E-LEARNING TOOLS: STRUCTURE, CONTENT, CLASSIFICATION

Authors

  • Yuliya H. Loboda Odessa National Academy of Food Technologies, Odessa

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v28i2.649

Keywords:

learning tools, e-learning tools, classification, didactic principles

Abstract

The article analyses the problems of organization of educational process with use of electronic means of education. Specifies the definition of "electronic learning", their structure and content. Didactic principles are considered, which are the basis of their creation and use. Given the detailed characteristics of e-learning tools for methodological purposes. On the basis of the allocated pedagogical problems of the use of electronic means of education presented and complemented by their classification, namely the means of theoretical and technological training, means of practical training, support tools, and comprehensive facilities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yuliya H. Loboda, Odessa National Academy of Food Technologies, Odessa

PhD (pedagogical sciences), associate professor of Department of computer systems and business process management

References

Педагогика : учебн. пособие [для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей] / под ред. П. И. Пидкасистого. – М. : Педагогическое общество России, 1998. – 640 с.

Подласый И. П. Педагогика. Новый курс : учебник для студ. пед. вузов: [в 2 кн.] / Иван Павлович Подласый. – [Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения]. – М. : Гуманит.изд.центр ВЛАДОС, 1999.– 576 с.

Спірін О. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою : монографія / О.М. Спірін; [за наук. ред. акад. М. І. Жалдака]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 300 с.

Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школ : учеб. пособие для вузов / Дмитрий Владимирович Чернилевский. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2002. – 437 с. – (Серия "Педагогическая школа: XXI век").

Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 17 червня 2008 року № 537. – Режим доступу : http://www.ukrbook.net/zakony/N_537.htm.

Міністерство освіти і науки України. Наказ. м. Київ. № 903 від 02 грудня 2004р. Про затвердження Правил використання комп'ютерних програм у навчальних закладах. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/laws/MON_903.doc.

Кабінет Міністрів України. Постанова. Програма. Заходи. Вiд 07.12.2005 № 1153. Про затвердження Державної програми "Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006–2010 роки. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1153-2005-%EF.

Башмаков А. И. Разработка компьютерных учебников и обучающих систем : монография / А. И. Башмаков, И. А. Башмаков. – М. : Информационно-издательский дом "Филинъ", 2003. – 616 с.

Дьяченко М. И. Психология высшей школы / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Минскм: Изд-во БГУ, 1981. – 383 с.

Іванченко Є. А. Аналіз результатів функціонування системи інтегративної професійної підготовки майбутніх економістів [Електронний ресурс] / Є. А. Іванченко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 3(11). – Режим доступу до журн. : http://www.ime.edu-ua.net/em11/emg.html.

Published

2012-05-03

How to Cite

[1]
Y. H. Loboda, “E-LEARNING TOOLS: STRUCTURE, CONTENT, CLASSIFICATION”, ITLT, vol. 28, no. 2, May 2012.

Issue

Section

ICT focused pedagogical technologies and information educational resources