Abstract
Theoretical and practical aspects of organizing the pedagogical control of the distance form of post-graduate studies by means of testing is covered in the article. It is studied on the example of module testing carrying out during the distant stage. It is investigated the possibility of carrying out of module control using the instruments of E-front distance learning platform. The peculiarities of the process of test tasks creating and checking the results of the testing using the instrumental providing of a teacher’s workplace on the E-front distance learning platform are examined.References
Анастази А. Психологическое тестирование. Серия «Мастера психологии» / А. Анастази, С. Урбина. – СПб. : Питер, 2002. – 688 с.
Болюбаш Я. Я. Педагогічне оцінювання і тестування: правила, стандарти, відповідальність: наук. вид. / Я. Я. Болюбаш, І. Є. Булах, М. Р. Мруга та ін. – К. : Майстер-клас, 2007. – 272 с.
Булах І. Є. Створюємо якісний тест : навч. посіб. / І. Є. Булах, М. Р. Мруга. — К. : Майстер-клас, 2006. — 160 с.
Кудіна В. В. Педагогіка вищої школи. – 2-ге вид., доп. і переробл. / В. В. Кудіна, М. І. Соловей, Є. С. Спіцин. – К. :Ленвіт, 2007. – 194 с.
Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання : навчальний посібник / В. І. Лозова, Г. В. Троцко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – 2-е вид., випр. і доп. – Харків : „ОВС”, 2002. – 400 с.
Майоров А. Н. Теория и практика создания тестов для системы образования./ А. Н. Майоров. – М. : Народное образование, 2000. – 352 с.
Михайлычев Е. А. Дидактическая тестология. Серия «Профессиональная библиотека учителя»/ Е. А. Михайлычев. – М. : Народное образование, 2001. – 432 с.
Олійник В. В. Діагностика підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів освіти за очно-дистанційною формою навчання : метод. рек. / В. В. Олійник, В. О. Гравіт, А. Л. Клименко; АПН України, Ун-т менедж. освіти. – К., 2008. –24 с.
Олійник В. В. Підвищення кваліфікації керівних кадрів професійно-технічних навчальних закладів за дистанційною формою навчання : навч. посіб. / В. В. Олійник, В. Ю. Биков, В. О. Гравіт [та ін.]; НАПН України, Ун-т менедж. освіти. – К.,2010. – 235 с.
Подласый И. П. Педагогика: Новый курс. / И. П. Подласый; учеб. для студ. высш. учеб. Заведений. В 2 кн. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. – 576 с.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.