THE PROBLEM OF PREPARATION OF FUTURE TEACHERS OF HUMANITARIAN CYCLE SUBJECTS TO THE USE OF EDUCATIONAL PROGRAMMATIC FACILITIES

  • Olena S. Tselykh South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky, Odesa
Keywords: professional preparation, readiness, educational programmatic facilities

Abstract

The actual questions related to the development of methods and receptions of improvement of preparation of future teachers of humanitarian cycle subjects to application the educational programmatic facilities (EPF) in their professional activity are examined in the article. On the basis of the conducted research the level of readiness of students of humanitarian faculties of the South Ukrainian National Pedagogical University by K. D. Ushinskogo is analyzed the noted activity. It is set that application of educational programmatic facilities considerably intensifies professional preparation of future teachers of humanitarian cycle subjects. It is well-proven that teaching technologies which oriented on application of EPF in professional activity can considerably facilitate and improve teacher’s work to high-quality level, increase the level of knowledge and abilities of students.

Author Biography

Olena S. Tselykh, South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky, Odesa
аспирант

References

Закон України «Про вищу освіту» від 17.01.02. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gdo.kiev.ua/files/2002/08/327.

Закон України про загальну середню освіту: за станом на 1 серпня 1999 р. / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К.: Парлам. вид-во, 1999. – 32 с.

Закон України про національну програму інформатизації: за станом на 10 липня 2002 р. / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К.: Парлам. вид-во, 2002. – 20 с.

Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы, перспективы использования. –– М.: Школа-Пресс, 1994. – 205 с.

Сайт кафедры технических средств обучения белорусского государственного педагогического университета им. Максима Танка. Программа контроля и учета знаний KРАБ 2. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://tso.iatp.by/krab.htm/. – Заголовок с экрана.

Сайт компании «Трайдент Софтвер». Pragma 5.x. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.pragma5.com/rus/support.html/ – Заголовок с экрана.

Сайт программ Абдульманова Рафаэля Рахимовича. TestMan. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://rafsoft.narod.ru/TestMan.html/. – Заголовок с экрана.

Система автоматизированной проверки знаний ADTester. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.adtester.org/. – Заголовок с экрана.

Софронова Н. В Использование информационных технологий на уроках естественного цикла /Чувашский государственный педагогический университет – Ч., 1998. – 163 с.

Section
ICT focused pedagogical technologies and information educational resources