.

Гузеев В. В. Организационные формы обучения и уроков / В. В. Гузеев // Химия в школе. — 2002. — №4. — С. 22–28.

Гузеев В. В. Планирование результатов образования и образовательная технология / В. В. Гузеев // Народное образование. – 2000. –№ 3.

Дендебер С. В. Современные технологии в процессе преподавания химии / С. В. Дендебер, О. В. Ключникова — М., 2007. — 186 с.

Єрмаков І. Г. Компетентнісні засади проектної діяльності у 12-річній школі / І. Г. Єрмаков // Моделі розвитку сучасної української школи : матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф.. — К. : СПД Богданова А. М., 2007. — С. 57–63.

Загнибіда Н. М. Метод проектів на уроках хімії / Н. М. Загнибіда. — Тернопіль–Харків : Ранок, 2011. — 128 с.

Землянская Е. Учебные проекты / Е. Землянская // Народное Образование. – 2006. – № 1. – С. 163–167.

Концепція профільного навчання в старшій школі за рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 25.09.2003 №10/12-2 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1038.537.2&nobreak=1. – Заголовок з екрана.

Крылова Н. Б. Проектные (продуктивные) методы против классно-урочной организации образования / Н. Б. Крылова // Школьные технологии. – 2004. – № 2. – С. 59–60

Кукса Л. Використання методу проектів у вивченні хімії / Л. Кукса // Хімія. Шкільний світ. — 2009. — № 24. — С. 2–4.

Лебедева Л. И. Метод проектов в продуктивном обучении / Л. И.Лебедева, Е. В. Иванова // Школьные технологии. – 2002. – № 5. – С. 116–118, 120.

Лобанова Н. Е. Метод проектов в практике обучения / Н. Е. Лобанова // Химия в школе. – 2005. – № 4. – С. 9–10.

Павлова Л. Д. Методологічні підходи до проблеми інтерактивної педагогічної взаємодії / Л. Д. Павлова // Управління школою. — 2006. — № 13 (133). — С. 2–14.

Петухова Б. Метод проектов как средство повышения мотивации учащихся к учёбе / Б. Петухова // Химия: Методика преподавания. — 2004. — № 5. — С. 68–71.

Полат Е. С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева. —. М. : Академия. — 2000. — 72 с.

Чечель И. Д. Метод проекта или попытка избавить учителя от обязанностей всезнающего оракула / И. Д. Чечель // Директор школы. – 1998. – № 3. – С. 12–14.

Чистякова С. Профильное обучение и новые условия подготовки / С. Чистякова // Школьные технологии. — 2002. — № 1. — С. 101.

Ширшина Н. В. Химия: проектная деятельность учащихся / Н. В. Ширшина. – Волгоград : Учитель, 2008. – 130 с.

Authors who publish in this journal agree to the following terms:

  1. Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
  2. The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.

Content Licensing

  1. Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
  2. Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.

Deposit Policy

  1. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
  3. Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
  4. Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.

Downloads

Download data is not yet available.