Abstract
In the article there are considered some components of preparations of specialists on pedagogic of higher school by means of the newest information and communication technologies. Computer technologies and distance learning systems are very important for supporting the process of knowledge receipt out of the classroom. The use of distance learning modern open systems at higher school while the preparation of specialists on pedagogic gives opportunity for professionally adaptation to educational process as well as to analyze consciously and correct the results of their professional activity in the conditions of permanent updating the actual information. There are advantages of distance learning modern open systems: possibility of permanent access to information for students via Internet; their independent search of necessary organizational and educational information; collection and accumulation of experience, information that is needed for upgrading and increasing the efficiency of education; effective co-operation; collaboration between educational establishments.References
Закон України «Про Національну програму інформатизації» // Відомості Верховної Ради України. – 2006. – № 2–3. – С. 51–59.
Закон України «Про освіту»: з внес. змінами і допов. від 23.03.1996 // Відом. Верховної Ради України. – 1996. – № 21. – 84 с.
Закон України «Про вищу освіту»: від 17.01.2002 № 2984-ІІІ // Відом. Верхов. Ради України. – 2002. – № 20. – 134 с.
Артеменко В. Б. Дистанційні технології і курси: створення і використання в освітній діяльності : монографія / В. Б.Артеменко, Л. В. Ноздріна, О. Б. Зачко; за заг. ред. В. Б. Артеменка. – Львів : Вид-во Львівської комерційної академії, 2008. – 295 с.
Андрущенко В. П. Головне це модернізація змісту педагогічної освіти // Вища школа. – 2005. – № 1.– С. 32–40.
Биков В. Ю. Моделі організації систем відкритої освіти / Биков В. Ю. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.
Єльникова Г. В. Використання Excel у процесі діагностики управлінської компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу / Г. В. Єльникова // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – № 6. – С. 42–47.
Николаенко С. Н. В образовании – информационная революция // Зеркало недели. – 2006. – 14–16 января.
Савченко З. В. Використання інформаційно-комунікативних технологій в управлінській діяльності загальноосвітнього навчального закладу [Електронний ресурс] / Савченко З. В. // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – № 4(8). Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-ournals/ITZN/em8/content/08szveeg.htm.
Калініна Л. М. Інформаційні процеси в управлінській діяльності керівника закладу: сутність, специфіка та характерні ознаки / Л. М. Калініна // Освіта і управління. – 2005. – Т. 8. – № 2. – С. 35–44.
Олійник В. В. Впровадження нових освітніх технологій у закладах післядипломної педагогічної освіти / В. В. Олійник. // Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: зб. наук. праць / за заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків : НТУ «ХПІ», 2007. – С. 432–438.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors hold copyright immediately after publication of their works and retain publishing rights without any restrictions.
- The copyright commencement date complies the publication date of the issue, where the article is included in.
Content Licensing
- Authors grant the journal a right of the first publication of the work under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others freely to read, download, copy and print submissions, search content and link to published articles, disseminate their full text and use them for any legitimate non-commercial purposes (i.e. educational or scientific) with the mandatory reference to the article’s authors and initial publication in this journal.
- Original published articles cannot be used by users (exept authors) for commercial purposes or distributed by third-party intermediary organizations for a fee.
Deposit Policy
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see this journal’s registered deposit policy at Sherpa/Romeo directory).
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Post-print (post-refereeing manuscript version) and publisher's PDF-version self-archiving is allowed.
- Archiving the pre-print (pre-refereeing manuscript version) not allowed.