DIDACTIC POSSIBILITIES OF WEBINARS IN THE PROCESS OF COMPUTER SCIENCE LEARNING BY PUPILS OF SENIOR CLASSES

Authors

  • Victoria О. Tsarenko Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v27i1.635

Keywords:

information and communication competence, webinars, Mind Map

Abstract

The actuality of research is determined by necessity of improving means, forms and methods of computer science learning by pupils of senior classes for forming information and communication competence. The purpose of the article is definition and analyse of didactic possibilities of webinars, that can be important component of computer science methodological system. Webinars are considered as mean of information and communication competence forming. The didactic possibilities of webinars are learning content representation, provision of pedagogical interaction and evaluation of educational achievement. The main methods of teaching computer science at the time of the webinar are telecommunication projects, discussion, case method, and other interactive technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Victoria О. Tsarenko, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAPS of Ukraine, Kyiv

PhD student

References

Лещук С.О. Навчально-інформаційне середовище як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів старшої школи у процесі навчання інформатики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Лещук Світлана Олексіївна. – К., 2006. – 225 с.

Олексюк В.П. Методичні основи застосування навчальних мережних комплексів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Олексюк Василь Петрович. – К., 2006. – 219 c.

Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України: метод. рекомендації / [В.Ю. Биков, О.В. Білоус, Ю.М. Богачков та ін.]; за заг. ред. В.Ю. Бикова, О.М. Спіріна, О.В. Овчарук. – К.: Атіка, 2010. – 88 с.

Петровський С.С. Метод проектів у профільному навчанні інформатики учнів старшої школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / С.С. Петровський. – К., 2009. – 21 с.

Пожар Н.В. Групові форми організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки» / Н.В. Пожар. – Харків, 1999. – 16 с.

Рєзіна О.В. Формування інформаційно-пошукових та дослідницьких умінь учнів старшої школи в процесі навчання інформатики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / О.В. Рєзіна; НПУ ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2005. – 20 с.

Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання / І.В. Родигіна. – Х. : Основа, 2008. – 112 с.: іл. (Серія «Адміністратору школи»).

Published

2012-03-15

How to Cite

Tsarenko V. О. (2012). DIDACTIC POSSIBILITIES OF WEBINARS IN THE PROCESS OF COMPUTER SCIENCE LEARNING BY PUPILS OF SENIOR CLASSES. Information Technologies and Learning Tools, 27(1). https://doi.org/10.33407/itlt.v27i1.635

Issue

Section

Learning tools in modern pedagogical systems