VIRTUAL SUBJECT COMMUNITIES AS MEANS OF SUPPORT OF NATURAL MATHEMATICS EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v28i2.630

Keywords:

virtual communities, virtual subject community, natural-mathematics education, network, quality of school education

Abstract

The article is devoted to finding ways to improve the quality of school natural-mathematics education, which focused on the use of virtual subject communities and implementation of tasks involving the development of subject community structure, involving subject teachers to work in the community, creating awareness and learning, teaching and developing materials, providing conditions for their use in schools, analyzing the functioning of the communities. In the article the features of virtual subject communities are identified by their types (stable, popular, active, knowledge base), it is determined the basic approaches of collaboration with documents (informal, formal change and document review) as well as particularly involvement of subject teachers to work in the community.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svitlana G. Lytvynova, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

junior researcher

References

Вікіпедія: вільна енциклопедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/. – Заголовок з екрана.

Литвинова С. Г. Віртуальний клас як комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище вчителя загальноосвітнього навчального закладу [Електронний ресурс] / Світлана Григорівна Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 2(22). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331/387. – Назва з екрана.

Мережа Партнерство в навчанні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ua.partnersinlearningnetwork.com. – Заголовок з екрана.

Патаракин Е. Д. Сетевые сообщества и обучение, / Е. Д. Патаракин. – М. : «ПЕР СЭ», 2006 . – 112 с.

Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1720-2010-%F0. – Заголовок з екрана.

Чураева Н. Социально-психологические механизмы формирования виртуальных сообществ : дис. … канд. психол. наук : спец. 19.00.05 / Н. С. Чураева. – М., 2009. – 201 с.

Малицька І. Д. Глобальні освітні мережі та їх комунікативний потенціал (зарубіжний досвід) [Електронний ресурс] / І. Д. Малицька // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 3(23). – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2011_3/11midpzd.pdf. – Назва з екрана.

Dennis Altman. Power and Community. Organiztaionnal and Cultural Responses to AIDS, Taylor & Francis, London, 1994.

Published

2012-05-03

How to Cite

Lytvynova, S. G. (2012). VIRTUAL SUBJECT COMMUNITIES AS MEANS OF SUPPORT OF NATURAL MATHEMATICS EDUCATION. Information Technologies and Learning Tools, 28(2). https://doi.org/10.33407/itlt.v28i2.630

Issue

Section

Theoretical, methodological and scientific backgrounds of computer-focused educational environment

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>