ICT FOR DECISION OF INEQUALITIES

Authors

  • Dmytro A. Pokryshen Chernihiv Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education named after K. D. Ushinsky Chernihiv
  • Evgeniya Y. Nosenko Chernihiv Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education named after K. D. Ushinsky Chernihiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v27i1.613

Keywords:

information and communication technologies, computer science, mathematics, the system of inequalities, GRAN 1, Wolfram|Alpha, Microsoft Mathematics 4.0

Abstract

About the effect of ICT on the development of teaching creative thinking, the usage of the heuristic method in the study of mathematics and computer science by pupils and students. The study of various software tools in lessons of informatics allows to combine simultaneously the learning or revise of material on other disciplines (mathematics, physics, etc.). Several software products from different vendors with different methodological orientation are examined with a brief description. Examples of the usage of mathematical problems in the study of informatics using the software GRAN 1, Wolfram|Alpha, Microsoft Mathematics 4.0 are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dmytro A. Pokryshen, Chernihiv Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education named after K. D. Ushinsky Chernihiv

PhD (pedagogical sciences), Head of the Department of information and communication technologies in education

Evgeniya Y. Nosenko, Chernihiv Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education named after K. D. Ushinsky Chernihiv

senior lecturer, Department of information and communication technologies in education

References

Сборник конкурсных задач по математике: с методическим указанием решения : учебн. пособие / В. М. Говоров, П. Т. Дыбов, Н. В. Мирошин, С. Ф. Смирнова. – 2-е изд. – М. : Наука. Гл. ред. физ.-мат., 1986. – 384 с.

Горошко Ю. В. Вплив нової інформаційної технології на практичну значимість результатів навчання математики в старших класах середньої школи : автореф. дис. канд. пед. наук. / Ю. В. Горошко. – К., 1992. – 20 с.

Грамбовская Л. В. Исследовательский подход на базе ИКТ при решении геометрических задач на построение / Л. В. Грамбовская // Проблемы совершенствования качества образования в русле акмеологии : межд. науч.-практ. конф. (Гомель, 18–19 ноября 2010 г.) : сб. материалов. –– Гомель, 2010. – Вып. ХІІ. Ч. 1. – С. 94–96.

Клочко В. І. Комп’ютерно-орієнтована методика узагальнення і систематизації знань та вмінь в процесі навчання студентів аналітичної геометрії : монографія / В. І. Клочко, М. Б. Ковальчук. – К., 2009. – 116 с.

Коваленко В. Г. Алгебра : експерим. навч. посібник для 9 кл. шк. з поглибл. вивченням математики і спеціалізов. шк. фізико-мат. профілю / В. Г. Коваленко, В. Я. Кривошеєв, О. В. Старосєльцева. – 3-тє вид. – К. : Освіта, 1998. – 228 с.

Жалдак М. І. Комп’ютер на уроках фізики: посібник для вчителів / М. І. Жалдак, Ю. К. Набочук, І. Л. Семещук. – Костопіль: РВП”РОСА”, 2005. – 228 с.

Крамаренко Т. Г. Уроки математики з комп’ютером : посібник для вчителів і студентів / Т. Г. Крамаренко; за ред. М. І. Жалдака. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2008. – 272 с.

Раков С. А. Математична освіта: компетентнісний підхід з використанням ІКТ / С. А. Раков. – Х. : Факт, 2005. – 360 с.

Семенець С. П. Розвиток продуктивного мислення учнів при вивченні алгебри і початків аналізу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. П. Семенець; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 1998. – 220 с.

Семещук І. Л. Формування основних понять механіки в курсі фізики середньої школи з використанням сучасних інформаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / І. Л. Семещук; Міжнародний ун-т "Рівненський економіко-гуманітарний ін-т" ім. Степана Дем'янчука. – Рівне, 2004. – 247 с.

About Wolfram|Alpha [Електронний ресурс] // Wolfram|Alpha. – Режим доступу : http://www.wolframalpha.com/about.html.

Microsoft Mathematics 4.0 [Електронний ресурс] // Microsoft Download Centre. – Режим доступу : http://www.microsoft.com/downloads/ru-ru/details.aspx?FamilyID=9caca722-5235-401c-8d3f-9e242b794c3a.

Published

2012-03-15

How to Cite

Pokryshen, D. A., & Nosenko, E. Y. (2012). ICT FOR DECISION OF INEQUALITIES. Information Technologies and Learning Tools, 27(1). https://doi.org/10.33407/itlt.v27i1.613

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems