USING OF DISTANCE LEARNING OPEN SYSTEMS FOR PREPARATION OF SPECIALISTS ON PEDAGOGIC OF HIGHER SCHOOL

Authors

  • Volodymyr V. Dyvak State higher educational establishment «University of Management in Education» of NAPS of Ukraine, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.33407/itlt.v28i2.650

Keywords:

preparation of specialists, pedagogic of higher school, information and communication technologies, distance learning systems

Abstract

In the article there are considered some components of preparations of specialists on pedagogic of higher school by means of the newest information and communication technologies. Computer technologies and distance learning systems are very important for supporting the process of knowledge receipt out of the classroom. The use of distance learning modern open systems at higher school while the preparation of specialists on pedagogic gives opportunity for professionally adaptation to educational process as well as to analyze consciously and correct the results of their professional activity in the conditions of permanent updating the actual information. There are advantages of distance learning modern open systems: possibility of permanent access to information for students via Internet; their independent search of necessary organizational and educational information; collection and accumulation of experience, information that is needed for upgrading and increasing the efficiency of education; effective co-operation; collaboration between educational establishments.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Volodymyr V. Dyvak, State higher educational establishment «University of Management in Education» of NAPS of Ukraine, Kyiv

PhD (pedagogical sciences), senior teacher of Department of information and of communication technologies

References

Закон України «Про Національну програму інформатизації» // Відомості Верховної Ради України. – 2006. – № 2–3. – С. 51–59.

Закон України «Про освіту»: з внес. змінами і допов. від 23.03.1996 // Відом. Верховної Ради України. – 1996. – № 21. – 84 с.

Закон України «Про вищу освіту»: від 17.01.2002 № 2984-ІІІ // Відом. Верхов. Ради України. – 2002. – № 20. – 134 с.

Артеменко В. Б. Дистанційні технології і курси: створення і використання в освітній діяльності : монографія / В. Б.Артеменко, Л. В. Ноздріна, О. Б. Зачко; за заг. ред. В. Б. Артеменка. – Львів : Вид-во Львівської комерційної академії, 2008. – 295 с.

Андрущенко В. П. Головне це модернізація змісту педагогічної освіти // Вища школа. – 2005. – № 1.– С. 32–40.

Биков В. Ю. Моделі організації систем відкритої освіти / Биков В. Ю. – К. : Атіка, 2008. – 684 с.

Єльникова Г. В. Використання Excel у процесі діагностики управлінської компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу / Г. В. Єльникова // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – № 6. – С. 42–47.

Николаенко С. Н. В образовании – информационная революция // Зеркало недели. – 2006. – 14–16 января.

Савченко З. В. Використання інформаційно-комунікативних технологій в управлінській діяльності загальноосвітнього навчального закладу [Електронний ресурс] / Савченко З. В. // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – № 4(8). Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-ournals/ITZN/em8/content/08szveeg.htm.

Калініна Л. М. Інформаційні процеси в управлінській діяльності керівника закладу: сутність, специфіка та характерні ознаки / Л. М. Калініна // Освіта і управління. – 2005. – Т. 8. – № 2. – С. 35–44.

Олійник В. В. Впровадження нових освітніх технологій у закладах післядипломної педагогічної освіти / В. В. Олійник. // Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: зб. наук. праць / за заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків : НТУ «ХПІ», 2007. – С. 432–438.

Published

2012-05-03

How to Cite

Dyvak, V. V. (2012). USING OF DISTANCE LEARNING OPEN SYSTEMS FOR PREPARATION OF SPECIALISTS ON PEDAGOGIC OF HIGHER SCHOOL. Information Technologies and Learning Tools, 28(2). https://doi.org/10.33407/itlt.v28i2.650

Issue

Section

Distance learning in modern pedagogical systems